Gastarbajterski statusni simboli 70-ih i 80-ih godina

Piše: evz / VLM

Objavljeno: 03.01.2011. 17:48

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:07

Foto: commons.wikimedia.org

Kad bi se neki od brojnih naših gastarbajtera koji su svoj kruh zarađivali u Njemačkoj 70-ih i 80-ih godina u svoje rodne krajeve dovezli obiteljskom Opel Asconom ili sportskim kupeom Opel Mantom, značilo bi da su uspjeli u bijelom svijetu. Susjedi, a posebno djeca, skupljali bi se oko njihova auta i čudili njemačkoj tehnologiji. A te su dvije Opelove uspješnice - koje su izašle iz tvornice s iste platforme - predstavljene gotovo istodobno prije točno 40 godina, u jesen 1970. Opel do tada nije imao modele u tim segmentima vozila.

Auto za slobodno vrijeme

Popularna Ascona smjestila se između Kadetta i Rekorda. Uskoro je predstavljen i pionir svih obiteljskih karavana, inovativna Ascona Voyage. Karavanska izvedba s dvama vratima nije bila klasični karavan, nego više automobil za slobodno vrijeme, s dovoljno prostora za gumeni čamac ili bicikle. Bio je to kompaktni karavan, savršen automobil za mlade obitelji. Podsjetimo, Opel je prvi proizvođač koji je u Europi predstavio karavan. Bilo je to još 1953. godine. Ascona je dobila ime po popularnom švicarskom izletištu na jezeru Maggiore u pokrajini Ticino. Doživjela je tri generacije, a 1988. ju je zamijenila Vectra.

Sportaš sa 90 konja

Sportska Manta također je doživjela tri generacije, a 1989. zamijenjena je atraktivnom Calibrom. Manta je s Asconom dijelila proizvodnu liniju i podvozje ugođeno za dinamičnu vožnju. U njoj su 1,6-litarski motori sa 68 i 80 KS bili novost. 1,9-litarski S motor u ponudi sa sportskom Mantom SR došao je iz Opel Rekorda, imao je 90 KS i prvotno je bio rezerviran za Mantu. Isti motori prvih su godina proizvodnje bili ponuđeni i u Asconi. Manta i Ascona su se u samo pet godina od početka proizvodnje prodale u gotovo 1,2 milijuna primjeraka.


Agencija VLM



Komentari