VW XL1 je najštedljiviji automobil na svijetu u kategoriji hibrida pokretanih kombinacijom elektromotora i motora s unutrašnjim izgaranjem i predstavlja prototip XL1, automobil s prosječnom potrošnjom goriva od samo 0,9 litara na 100 km, piše automoto-portal.hr.
Volkswagenov najnoviji prototip je treća evolucija jednolitrenog auta. Prvi je prototip 2002. godine predstavio Ferdinand Piëch, današnji predsjednik Nadzornog odbora Volkswagen AG, zatim je Volkswagen 1L premijeru imao na sajmu u Frankfurt 2009. godine, a danas predstavljeni automobil još je jedan korak bliže serijskom modelu kojeg se najavljuje za dvije-tri godine.
Uz potrošnju manju od litre, Volkswagen XL1 emitira izuzetno malo štetnog CO2, tek 24 grama po kilometru. Rekordne brojke potrošnje i emisije CO2 zahvaliti se mogu ultralakoj monokok konstrukciji s dijelovima od karbonskih vlakana, niskom koeficijentu otpora zraka (Cd 0.186) i plug-in hibridnom sustavu kojeg čine dvocilindarski TDI motor (35 kW/48 KS), elektromotor (20 kW/27 KS), 7-stupanjski DSG mjenjač i litij-ionske baterije.
XL1 također može biti vožen kao čisto električno vozilo, jer ima 35 kilometara autonomije samo na struju, bez ikakve potrošnje dizela i emisije štetnih plinova. Baterije se mogu puniti preko klasičnih kućnih utičnica, a dopunjavanje se obavlja i tijekom vožnje prilikom kočenja i usporavanja.
Uz sve navedene ekološke karateristike, XL1 ide korak dalje u odnosu na prethodne prototipove što se tiče funkcionalnosti i svakodnevnog korištenja. Prijašnji su modeli imali dva sjedala jedno iza drugog, a XL1 je dvosjed s dva sjedala postavljena usporedno. Velika krilna vrata osim što pridonose atraktivnosti također olakšavaju ulaženje i izlaženje.
Daljnji napredak napravljen je upotrebom dijelova od karbonskih vlakana. Volkswagen je zajedno s dobavljačima razvio i patentirao novi sustav proizvodnje CFRP (carbon fibre reinforced polymer) te na taj način smanjio troškove proizvodnje, čime je napravljen značajan korak naprijed prema eventualnoj široj proizvodnji ovakvog automobila.
izvor: automoto-portal.hr
Komentari