T7 Grupa priopćenjem je reagirala na priopćenje predsjednika Gradske organizacije SDP-a Varaždin Vjerana Radelića koje smo objavili na portalu arhiva.evarazdin.hr
>> Radelić: Sprema se novi udar na džep građana
Priopćenje T7 Grupe prenosimo u cijelosti:
G. Radelić je u svojem priopćenju, kojeg ste u cijelosti objavili na Vašem portalu, pokazao elementarno nepoznavanje osnovnih normi o zaštiti okoliša, relevantne zakonske regulative kojim je uređeno zbrinjavanje otpada, Ugovora o interventnom odvozu i zbrinjavanju komunalnog otpada radi sanacije postojeće lokacije Brezje sklopljenog između Varkoma, Grada Varaždina i T7 Visa, kao i samog procesa mehaničko-biološke obrade otpada.
Prvenstveno je netočno je da će ukupan iznos troškova obrade predmetnog otpada snositi građani, kako to navodi g. Radelić, budući da je za projekt mehaničko – biološke obrade otpada ishođeno i sufinanciranje dijela cijene od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Građani do sada uopće nisu plaćali zbrinjavanje otpada, već samo odvoz, skupljanje i skladištenje otpada. Dakle, stara cijena ne može se uopće dovoditi u vezu sa novom cijenom koja će obuhvaćati zbrinjavanje!!
Objašnjenje g. Radelića o načinu funkcioniranja mehaničko-biološke obrade otpada apsolutno je netočno. Po završetku mehaničko-biološke obrade otpada odlaže se tek 5-10% inertne frakcije. Ne znamo tko je educirao g. Radelića oko tehnologije mehaničko-biološke obrade, ali očito je krivo educiran i stanovnike Grada nepotrebno dovodi u zabludu.
Ukoliko g. Radelić pokazuje interes za pribavljanje saznanja o mehaničko-biološkoj obradi otpada, isti je slobodan obratiti se T7 Vis d.o.o. gdje će dobiti sve relevantne informacije i znanja iz područja zbrinjavanja otpada.
Zabrinjavajuće je da g. Radeliću odlaganje otpada na način da se isti zakopa u zemlju (tako odložen otpad će prije ili kasnije trebati sanirati i vršiti višegodišnji monitoring) predstavlja istu ili sličnu tehnologiju mehaničko-biološkoj obradi kod koje trajno nestaju otpad i opasnosti vezane uz isti.
Ugovorom o interventnom odvozu i zbrinjavanju komunalnog otpada i sanacije postojeće lokacije Brezje T7 Vis d.o.o. je preuzeo obvezu trajnog zbrinjavanja otpada, što znači da će biti provedena mehaničko – biološka obrada otpada i trajno zbrinjavanje svih komponenti otpada koje nastaju kao posljedica mehaničko-biološke obrade otpada, a ni u kom slučaju da će otpad biti samo „odložen“.
Nije točno da bi protekom vremena rastao profit T7 grupe. Valja istaknuti da je Grad Varaždin u nebrojeno navrata požurivan od strane T7 Visa da ispuni svoje obveze kako bi T7 Vis mogao nastaviti sa ispunjavanjem preuzetih obveza, pa zasigurno nije u interesu T7 Visa odugovlačenje s počekom mehaničko-biološke obrade otpada! Upravo suprotno, što je stajanje bala duže to je biološka obrada otpada kompleksnija, a o istom je T7 Vis upozoravao Grad Varaždin i isto mogu potvrditi na tisuće stručnjaka u Europi koji poznaju predmetnu materiju, osim očito „stručnjaka“ koji je educirao g. Radelića.
Valja istaknuti da je, prema navodima g. Radelića, ponuda Općine Davor dana u prosincu 2009. godine kada je već sklopljen Ugovor o interventnom odvozu i zbrinjavanju komunalnog otpada i sanacije postojeće lokacije Brezje. Sklopljene ugovore i njima preuzete obveze treba izvršavati, a sukladno čl. 9. Zakona o obveznim odnosima. Da li g. Radelić smatra da je Grad Varaždin trebao, protivno osnovnim načelima savjesnosti i poštenja u obveznim odnosima i nedvojbenim zakonskim odredbama o zabrani sklapanja više ugovora za isti predmet ugovora, sklapati dva ugovora s dva različita subjekta kojim bi bilo regulirano zbrinjavanje istog otpada i na taj način nedvojbeno izložiti Grad obvezi naknade štete??
Oko Općine Davor je struka dala svoje mišljenje, a o kojem bi g. Radelić mogao pribaviti informacije da mu je predmetna materija bitna!
Sukladno Strategiji gospodarenja otpadom Republike Hrvatske i Planu gospodarenja otpadom RH, Republika Hrvatska je usvojila bezdeponijski koncept zbrinjavanja otpada te je intencija u gospodarenju otpadom izgradnja centara za gospodarenje otpadom, dok bi odlagališta u potpunosti nestala, odnosno bila bi sanirana i prenamijenila bi se u reciklažna dvorišta ili pretovarne stanice. U vrijeme kada Republika Hrvatska napušta koncept odlagališta, a sukladno direktivama i zahtjevima Europske unije, g. Radelić zagovara odlaganje otpada?? Da li je g. Radelić vidio podatke o odlagalištima koja su se u posljednja dva mjeseca zapalila što je dovelo do razvoja otrovnih plinova i štetnih utjecaja na obližnje stanovništvo? Nastali požari na odlagalištima su gašeni u trajanju od mjesec dana. Tako je primjerice požar izbio i na odlagalištu u Vratnom koje g. Radelić također spominje kao „željenu“ destinaciju.
Svakako valja istaknuti da su Pravilnikom o načinima i uvjetima odlaganja otpada, kategorijama i uvjetima rada za odlagališta otpada propisani uvjetima koje moraju zadovoljavati ne samo odlagališta, nego i otpad koji se odlaže. Tako je čl.6. gore navedenog Pravilnika određeno da se na odlagalište dozvoljava odlaganje samo PRETHODNO OBRAĐENOG OTPADA!! Samo u iznimnim, u Pravilniku detaljno opisanim situacijama, dopušteno je odlaganje otpada bez prethodne obrade. Iz priopćenja g. Radelića ne proizlazi da je isti upoznat s činjenicom da otpad prije odlaganja valja obraditi kako bi se uopće smio odložiti?
Nije uopće upitno da će balirani otpad prelaziti proces mehaničko – biološke obrade u pogonu jer će isti biti obrađivan sukladno preuzetoj obvezi, a za obradu predmetnog otpada biti će potrebno 20-30 mjeseci, ovisno o izvršavanju ugovornih obveza od strane Garda Varaždina i Varkoma d.d.
Cijena zbrinjavanja otpada koja je određena Ugovorom o interventnom odvozu i zbrinjavanju komunalnog otpada i sanacije postojeće lokacije Brezje je, suprotno navodima g. Radelića, realna cijena i općepoznata cijena u Europi na više mjesta.
Varaždinska županija je u lipnju 2008. godine pribavila studiju Ramboll-a o cijeni nabave pogona za zbrinjavanje komunalnog otpada u Varaždinu. Studija je pokazala da bi kod kapaciteta od 50.000,00 tona otpada godišnje cijena iznosila 186 EUR-a /t uvećano za PDV uz uvjet da se sklapa na vrijeme od 30 godina(!!). Dakle, znatno više nego je to cijena ugovorena za zbrinjavanje i obradu otpada s T7 VIS d.o.o.
Evidentno je da g. Radelić ne zna neke osnovne činjenice o zbrinjavanju otpada i troškovima istog: Da li g. Radelić zna da bi građani Varaždina u slučaju da otpad odvoze na područje druge jedinice lokalne samouprave morali plaćati posebnu ekološku rentu jedinici lokalne samouprave na čije područje bi se otpad odvozio, ali i troškove sanacije tog odlagališta kada će se ono sanirati? Da li g. Radelić zna da se bale nalaze na vodozaštitnom području i da je voda na dubini od svega jedan metar te da je ista zagađena? Da li g. Radelić zna za stav Hrvatskih voda i za rješenje inspekcije iz 2007. godine? Da li g. Radelić zna da su osobe koje su ga (krivo) informirale i odgovorne zbog stanja divlje deponije na lokaciji Brezje?
Jedino s čime se slažemo sa g. Radelićem je da su na baliranje otpada i skladištenje istog utrošena znatna novčana sredstva koja ne bi bila potrebna da je uređeno organzirano zbrinjavanje otpada te da se, što se duže balira, nepotrebno troše i daljnja novčana sredstva.
Iz svega navedenog razvidno je da g. Radelić ne poznaje ni načine zbrinjavanja otpada, a još manje zakonsku regulativu koja uređuje zbrinjavanje otpada, te je njegovo priopćenje usmjereno isključivo privlačenju medijske pozornosti na sebe, a ne i konačnom rješavanju problema baliranog otpada. Od mladog političara zasigurno je bilo očekivati veći stupanj ekološke osviještenosti od pokazanog. Upravo zbog neznanja političara je do problema s otpadom uopće i došlo!
T7 GRUPA
Komentari