Saborska zastupnica iz redova Reformista Natalija Martinčevi je u Hrvatskom saboru govorila o prekidu u radu fiksne i mobilne telefonije koji se dogodio u utorak 29. Rujna.

Prekid je trajao 6 sati, a prema informacijama iz Hrvatskog Telekoma problem nije bio u ljudskoj pogrešci niti u hakerskom napadu, već u kvaru opreme. Kako je rekla, ovo nije bio prvi takav prekid, a zbog greške na infrastrukturi jednog teleoperatora građanima su bile nedostupne sve žurne službe, policija, vatrogasci, centri 112, hitna medicinska pomoć, bolnice i to dugih 6 sati. - Nama koji tih 6 sati nismo mogli komunicirati vjerojatno se ništa spektakularno nije dogodilo, ali osobama koje su se našle u automobilskoj nesreći, požaru, zdravstvenom problemu poput primjerice moždanog ili srčanog udara ... tu je ozbiljan problem jer kao što znamo u takvim trenutcima životi ovise o sekundama - istaknula je Martinčević i dodala kako je upravo zbog te situacije ključni sustavi moraju biti povezani na više nezavisnih i međusobno nepovezanih infrastruktura.

Prema njezinim riječima, potrebno je odmah uspostaviti druge načine spajanja koji su tehnički mogući.-  Oni će zahtijevati promjenu propisa i te određena ulaganja u opremu na strani hitnih službi sa ključnim ciljem, da se u slučaju pada jednog sustava hitne službe mogu spajati na sve ostale operatere. Dakle rješenje je tu i ja sada pozivam Vladu republike Hrvatske i resorna ministarstva - Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Ministarstvo unutarnjih poslova, da okupe stručnjake i u najkraćem roku poslože sustav kako životi naših građana kada se dogodi kvar na sustavu jednog privatnog teleoperatora ne bi bili ugroženi - završila je Martinčević. 

Ključne riječi: martinčević, rasprava, sabor,

Komentari

01.10.2020. 14:47h Zadnja izmjena: 01.10.2020. 15:35