nakon 18 godina

Bosilj: Odabran izvođač za rješavanje bala, ovo su svi detalji projekta

Bosilj smatra kako za grad koji ima godišnji proračun veći od 85 milijuna eura, obveza od 9,6 milijuna eura kroz period od deset godina ne predstavlja preveliko financijsko opterećenje...
Objavljeno: 22.05.2023. 08:33

Zadnja izmjena: 22.05.2023. 08:35

Kako je jutros objavio varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj na svojim društvenim mrežama, potpisana je odluka o odabiru izvođača koji bi trebao maknuti i obraditi varaždinske bale te je odabrana zajednica ponuditelja Cezar i HIS.

Naime, kako navodi, cijena odvoza i oporabe otpada je 19,5 milijuna eura, odnosno 1.535 kuna po toni + PDV koji će Grad odbijati sukladno mišljenjima poreznih stručnjaka. Napominje kako je maksimalni udio financiranja zbrinjavanja bala koji "otpada" na Grad je 11,7 milijuna eura. Od ukupne količine baliranog otpada, a time i financiranja, udio grada Varaždina je 84,91%, dok je preostalih 15,09% udio drugih općina. Bosilj također smatra kako za grad koji ima godišnji proračun veći od 85 milijuna eura, obveza od 9,6 milijuna eura kroz period od deset godina ne predstavlja preveliko financijsko opterećenje.

- Varaždinske bale, najveći ekološki problem u našoj županiji ali i jedna od najvećih ekoloških problema u zemlji, mora ostati ekološki problem za kojeg je potrebna tehnička odluka Uprvnog vijeća Fonda i Vlade, a nikako ne smije otklizati u polje političke borbe. Iako smo dronom izmjerili volumen te izvagali uzorak bala i tako došli do ukupne mase otpada koji treba ukloniti, postoji mogućnost da je u proteklom periodu otpad znatno kalirao. Time je ukupna količina otpada manja što još dodatno smanjuje ukupni iznos i komponentu financiranja od strane grada - ističe Bosilj.


Cijelu objavu prenosimo u nastavku:

Potpisana je odluka o odabiru izvođača koji treba maknuti i obraditi varaždinske bale.

Odabrana je zajednica ponuditelja Cezar i HIS.

Nakon objave odluke o odabiru izvođača napokon se može govoriti o detaljima ponude. I napokon imam priliku argumentima i pravim podacima demantirati kojekakve nebuloze kojima su neki uporno i sustavno zagađivali javni prostor proteklih šest mjeseci tijekom kojih se zbog tajnosti postupka javne nabave nije smjelo komunicirati.

Prvo, cijena odvoza i oporabe otpada je 147 Mkn ili 19,5 ME, odnosno 1.535,00 kn po toni + PDV koji će si grad odbijati sukladno mišljenjima poreznih stručnjaka. To naravno ne znači da će takav biti i konačni pravorijek, ali grad će inzistirati da se radi o gospodarskoj djelatnosti JLS-a kojom se privodi funkciji gospodarska zona Brezje. Pri tom je važno imati na umu da je ovo cijena odvoza i oporabe, a ne samo oporabe.

Drugo, budući smo prije godinu dana napravili najmoderniju prometnicu kroz bale koja će biti žila kucavica nove gospodarske zone i tom prilikom smo morali raditi ispitivanje i analizu tla koje je pokazalo da zemlja nije zagađena, a što posljedično znači da nije potrebno niti izvršiti sanaciju tla i iz tog razloga je vrlo vjerojatno da se ni sad neće morati raditi sanacija. Za taj posao je u okviru ukupne cijene ponuditelj predvidio da se u najgorem slučaju treba sanirati 37.000 m³ u iznosu od 25,5 Mkn, odnosno s PDVom 32 Mkn (4,2 ME). Taj iznos gotovo sigurno neće biti utrošen.

Treće, od ukupne cijene 19,5 ME za odvoz i oporabu bala 40 % će snositi Fond za energetsku učinkovitost što je Fond i potvrdio objavom na svojim stranicama od 06.07.2022. https://www.fzoeu.hr/.../fond-ce-se-ukljuciti-u.../9048. To iznosi 7,8 ME. Prema Fondu je poslana sva potrebna dokumentacija i očekujem da će Fond postupiti sukladno preuzetim obvezama i javnim obećanjima. Varaždinske bale, najveći ekološki problem u našoj županiji ali i jedna od najvećih ekoloških problema u zemlji, mora ostati ekološki problem za kojeg je potrebna tehnička odluka Uprvnog vijeća Fonda i Vlade, a nikako ne smije otklizati u polje političke borbe. Da za takav, tehnički a ne politički put, ima nade pokazuje i dnevni red s prošlotjedne sjednice Vlade RH na kojoj je bila i „naša“ točka.

Četvrto, u javnom postupku odabira izvođača propisano je i obvezno vaganja bala prilikom odvoza, te naplata stvarne količine otpada temeljem vaganja bala. Iako smo dronom izmjerili volumen te izvagali uzorak bala i tako došli do ukupne mase otpada koji treba ukloniti, postoji mogućnost da je u proteklom periodu otpad znatno kalirao. Time je ukupna količina otpada manja što još dodatno smanjuje ukupni iznos i komponentu financiranja od strane grada.

Zaključno: Maksimalni udio financiranja zbrinjavanja bala koji „otpada“ na naš grad je 11,7 ME. Od ukupne količine baliranog otpada, a time i financiranja, udio grada Varaždina je 84,91%, dok je preostalih 15,09% udio drugih općina. Grad će za cijelu komponentu i grada i drugih općina ugovoriti bankarski kredit te će za komponente drugih općina njima ispostaviti račune. Također je od Ministarstva gospodarstva zatraženo dodatno financiranje države te je u pripremi zajednički sastanak Grada i općina s predstavnicima Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja. Dakle, ukupna komponenta grada iznosi 9,6 ME, dok je preostali dio komponenta ostalih općina. Osim toga, očekuje se i dodatno financiranje države čime bi se obveze grada i općina još smanjile. Smanjenje ukupne količine temeljeno na stvarnim količinama utvrđenih vaganjem bala prilikom odvoza bi još dodatno smanjilo komponentu grada.

Ukratko, za grad koji ima godišnji proračun veći od 85 MEura, obveza od 9,6 MEura kroz period od deset godina (u to vrijeme će kroz proračun grada proći gotovo 1 milijarda Eura!!!) ne predstavlja preveliko financijsko opterećenje kakvim ga neki pokušavaju predstaviti. Konačnim rješavanjem bala grad će dobiti gospodarsku zonu velikog potencijala za dalji razvoj Varaždina, a naši građani čišći, uređeniji, zeleniji i sigurniji Varaždin.

Komentari