Grad Varaždin u teškim je financijskim problemima, a posljednji događaji oko Javne ustanove Gradski stanovi ni malo ne idu na ruku u potpunosti iscrpljenom gradskom proračunu.

Gdje će se rezati troškovi, koji projekti će se zaustaviti, koji idu dalje, a gdje se može uštediti koja kuna više zasigurno su pitanja koja si posljednjih tjedana i mjeseci postavljaju gradski financijaši. Unatoč svemu, vjerojatno će pronaći način kako da se podmire sve financijske obaveze, a troškovi će se vrlo vjerojatno rezati maksimalno. Možda čak i oni za odvjetničke usluge koje koristi Grad Varaždin.

Još je financijska inspekcija u svom Zapisniku o obavljenom proračunskom nadzoru nad Javnom ustanovom Gradski stanovi utvrdila da se velike količine novca troše na odvjetničke usluge vanjskih odvjetničkih društava, a istovremeno Grad ima zaposlene pravnike koji bi taj posao mogli odraditi.

Koliko zaposlenih pravnika ima u Gradu Varaždinu zanimalo je i gradske vijećnike iz redova oporbenih stranaka. Na sve to, gradske vlasti imale su spreman odgovor kako odvjetničke usluge vanjskih odvjetničkih društava koriste radi davanja pravnih savjeta i zastupanja u sudskim procesima koji se vode na Trgovačkom sudu u Varaždinu te pred Županijskim sudom u Zagrebu, iznimno velikih vrijednosti predmeta spora, a čiji je ishod i rješavanje, smatraju u Gradu, od iznimne važnosti za Grad Varaždin te za koje je potrebno stručno znanje i veliko iskustvo u pojedinim granama prava.

A koliko su to troškovi, koji odvjetnički uredi i koliko odvjetničke usluge koštaju gradski proračun u posljednjih pet godina, doznali smo iz Upravnog odjela za poslove gradonačelnika Grada Varaždina.

Prema njihovim podacima, u posljednjh pet godina, dakle od 2010. do 2015. na odvjetničke usluge potrošeno je više od 3,7 milijuna kuna, što je prosječno nekih 750 tisuća kuna godišnje, ili mjsečno oko 63 tisuće kuna.

Troškovi odvjetničkih usluga koje je Grad Varaždin platio odvjetnicima odnosno odvjetničkim društvima, u posljednjih pet godina,  redom su iznosili: 2010. godine 497.159,29 kuna, 2011. godine 743.789,23 kuna, 2012. gododine 841.134,87 kuna, 2013. godine 642.361,84 kuna, 2014. godine 695.056,96 kuna, a za tekuću 2015. godinu potrošeno je 345.621,26 kuna.

Grad Varaždin od 2012. godine  zastupaju Odvjetnik Marijan Petrić i Odvjetničko društvo Petrić i dr. j.t.d., Odvjetničko društvo Brlečić i partneri j.t.d. te  Odvjetničko društvo Hačić, Kallay i partneri d.o.o. Ranijih godina Grad su zastupali odvjetnik Nenad Slukić i Odvjetničko društvo Vidović & Vidović d.o.o.

- Svake godine nakon provedenog postupka javne nabave za odvjetničke usluge s odvjetničkim društvima sklopljeni su ugovori o zastupanju te im je Grad povjerio zastupanje u određenim parnicama koji se vode pred Trgovačkim sudom u Varaždinu, Općinskim sudom u Varaždinu i Županijskim sudom u Zagrebu (kazneni postupak protiv I. Čehoka i dr.) - rekli su iz UO za poslove gradonačelnika.

Parnica u kojima Grad Varaždin zastupaju odvjetnička društva ima mnogo, a radi se o sporovima koji traju već dulje vrijeme.  

- Napominjemo da u svim sudskim postupcima koji će završiti pravomoćno u korist Grada Varaždina protivna strana dužna je nadoknaditi Gradu sve troškove parničnog postupka u ukupno dosuđenom iznosu - poručili su iz Grada Varaždina.

Najavljeni spor na Upravnom sudu vezan uz nenamjensko trošenje sredstava mogao bi biti novi trošak na odvjetničke usluge. Međutim, iz Grada napominju kako predmetnu tužbu nije izradilo odvjetničko društvo već zaposlenici Javne ustanove Gradski stanovi te iz tog razloga ne postoje troškovi odvjetnika za sastavljanje tužbe.

No, ukoliko će se ići u spor, napravit će se vjerojatno i novi trošak, a vidjet ćemo hoće li se ponovno unajmiti usluge vanjskih odvjetničkih društava, ili će to ipak moći odraditi pravnici, njih devetero, što su zaposleni u Gradu Varaždinu.

Donosimo popis sudskih sporova u kojima sudjeluje Grad Varaždin:

Grad Varaždin c/a Varkom d.d. i T7 VIS d.o.o., utvrđivanje ništetnosti Ugovora o interventnom odvozu i zbrinjavanju komunalnog otpada radi sanacije postojeće lokacije Brezje br. 352/08, Dodatka br. 1. navedenom Ugovoru i Promemorije te radi isplate 9.173.209,55 kn, VPS 125.601.600,00 kn (donijeta presuda u korist Grada Varaždina te je u siječnju ove godine podnijeta žalba protiv presude, o kojoj odlučuje Visoki trgovački sud u Zagrebu),

T7 VIS d.o.o. c/a Varkom d.d. i Grad Varaždin isporuka cca 100.000,00 tona baliranog komunalnog otpada i izdavanje prethodne suglasnosti na cijenu komunalne usluge, VPS 1.530.000,00 kn, Grad Varaždin c/a T7 VIS d.o.o. ništetnost Ugovora o kupoprodaji i zamjeni nekretnina i uspostava ranijeg zemljišnoknjižnog stanja, VPS 3.000.000,00 kn,

Prvi faktor d.o.o. i T7 VIS d.o.o. c/a Grad Varaždin isplata/protutužba radi utvrđenja ništetnosti i djelomičnog raskida ugovora, sniženja cijene i dr. (vezano uz POS projekt na lokaciji Vilka Novaka) VPS 33.204.909,00 kn, Grad Varaždin c/a T7 VIS d.o.o. i  T7 GRUPA d.o.o. utvrđenje ništetnosti ugovora i isplata (vezano uz POS projekt na lokacijama Banfica I i Banfica II) VPS 31.330.500,00 kn,

Novogradnja d.o.o. c/a  Grad Varaždin radi isplate 1.032.315,24 kuna, Novak Ivan c/a  Grad Varaždin i Hrvački klub „Varteks“ radi isplate 236.869,00 kuna, Crtorad d.o.o. c/a  Grad Varaždin ispunjenje Ugovora o koncesiji, VPS: 501.000,00 kn,

EKOS HOLDING d.o.o. c/a JU Gradski stanovi Varaždin i Grada Varaždina radi isplate (temeljem Sporazuma o kupoprodaji nekretnina na lokaciji Vilka Novaka II) VPS 14.456.223,84 kuna,

JU Gradski stanovi Varaždin i Grad Varaždin c/a EKOS HOLDING d.o.o. radi utvrđivanja ništetnosti  Sporazuma o kupoprodaji nekretnina na lokaciji Vilka Novaka II, VPS 12.475.640,01 kuna.

Komentari

23.05.2015. 10:11h Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:18