U okviru pilot projekta „e-Škole''

FOI je imao važnu ulogu u podizanju digitalne zrelosti škola u Hrvatskoj

Objavljeno: 29.08.2018. 18:30

Zadnja izmjena: 29.08.2018. 18:42

U okviru pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ kojeg je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET započela s partnerima 2015. godine i koji službeno završava 31. kolovoza 2018., tim stručnjaka s FOI-a u suradnji s kolegama iz CARNET-a imao je važnu ulogu u utvrđivanju stanja digitalne zrelosti, mogućeg napretka u integraciji i učinkovitom korištenju informacijsko-komunikacijskih tehnologija te propoznavanju područja za poboljšanje.

S tim su ciljem izv. prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, izv. prof. dr. sc. Igor Balaban, izv. prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa i dr. sc. Bojan Žugec razvili Okvir za digitalnu zrelost osnovnih i srednjih škola u RH i pripadajući instrument što zajedno predstavlja jedinstveno i sveobuhvatno rješenje za procjenu digitalne zrelosti škola. Jezgra Okvira za digitalno zrele škole je strukturirana u 5 područja karakterističnih za sustav obrazovanja u RH pri čemu se svako od tih područja odnosi na različite aspekte integracije i korištenja digitalnih tehnologija. Identificirana područja unutar Okvira jesu: Planiranje, upravljanje i vođenje; IKT u učenju i poučavanju; Razvoj digitalnih kompetencija; IKT kultura i IKT infrastruktura. Uz područja definirano je 5 razina digitalne zrelosti, a zajedno su činili temelj za vrednovanje digitalne zrelosti škola.

Tijekom provedbe pilot projekta e-Škole instrument je primijenjen u postupku samovrednovanja i vanjskog vrednovanja na uzorku od 151 škole koje sudjeluju u pilot projektu. Primjenom razvijenog instrumenta, prvi put u Republici Hrvatskoj, dobiven je dubinski uvid u stanje digitalne zrelosti osnovnih i srednjih škola.

Od dokumenata razvijenih tijekom pilot projekta koji imaju važnu ulogu u podizanju digitalne zrelosti škola potrebno je izdvojiti priručnik Strateški plan primjene informacijsko - komunikacijskih tehnologija u školi, kao i Pravilnik o sigurnoj i odgovornoj upotrebi informacijsko komunikacijskih tehnologija.

 

Komentari