VŽ Medvjedi bodrili ZG Medvjede

Objavljeno: 22.01.2011. 19:25

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:07

Je li mogu?e da sport u Hrvatskoj bude komercijalno uspješan? Je li mogu?e da jedna nenogometna ili nerukometna utakmica do posljednjeg mjesta ispuni najve?u sportsku dvoranu u Hrvatskoj? Je li mogu?e da nakon jedne napete i "naelektrizirane" sportske utakmice doma?i i gostuju?i navija?i zajedni?ki piju pivo i razmijenjuju navija?ke rekvizite? I za kraj, je li na nekoj sportskoj utakmici u Hrvatskoj mogu?e kupiti pivo i popiti ga na tribini?

Odgovore na ova "znanstevno-fantasti?na" pitanja redakcija evaraždin portala potražila je u "selu kraj Varaždina", gradu koji ve?ina Hrvata popularno naziva i Zagreb.

U Zagrebu se naime ve? godinu i pol doga?a sportsko komercijalno ?udo koje je kulminiralo u petak poslijepodne kad su hokejaši Medveš?aka u zagreba?koj Areni pred više od 15 tisu?a duša odigrali najposje?eniju hokejašku utakmicu na ovim prostorima i oborili rekord sarajevske Zetre sa Zimskih olimpijskih igara 1984. godine kad je utakmicu hokejaškog finala uživo pratilo oko 12 tisu?a gledatelja.

Varaždinski medvjedi otišli provjeriti zagreba?ke kolege

Puni predrasuda, još više zbog provokacija prijatelja ?ija "napaljenost" Medveš?akom grani?i sa seksualnim uzbu?enjem, krenuli smo i mi na put iako smo i dalje skloni vjerovati da sport bez lopte, po mogu?nosti bubamare, nije sport nego najobi?nija igra.

Sre?om, vo?a našeg puta je bio najve?i stru?njak za hokej sjeverno od Brezni?kog Huma, ?etverogodišnji Franko, poznatiji pod nadimkom "Varaždinski Filewich" koji nas je upoznao sa svim mom?adima EBEL lige i svim hokejašima Medveš?aka.

Na put nas je možda i najviše natjerala ?injenica da se hokejaši Medveš?aka nazivaju "medvjedima" što je titula koju tri ?etvrtine redakcije evaraždin portala ne smatra nazivom ili nadimkom nego ?asnom titulom koju treba zaslužiti napornim izjedanjem finih delikatesa i ispijanjem svete žu?kaste teku?ine zvane pivo.

Usput smo se zato opskrbili pivom Pan, koje je u proteklih godinu i pol postalo zaštitni znak i jedan od glavnih sponzora KHL Medveš?ak. Iznenadila nas je i sveop?a i neuobi?ajena gužva na autocesti prema Zagrebu, gdje smo zatekli puno osoba u ?udnim dresovima plave boje u automobilima ?akove?kih i varaždinskih registarskih oznaka.

Bili su to naravno, navija?i Medveš?aka, sportskog kolektiva koji je prerasao domenu zagreba?kog kluba. Postali su zapravo nacionalni sportski brend, kojeg vole ?ak i u Dalmaciji. Iznimno su popularni i u varaždinskom kraju, tako da smo na prvoj utakmici doga?aja nazvanog Arena Ice Fever vidjeli vrlo mnogo Varaždinaca.

Službeni spiker utakmice kasnije nas je upoznao i sa ?injenicom da se u Areni nalazi delegacija u?enika varaždinske Druge gimnazije koji su veliki obožavatelji Medveš?aka.

Svoju delegaciju imala je i tvrtka Carlsberg, koja je imala Company Days u Zagrebu, a poslije su se svi zaputili na utakmicu u majicama "Great for thirst" (prijevod - odli?no za že?). Osim Carlsberga, još dvije tvrtke iz sjeverozapadne Hrvatske prepoznale su komercijalni i marketinški potencijal Medveš?aka. Radi se o Vindiji, koja preko hokeja brendira svoj Iso sport, a proizvo?a? sportske opreme Fotex zaslužan je za dresove Medveš?aka.

Nakon kojeg «pivkana», polako stižemo pred Arenu, sagra?enu usred bivše pustopoljine na Laništu, no malo po malo ona dobiva svoje «konture». Još da se riješi financiranje...eh da, no upravitelji dvorane rekli su da Ice Fever nipošto ne dolazi u obzir za održavanje. Kako i ne bi, kada je 15.000 gledatelja došlo ve? na utakmicu prvog dana. Ispijene pive, pojedene hot-dogove i kokice slobodno pomnožite sa pet. Minimalno sa pet.

Na ulasku u najve?u hrvatsku sportsku dvoranu do?ekale su nas prekrasne hostese Generali osiguranja, a naša obveza je bila da dio svog vremena iskoristimo za druženje s njima. Atraktivni komadi na rolama mamili su poglede svih prisutnih, a mi smo se iznenadili kako su brzo cure prepoznale “medvjede” u nama. Zatražile su slikanje, a mi to naravno nismo smjeli odbiti jer smo ipak kavaliri.

Prekrasne hostese imali su i gotovo svi drugi sponzori Medveš?aka, kojih nije malo. Medveš?ak naime nije samo sportski kolektiv, Medveš?ak je vrhunski komercijalni proizvod koji ima dobru i sponzorima shvatljivu ra?unicu. 15 200 gledatelja u Areni je naime veliki potencijal za izravno “mano a mano” oglašavanje kojeg sponzori ne žele i nesmiju propustiti.

Kako je to mogu?e, pitate se Vi, a pitali smo se i mi? Odgovor je vrlo jasan. Za ?elnike Medveš?aka utakmica nije samo sportsko nadmetanje izme?u dvije mom?adi, za ?elnike Medveš?aka utakmica je vrhunski showbizz doga?aj. Utakmicama Medveš?aka dirigiraju najavljiva?i i animatori koji dižu publiku na noge, maskote se še?u tribinama i slikaju sa klincima, hokejaši ulaze na teren kao nekad gladijatori, a svaki posjetitelj ulaznicu može zamijeniti za Big Mac u bilo kojem McDonalds restoranu. Osim toga utakmice Medveš?aka su mjesto nulte tolerancije na nasilje i diskriminaciju što taj sportski doga?aj ?ini idealnim mjestom za zabavu cijele obitelji.

A uo?i utakmice preko video-zida, okupljenima u dvorani obratio se i Joe Sakic, odnosno Ivica Šaki?, najpoznatiji hokejaš hrvatskih korijena i jedna od NHL legendi. Šteta što Gojanovi? i de?ki nisu projekt zapo?eli koju godinu ranije, možda bi i Ivicu Šaki?a uspjeli dovu?i u Medveš?ak. A onda je krenulo i predstavljanje igra?a, koji na led izlaze pra?eni vatrom, te pravi show na ledu, koji traje više od dva sata

Neke od naših ?itatelja možda ?e, kao i nas, iznenaditi ?injenica da na utakmicama Medveš?aka doma?i i gostuju?i navija?i zajedno piju pivo. Na prvoj utakmici skupilo se i oko tisu?u navija?a iz Klagenfurta koji su došli bodriti svoj KAC. Cijelu utakmicu navijali su za svoju mom?ad i na kraju slavili pobjedu svoje mom?adi “na penale”.

No, na kraju šok! Navija?i KAC-a odlu?ili su naime zahvaliti svojim doma?inima na gostoprimstvu i u trenutku dok su doma?i navija?i tužno gledali u pod zbog poraza, gostuju?i navija?i digli su se na noge i zapo?eli poklik “Zig-zag Medveš?ak” koji se zatim pronio cijelom Arenom. Dovoljno da jedan navija? koji redovito prati nogometne utakmice sve šokirano komentira rije?ima: “No super, sad si budemo još i pjevali!”

A nakon utakmice, još jedno iznena?enje. Ve? smo hteli napustiti svoja mjesta, nekih 10-ak minuta nakon kraja susreta, kada se cijela dvorana, još jednom digla na noge. Unato? porazu, odnosno tek jednom bodu, ovacije još jednom hokejašima Medveš?aka. Ina?e, navija?i Medveš?aka zovu se Sektor B, nemaju veze s nogometom i primjer su svima u ligi. Uo?i utakmice i oni su razvili svoj transparent, kojime obilježavaju šest godina uz HK Medveš?ak.

Ovdje poslušajte pjesmu nakon utakmice...

Sama hokejaška utakmica možda i nije kvalitete NHL, KHL ili neke druge poznate hokejaške lige, no zbog pozitivne atmosfere i prate?eg show programa prosje?nom gledatelju ?init ?e se kao da se nalazi u legendarnom “igluu”, odnosno Mellon Areni u Pitsburghu, a na ledu su Sid The Kid, Evgeni Malkin i ostali “Pingvini” ( jedna od najtrofejnijih NHL mom?ad Pitsburgh Penguins).

Naravno, Varaždincima ?e biti jako teško poistovjetiti se sa jednim hokejaškim klubom koji je još pritom iz Zagreba ali ako želite malo sportske zabave utakmice Medveš?aka su nešto što nesmijete propustiti.  A mnogi to ve? sada znaju i redovito posje?uju utakmice ovog kvalitetnog sportskog branda.

Na kraju, stru?ni sud evaraždin portala donio je i službenu odluku oko naziva “medvjedi” koji koriste hokejaši Medveš?aka. S obzirom na ?injenicu da su zaslužni za dobar provod i vrhunski show, a i sami hokejaši, uglavnom kanadski i ameri?ki hrvati, su bili vrlo borbeni i dali su sve od sebe, voljni smo im dopustiti da se koriste tom ?asnom titulom.


Tekst i fotke:

Marko Breljak i Luka Špac / eVaraždin




Komentari