Od 20. do 23.studenoga 2019. u Budimpešti je održan sastanak koordinatora novog Erasmus + projekta u kojem je Srednja strukovna škola Varaždin vodeći partner. Projekt naziva Designing the Future okuplja ukupno 6 škola partnera iz Turske, Portugala, Mađarske, Litve i Hrvatske i ukupne je vrijednosti 166 635 eura.
Projekt će trajati 24 mjeseca, a projektne aktivnosti realizirat će se kroz predviđenih 6 mobilnosti učenika i nastavnika. Osnovni je cilj projekta promoviranje digitalne pismenosti učenika i nastavnika. Učenici i nastavnici upoznat će se s kodiranjem i 3D printanjem i steći znanja i vještine iz područja koje omogućuju korištenje tehnologije na kreativan i produktivan način.
Sastanak u Budimpešti bio je tzv. kick-off meeting, a čija je svrha bila dogovoriti dužnosti koje će tijekom provedbe projekta preuzeti svaki od partnera. Također su utvrđeni termini daljnjih mobilnosti nastavnika i učenika, od kojih će prva biti održana u Varaždinu u siječnju 2020. godine kad će Srednja strukovna škola kao vodeći partner ugostiti 30-ak učenika i nastavnika iz 5 zemalja partnera. U Budimpešti su Srednju strukovnu školu predstavljale profesorice engleskog jezika Monika Tuk i Nikolina Vlahek Canjuga.
Projekt polazi od pretpostavke da su za nove generacije učenika tradicionalne metode učenja i poučavanja neprikladne te da se moderno poučavanje i stjecanje znanja mora odvijati u okruženju u kojem na prvo mjesto dolaze vještine korištenja modernih digitalnih tehnologija i alata, kako učenika tako i nastavnika. U skladu s tim, u znanstvenom i tehnološkom dobu naglasak bi trebao biti na razvijanju digitalne pismenosti učenika i nastavnika i oblikovanju novih nastavnih metoda. Jedan od glavnih ciljeva Europske unije do 2020. godine u području obrazovanja je digitalno opismenjivanje. Zamisao je da nastavnici trebaju osvijestiti važnost poučavanja primjenom digitalnih alata kako bi mogli ići ukorak s tehnološkim napretkom i ponuditi učenicima nastavu koja će pobuditi i zadržati njihov interes. Učenici pak trebaju raditi na tome da tehnologiju koja im je na raspolaganju koriste na što produktivniji način u svrhu učenja, a ne samo zabave ili provođenja slobodnog vremena. Zato je glavni cilj projekta približiti svim sudionicima pojmove kodiranja i 3D printanja, čija će pravilna implementacija osvježiti i oplemeniti nastavni proces. Kodiranje i 3D printanje sudionicima nastavnog procesa pružaju neslućene mogućnosti korištenja programa i aplikacija pomoću kojih će povećati sposobnost kritičkog, analitičkog i kreativnog razmišljanja i rješavanja problema u procesima učenja i poučavanja.
Drugi važan cilj projekta je pružiti nastavnicima i učenicima priliku da stječu i jačaju kulturalne, građanske i jezične kompetencije kroz suradnju s kolegama i vršnjacima koji žive i rade u različitim socioekonomskim, kulturološkim i obrazovnim okolnostima.
Kroz dvije godine trajanja projektne aktivnosti će obuhvatiti 75 nastavnika i 60 učenika u svim školama partnerima. Tijek aktivnosti i ishode projekta (e-knjiga, edukativne igre (s kodiranjem) itd..) svaka će škola partner redovito dokumentirati na web-stranici projekta, eTwinning portalu, društvenim mrežama, kao i u medijima.
Komentari