Uoči parcijalnog povratka učenika razredne nastave osnovnih škola, prisutne su brojne polemike u vezi nastave na daljinu i dovršetka ove nastavne godine, pa se s time u vezi oglasila i županijska povjerenica sindikata Prepord za Varaždinsku županiju, Marija Kramarić, učiteljica u OŠ Petrijanec.
Ona napominje da su početkom nastavne na daljinu prestala vrijediti "zlatna pravila rada, ponašanja i djelovanja u odgojno-obrazovnim ustanovama" čija je temeljna paradigma upravo živi, osobni susret djeteta i njegovog učitelja ili učiteljice.
- Iz učiteljskog kuta gledanja, aktualna promišljanja odnose se na isticanje prave vrijednosti učiteljske profesije u životu mladog čovjeka te neslomljivost duha osobe učitelja i učiteljice u inim nedaćama života te odgovorno zagovaranje i podupiranje učiteljske profesije nasuprot kratkoročnim, teško održivim planovima i modelima podcjenjivanja učiteljske profesije, kaže povjerenica Kramarić.
Upozorava da nitii jedna druga alternativna verzija odgoja i obrazovanja, koliko god ona bila aktualna, moderna ili in, nije u stanju mladog čovjeka oblikovati i usmjeriti prema njegovom cjelovitom životnom potencijalu.
Potreban je dijalog
- U konačnici ni online nastava ne može djelatno funkcionirati bez osobe učitelja ili učiteljice koji se online alatima, pokušavaju maksimalno prilagoditi potrebama svojih učenika i kroz takav oblik nastave ostvariti moguće odgojno-obrazovne ciljeve odnosno ishode učenja. Odgojno-obrazovni proces ili životni ciklus bit će toliko jak i sposoban preživjeti sve nedaće ukoliko će svi sudionici tog životnog ciklusa biti jednako cijenjeni, prihvaćani i upitani za mišljenje - dijete, učitelj, roditelj - od strane poslodavca tj. države. Ne uspostave li se zdravi temelji za dijalog svih sudionika takvog kompleksnog procesa događat će se pogreške, nezadovoljstva i neuspjesi.
Županijska povjerenica sindikata Preporoda Marija Kramarić pita se "Kome je to u interesu?! Tko si može dozvoliti donositi nepromišljene i loše odluke s dugoročnim posljedicama za budućnost cijele jedne mlade generacije učenika?!" i odmah odgovara:
- Valjda one strukture i osobe koje isključivo i u ovakvim nesigurnim vremenima traže puteve i načine kako sebe izvlastiti od odgovornosti i zacementirati na političkim položajima te pritom ostaviti privid uspješnog upravljanja i nošenja s krizom.
Odgovorni učitelji i učiteljice
Sigurna je da će učitelji i učiteljice preživjetii ovu krizu, te da su već pokazali koliko su prilagodljivi i spremni hrabro i odgovorno nositi se s ovom situacijom.
- Nitko ne može slomiti kolektivni učiteljski duh. Mi znamo da smo upravo zbog djece i učenika i njihovih mladih života po profesiji to što jesmo kao što se danas jasno vidi da djeca i učenici trebaju za rast u životu odgovornog učitelja ili učiteljicu koji ih neće iznevjeriti, odustati od njih i bezglavo prepustiti stihiji života.
U sinidkatu Preprod tvrde kako o svemu javno govore bez straha i ustručavanja, te da upozoravaju na sve nedorečenosti i neodrživost loših planova za koje iz iskustva kažu da neće biti dobri za učenike.
- Ako nas ponovno obezvrijede u pogledu pravedne plaće i nelogičnog, neodrživog rada, dajmo im do znanja kako smatramo da smo opet obezvrijeđeni, podcijenjeni i stavljeni pred gotov čin. Ako ćemo biti stavljeni pred gotov čin ponovnog materijalnog obezvrjeđivanja i novog oblika degradiranja učiteljske profesije, dajmo im konačno do znanja sljedeće: Uskoro ćete vi ostati doma, a mi učitelji dalje ostajemo zajedno u službi našim mladima, zaključila je Kramarić.
Komentari