Melita Mikulek Nakić: Varaždinci obožavaju putovati svijetom

Objavljeno: 14.03.2012. 06:53

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 10:29

Da Varaždinci koji vole putovati svijetom naj?eš?e to ?ine u dvoje ili u obiteljskoj kombinaciji, otkrila nam je Melita Mikulek Naki?, direktorica tvrtke Varaždintours putni?ka agencija d.o.o., jedne od naših najstarijih putni?kih agencija, od koje saznajemo i to da je našim sugra?anima omiljena destinacija srednji Jadran.

No, otkako je u našem gradu organiziranog zimskog turizma, Varaždincima su omiljena odredišta Slovenija i Austrija, i to u podjednakom omjeru.

- Varaždinci isto tako vole europske destinacije poput Rima, Budimpešte, Praga, Be?a, Bratislave, Pariza... Me?utim, s povoljnim aranžmanima koje nudi naša agencija, veliki broj gra?ana ne propušta priliku za odlazak na krstarenje i ispijanje pina colada u nekom dalekom prekomorskom tropskom raju – istaknula je Melita Mikulek Naki? direktorica Varaždintoursa, agencije koja se obogativši ponudu posebno posvetila prodaji krstarenja.

Naime, jedina su agencija u regiji do Zagreba - licencirana IATA poslovnica za prodaju svih zrakoplovnih avio kompanija.

- Time omogu?ujemo našim klijentima avio povezanost sa cijelim svijetom i za to imamo obu?ena posebnim licencama troje djelatnika. Sve je to dodatni bonus uz dobru ponudu aktualnih pred uskršnjih programa kada su na praznicima djeca, u?itelji, ravnatelji te pojedini roditelji. Mi ih pozivamo da iskoriste jedno od ponu?enih putovanja za neponovljivo obiteljsko druženje – naglasila je direktorica jedne od najstarijih putni?kih agencija koja je osnovana daleke 1971. godine.

Turizam je osjetljiv na vanjske utjecaje          

Djelovala je pod nazivom Turist Biro sve do 1986. godine kada mijenja naziv u Varaždintours koji je zadržan do danas.

 - Dugo godina agencija je djelovala u sustavu Autobusnog prometa, a izdvojena je 2007. godine i postaje samostalna tvrtka. Danas agencija zapošljava 11 djelatnika i nalazi se u privatnom vlasništvu. ?ak i danas, kada smo svjedoci velike ekonomske krize i velikih problema mnogih hrvatskih tvrtki pa tako i putni?kih agencija, Varaždintours je zadržao svoju kvalitetu na tržištu – otkrila nam je Mikulek Naki? istaknuvši da je Varaždintours solventna tvrtka, koja ne samo da daje sigurnost  dugogodišnjim klijentima, nego i svakom budu?em - novom putniku.

Ina?e, turizam je djelatnost osjetljiva na mnoge vanjske utjecaje, od nemira, do vremenskih nepogoda poput pojave velikih suša, obilnog snijega, poplava ili požara.

Sa svime su se u Varaždintoursu suo?ili tijekom dugogodišnjeg rada, a kako kažu, pokušavaju se maksimalno zaštiti ugovorima s obzirom na iskustvo i praksu u branši.

- Bez obzira na ugovore, uvijek smo mi ti koji izvu?emo teži kraj. Klijent koji je uplatio putovanje ima ga pravo, ako su visoki rizici putovanja i otkazati. Mi to moramo uvažiti, me?utim ?esto nastaju polemike izme?u agenta destinacije i nas oko procjene rizika pojedinog putovanja. Primjerice, iz Gr?ke je teško bilo dobiti natrag akontirane novce, kada smo uvidjeli da su nemiri velikog razmjera i da moramo stornirati putovanja. Klijent pritom ne osjeti ništa negativno, a mi i u tom slu?aju ostajemo bez dijela novca kojeg nam Grci nisu željeli vratiti natrag – pojasnila je Mikulek Naki? dodavši da je agencija klijentima odradila novu destinaciju prema želji u svom trošku.

Dokle mogu putni?ke agencije štititi klijente na svoju štetu?

Glede sigurnosti putnika treba znati i to da je Varaždintours nedavno bio suo?en s iznenadnim krahom avio kompanije Malev iz Ma?arske, koja je primila novce za avio karte ali je u me?uvremenu "propala"!

- Teško da ?emo i te novce dobiti natrag mada radimo u rigoroznom sistemu IATA (me?unarodni sistem rada aviokarata, visokih licenci). Me?utim, opet da klijent bude zadovoljan kupili smo mu sami o svom trošku nove karte i pokušavamo klauzulama ugovora do?i do novca od ma?arske kompanije. Takve poslovne odluke donosimo jer je naš stav da je bolje da budemo sami ošte?eni, a naš klijent ostaje zadovoljan, siguran i neošte?en – veli Mikulek Naki?. 

U Hrvatskoj je pravni sustav prespor i premekan za neke smjernice, pa se i u Varaždintoursu pitaju koliko ?e dugo mo?i štiti svog klijenta kako bi mu omogu?ili sigurnost u putovanju, a da pritom zadrže stabilnost tvrtke.

No, za razliku od drugih - manjih putni?kih agencija, Varaždintours još uvijek ima snagu i mo? na tržištu da štiti sigurnost i zadovoljstvo svog klijenta, te se nadaju da ?e tako i ostati.

- Znamo iz statisti?kih pra?enja da Varaždinci manje putuju nego prijašnjih godina, no u Varaždintoursu je zadržan nivo prodaje koji prati konstantu i u vrijeme krize. Smatramo to velikim uspjehom s obzirom na izuzetno tešku ekonomsku situaciju. Tako?er, dio naših klijenta koji možda nisu više u mogu?nosti putovati zbog financijskih poteško?a, zamijenjen je klijentima drugih agencija koje su se našle u raznim poteško?ama pa im nisu bile u mogu?nosti pružiti kvalitetu. I ti su razlozi doprinijeli da uspijemo zadržati isti nivo – ustvrdila je Mikulek Naki?.

Suo?eni s poteško?ama mnogih tvrtki u turizmu, pa i njihovim nestajanjem s tržišta, morali su u Varaždintoursu korporativu zamijeniti individualnim klijentima, u?eni?kim putovanjima, umirovljenicima te pribjegavati drugim rješenjima kako bi zadržali nivo prometa.

Cijene putovanja u Varaždintoursu iste kao i lani

Zanimljivo je da su cijene pojedinih aranžmana za 2012. godinu u Varaždintoursu usprkos poskupljenjima ostale gotovo nepromijenjene.

- Pokušavamo cijene zadržati na istom nivou mada je to izuzetno teško s obzirom na povišen te?aj eura u odnosu na isto vrijeme od prije godinu-dvije. Isto tako veliko pove?anje u stavci cijene goriva izuzetno je teško pratiti, a svjedoci smo svaki dan novim poskupljenjima. Još uvijek držimo cijene na istom nivou jer smatramo da je i to zna?ajno za kona?nog korisnika. Teško je prognozirati koliko dugo možemo garantirati zadržavanje sadašnjih cijena putovanja jer u našoj djelatnosti imamo niske marže, za razliku od onih, za koje naša Vlada tuma?i da imaju prostora za takvo poskupljenje – navodi Mikulek Naki? te napominje da je turizam uslužna djelatnost, a kod putni?kih agencija niske marže se podrazumijevaju.

Ujedno, treba znati da agencije moraju davati ?ak 50 posto marže za provizije karti?arima poput Americana, Vise, Eurocarda i Dinersa.

- S obzirom na slabu platežnu mo?, gotovine nema i sva pla?anja su na kredite putem karti?ara što nam dodatno uzima polovicu marže i to je jedan od razloga propadanja mnogih putni?kih agencija u Hrvatskoj. Stoga moramo dobro izra?unati i pratiti granicu isplativosti poslovanja – istaknula je naša sugovornica koja se nedavno vratila sa sajamske prezentacije u susjednoj Srbiji.

- U Beograd svake godine odlazimo na sajam turizma  kako bi sklopili ugovore i definirali poslove za nadolaze?u godinu sa svim europskih agentima. Održava  se svake godine zadnjeg tjedna u velja?i i za naše poslovanje jedan je od najzna?ajnijih sajmova. Njega pohode najja?i agenti iz cijele Europe i okruženja. S obzirom da se na manifestaciji ipak nalaze na jednom mjestu, mogu?e je voditi kvalitetne poslovne razgovore sa postoje?im i novim agentima. Dakako, prigoda je to uvijek za eventualne promjene kondicija kod ugovaranja poslova – isti?e Mikulek Naki?.

Istine i zablude o Last Minute aranžmanima

Dodajmo i to da je Varaždidntours isklju?ivo inicijativna turisti?ka poslovnica koja se ne bavi receptivnim poslovima.

- To zapravo zna?i da mi klijentima iz naše regije organiziramo putovanja po cijelom svijetu. Ne bavimo se receptivom jer za to su specijalizirane druge agencije, a mi smo inicijativna poslovnica – rekla nam je Mikulek Naki? od koje doznajemo da je agencija ove godine obogatila ponudu novim destinacijama za Varaždince koji mogu birati izme?u Makedonije, Crne Gore, Nizozemske ili pak Istanbula.

I Last Minute aranžmani su itekako traženi u Varaždinu, no prema rije?ima direktorice Varaždintoursa, gra?ani ih pogrešno interpretiraju. O ?emu se zapravo radi?

- Klijenti nas traže Last Minute programe za srpanj, a dolaze u agenciju u ožujku. Iz tog razloga ?esto imamo poteško?a i moramo pojašnjavati pojam Last Minute aranžmana. To su programi gdje neposredno prije puta ima još slobodnih mjesta, te agencija koristi priliku spustiti cijene da bi prodala preostali kapacitet. Oni jesu traženi, me?utim naši klijenti se ipak odlu?uju za putovanja mnogo ranije kako bi omogu?ili sebi otplatu u ve?em broju rata, a pritom unaprijed imaju definiran datum polaska na putovanje – zaklju?ila je Melita Mikulek Naki?.

Dodatne informacije o TOP destinacijama i ponudi agencije Varaždintours možete prona?i OVDJE

 

Komentari