vrhunska opremljenost i logičko razmišljanje

FOTO Ogromne razlike između hrvatskog i finskog obrazovanja, mogu potvrditi ovi naši učenici iz 'prve ruke'

Objavljeno: 13.03.2018. 17:09

Zadnja izmjena: 13.03.2018. 18:08

U okviru Erasmus + projekta mobilnosti za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja pod nazivom SIPS mobility, četiri učenika Strojarske i prometne škole obavljala je u Finskoj, u gradu Tampereu, praktičnu nastavu, u pratnji nastavnika Slave Marketina. Tamo su stekli nepocjenjivo iskustvo radeći u praktikumima autoservisa, šumarstva i aviomehanike, a koje su ogromne razlike između finskog i hrvatskog obrazovnog sustava, saznajte i pogledajte u nastavku. 

Automehatroničari Ivan Makšan, Mihael Ivan Pošta i Mihael Štuljan te jedan tehničar za vozila i vozna sredstva Alen Branilović, odrađivali su praktičnu nastavu u školi Tempereen seudun ammatopisto Tredu - TREDU, koja se sastoji od 17 kampusa, a pohađa ju 8000 redovnih učenika i 10000 učenika u obrazovanju odraslih. 

Učenici su praktičnu nastavu obavljali 5 dana u praktikumima automehatroničara TREDU Ajokinkuja, 4 dana u autoservisu Veho gdje su ispitivali i udešavali mehaničke dijelove i sklopove, ispitivali nepropusnost hidrauličkih i pneumatskih sklopova i sustava te električnih instalacija, dok su 1 dan proveli u praktikumima šumarske škole TREDU Ylöjärvi na simulatorima. 

Većina radova obavlja se na vozilima stanovnika grada

U praktikumima automehatroničara upoznali su se s metodama i načinima rada Finskog sustava obrazovanja, a tijekom boravka u školi upoznali su se s mnogim učenicima i nastavnicima iz Finske, ali i iz drugih zemalja (Estonije, Marocca, Sudana) s kojima su razmjenjivali iskustva. Zanimljivo je da se u praktikumima automehatroničara većina radova obavlja na vozilima stanovnika grada koji dolaze u školske radionice po brzu i kvalitetnu uslugu, a praktikum ima i vlastita vozila koja učenicima služe za vježbu.

Osim rada i učenja, učenicima je u školi na raspolaganju i restoran s nekoliko vrsta kuhanih jela, teretana i zabavni sadržaji kao što je stolni nogomet i stolni tenis, kojima se mogu koristit u slobodno vrijeme.

U razredu učenici različitih godišta, a voze i školski automobil

Praktična nastava u školi trajala je od 8 do 15 sati, a organizacija vremena na praktičnoj nastavi nije strogo određena zvonom već je opuštenija i moguće je uzeti više pauza ukoliko je to potrebno. Kao i kod nas, učenik dobije radni zadatak koji treba napraviti za taj dan, no razlika je u tome da ih majstor u Finskoj ne vodi kroz postupak izrade zadatka već sami uz pomoć uputa na papiru moraju doći do rješenja, a takvim pristupom potiče se logičko razmišljanje.

Nije im bilo teško zamijetiti da je škola opremljenija, praktikumi su veći, a punoljetni učenici smiju uzeti školski automobil i odvesti se u grad, ako trebaju nešto obaviti vezano za školu. Ono što je našem obrazovnom sustavu strano je činjenica da se u završnim razredima nalaze učenici sa 17., 18., ili 19. godina jer oni koji nakon završene osnovne škole, ukoliko ne znaju što žele upisati, idu u tzv. ''pripremnu srednju školu'' nakon koje upisuju smjer za koji su se odlučili bez da gube pravo redovnih učenika i zato su učenici različitih godina u istom razredu, a oni stariji tutori su mlađima. 

Škola s vlastitim avionima i helikopterima i autoservis kakvog nema u Hrvatskoj

Posjetili su i novoizgrađeni aviomehaničarski praktikum s hangarima i s 10 aviona te 2 helikoptera koji se koriste za komercijalne svrhe i za vježbu učenicima. Također, imali su priliku sjesti u neke od školskih letjelica, a dobili su i uvid u složenost i zahtjevnost posla aviomehaničara prilikom ispitivanje mlaznog motora aviona.

Nešto slično autoservisu Veho u kojem su učenici također obavljali, nema nigdje u Hrvatskoj jer je specijaliziran za različite marke automobila, a organizacijski je složen na način da je velika hala podijeljena u manje hale prema markama automobila. Tako se unutra nalaze zasebne hale za Ford, Citroen, Škodu, Toyotu, a alat je posložen za određenu marku automobila, dok na njemu radi automehatroničar koji se specijalizirao za tu marku automobila.

Rezanje i tovarenje trupaca u kamion kao atraktivna nastava 

Uz svo iskustvo koje su učenici stekli u spomenutim praktikumima, posjetili su i šumarsku školi gdje su imali priliku upoznati se sa strojevima i opremom koji su kod nas slabije zastupljeni nego u Finskoj, koja je izuzetno bogata šumama i ima vrlo razvijenu drvnu industriju.

Škola ima 3 simulatora pomoću kojih učenici mogu raditi različite operacije: rezanje trupaca ili utovar i istovar trupaca te sječa drva, a organiziraju se i natjecanja učenika tko će prije izrezati trupce i utovariti ih u kamion, što je vrlo motivirajuće za učenike, tako da je nastava vrlo atraktivna, a naši učenici bili su oduševljeni, aprema njihovim riječima, rado bi imali ovakav uzbudljiv i zanimljiv način učenja i u vlastitoj školi.

 

Komentari