Mladi, kreativni i samozatajni. To su epiteti kojima možemo opisati tim Caspar designa, varaždinskog branda kojeg razvija skupina mladih dizajnera, stvarajući i razvijajući krojeve i najrazličitije uzorke za tkanine. Njihovi printevi i uzorci za tekstil prepoznati su i traženi u daleko većoj mjeri na europskom, nego na hrvatskom tržištu. U nastavku saznajte što se sve krije iza brenda Caspar design i kako je sve počelo. 

Vjerujemo da veliki broj Varaždinaca nisu čuli za Caspar design, koji uspješno djeluje u Varaždinu, u Optujskoj ulici. Kako bi predstavili javnosti ovaj talentirani tim ljudi popričali smo s Anjom Hižak, voditeljicom projekta Caspar design. Inače, iza svega toga stoji tvrtka Grafko-Caspar d.o.o. koja se bavi tiskom na tekstil i koju je još davne 2001. godine u garaži pokrenuo Anjin otac, da bi 2005. izgradio objekt u Optujskoj ulici, gdje je izrada i tisak reklamnih tekstilnih proizvoda na tkaninu krenula svojim ozbiljnijim tokom. Naposljetku je sve rezultiralo ovim mladim timom Caspar designa, koji svoje ideje prenesene u različite i zanimljive uzorke i krojeve nude europskom tržištu.

Osmislite i isprintajte vlastiti dizajn

Što točno nudite zainteresiranima? 

- Od sada svatko može napraviti svoj dizajn za tekstil (custome made) te ih isprintati na količinu već od jednog metra dužnog, bez obzira na broj dizajna koje želi printati. Uz inovativnu tehnologiju možemo kupcima ponuditi ne samo uslugu printa već i razvoj krojnih slika, crtanje uzoraka za tekstil, krojenje i šivanje, te print na tapete i canvas slike. Dakle, nudimo cjelokupan proizvodni razvoj drugim modnim brandovima, od razvoja krojeva, pa sve do crtanja ekskluzivnih uzoraka, printanja, krojenja i šivanja.  

S kojim ciljem ste pokrenuli Caspar design? 

- Cilj je tekstilcima, kreativcima i dizajnerima ponuditi mogućnost printa naših ili njihovih dizajna na sve vrste materijala. Vidimo ogroman potencijal u digitalnom tisku na tekstil, te smo se upravo iz tog razloga odlučili za investiciju u najmoderniji printer koji nudi ekološki prihvatljiv način tiska na prirodne materijale. Mislimo da je došlo vrijeme da ljudi promijene način na koji izrađuju i kupuju odjeću i ostale tekstilne proizvode. Težimo k tome da potaknemo ljude da kupuju i izrađuju kvalitetnu odjeću za koju znaju tko je, gdje i kako proizvodi. Želimo se razlikovati od velikih brendova odjeće ne samo po izgledu već i po samom načinu proizvodnje. Sve čemu težimo je dakle nekako u duhu „slow fashiona”.

Gdje pronalazite inspiraciju za sve te uzorke i krojeve?

- Inspirirani smo biljkama, životinjama, trenutnim događanjima u našem gradu i okolici, godišnjim dobima, situacijama u kojima se nalazimo, društvu koje nas okružuje, aktualnim temama iz svijeta i drugim stvarima koje su nam zanimljive. Trenutno razvijamo bazu jednostavnih krojeva za kratke majice, hlače, haljine, torbe, tunike i tajice. Inspiraciju za krojeve odnosno proizvode pronalazimo u svakodnevnim potrebama. Mislimo da odjeća prvo mora biti korisna i udobna, na kojoj kasnije svatko može izraziti svoju osobnost preko dizajna koji je apliciran na nju. Iako se orijentiramo na jednostavnije krojeve, oni kompliciraniji i ekstravagantniji nisu nam strani. Kako surađujemo s dizajnerima koji zahtijevaju “drugačije” krojeve, a i sami volimo eksperimentirati, puno vremena i volje ulažemo u izradu vlastitih kompleksnih krojeva.

'Cjenovno više odgovaramo inozemnom tržištu' 

Kakva je situacija na hrvatskom tržištu kada je u pitanju dizajn?

- Kada govorimo o dizajnu tekstila, smatramo da Hrvatska obiluje kreativnim ljudima koji svoje znanje mogu usmjeriti na dizajniranje uzoraka i ilustracija za tekstil. Potražnja za tiskom na tekstil velika je, a tekstil s printom danas je izuzetno popularan te je zanimljiv velikom broju ljudi. Surađujemo s velikim i malim proizvođačima svih vrsta odjeće i obuće, ali i dizajnerima interijera. Kako možemo proizvesti prilično male serije, zanimljivi smo i slikarima, koji bi motive svojih slika rado otisnuli na tekstil.

Kako to da ste više usmjereni na inozemno tržište? 

Naše poslovanje je većim dijelom orijentirano na europsko tržište, a naši najveći kupci su iz Austrije, Slovenije, Švicarske i Njemačke. Na hrvatsko tržište otpada manji dio našeg poslovanja, uglavnom radimo za reklamne i marketinške agencije te hrvatske modne dizajnere. Smatramo da cjenovno više odgovaramo inozemnom tržištu nego hrvatskom te je zbog toga naša proizvodnja više orijentirana na europsko tržište. Vrijeme dućana i velikih shopping centara polako odlazi u zaborav pa upravo iz tog razloga najviše vremena i truda trošimo na marketing, društvene mreže i razvoj web shopova na kojima ćemo ponuditi naše usluge i proizvode.

Što nam novo pripremate? 

- U budućnosti vam pripremamo mnogo zanimljivih dizajna, krojeva, printeva i proizvoda koje ćete moći pronaći na našem web shopu i internetskoj stranici. Uz naše glavne zadatke, a to su pružanje usluge digitalnog tiska i širenje proizvodnje na europsko tržište, imamo velike planove i ciljeve za budućnost. Trenutno radimo na razvoju web shopa u kojem nudimo naše proizvode s čime polako pokrećemo vlastitu robnu marku. Planiramo razviti sistem koji bi nam omogućio da ljudi preko interneta mogu kupovati kvalitetnu i personaliziranu odjeću po mjeri.

 

 

 

Komentari

02.09.2018. 18:21h Zadnja izmjena: 02.09.2018. 19:04

Foto: Viktor Hranić