Prva automobilska utrka u Hrvatskoj održana je 8. rujna 1912. godine, i to na relaciji Zagreb - Veternica - Lepoglava - Ivanec - Varaždin – Novi Marof - Zelina - Zagreb.
Staza je bila duga 177 kilometara, a na njoj se ogledalo osam voza?a. Bili su to ve?inom automobili marke Opel od 18 do 30 KS, zatim, jedan Mercedes od 28 Ks i neki drugi.
Simboli?ni start bio je u Zagrebu u Juriši?evoj ulici, ispred hotela Tri gavrana, a službeni u ?rnomercu, gdje su automobili puštani svake tri minute.
Put do Varaždina bio je naporan, a naro?ito dionica kod Vidovca. Kod Jalkovca je primjerice, bio ošte?en most i pošto voza?i o tome nisu bili obaviješteni, morali su pre?i preko vode, u ?emu su uspjeli svi osim jednoga, koji je tu ostao u kvaru.
Nakon ru?ka u Varaždinu u Janjetu, u 15 sati bio je start druge povratne dionice od Varaždina do Zagreba.
Cilj je bio nedaleko Maksimira, a zatim su na sve?anosti u hotelu kod Tri gavrana podijeljene nagrade. Bila je to ocjenska vožnja jer se nije uzimala u obzir samo brzina.
Najmanji broj kaznenih bodova imao je Vjekoslav Heinzel, koji je proglašen pobjednikom, na auto-mobilu marke Opel od 24 Ks.
Jedna od zanimljivosti vezanih uz utrku jest i ?injenica da je u to vrijeme predsjednik Hrvatskog automobilisti?kog kluba bio - grof Bombelles, tadašnji vlasnik dvorca Opeka.
(js)
Foto: NSK - Vijenac
[gallery link="file" columns="3"]
Komentari