Kratko i jasno - za dvije sezone u Formuli 1 koristit će se osjetno slabiji motori. Drugim riječima, sa sadašnjih 2,4 litarskih V8 motora koji se vrte na 18.000 okr/min, bolidi će od 2013. godine morati imati 1,6 litarske 4-cilindraše s turbo pogonom i s maksimalnih 12.000 okr/min. Cilj ove izmjene je naravno - "zeleno" ekološko usmjerenje.
S novim motorima će bolidi manje zagađivati okoliš, a potrošnja goriva će se smanjiti za ok 35%. Možda to ne zvuči puno, no probajte zbrojiti koliko toga "spali" 12 timova s 24 bolida u 20 utrka, uz treninge, testiranja, kvalifikacije. Kada se sve zbroji, ušteda je ipak osjetna.
Sigurno se pitate što je s KERS sustavom. Da, vraća se, naravno, no u novijem i modernijem izdanju.
No, nije to ništa novo. Četverocilindraši i turbo pogoni koristili su se u Formuli 1 još davne 1980. godine. Prisjetimo se samo legendarne BMW-ove 1,5 litarske 4-cilindrične turbo mašine iz koje su uspjeli "iscijediti" čak 900 konja. Hoće li utrke biti sporije? Neće! Manje atraktivne? Neće!
automanija.com
Komentari