Sezona neugodnog jutarnjeg struganja leda s vjetrobranskog i ostalih stakala automobila traje već neko vrijeme. To je neugodno i zahtjevno, jer se lako može napraviti šteta...

Led je razmjerno tvrd, ali ne toliko da ga treba uklanjati metalnim ili sličnim strugalicama. Treba isključivo koristiti za to predviđene strugalice, koje se mogu kupiti na svakoj benzinskoj crpki, savjetuje autoportal.hr

Led lijepi brisače za vjetrobran i blokira bočna stakla. Zbog toga se ne smiju uključivati brisači, prije nego se rukama metlice odvoje od zaleđenog stakla. U protivnom može izgorjeti elektromotor (ako prije ne iskoči osigurač). Isto se može dogoditi ako pokušamo spustiti zaleđena bočna stakla. Ako i oslobodimo brisače, nije ih dobro pustiti da stružu po ledu, jer će led brzo oštetiti gumene metlice.

Dugotrajno zagrijavanje motora nije preporučljivo, ni iz ekoloških, niti ekonomskih razloga. Zagađuje se okoliš i troši gorivo, a hladnom motoru bolje 'prijaju' niski okretaju 1700 do 2300/min, uz umjerenu vožnju, od okretaja praznog hoda (850 d0 1000/min). No, kad su prozori zaleđeni, to je nužno, kako bi se osigurala dobra vidljivost.

Zato, upalite motor (ako je dizelaš, koristite postupak kojeg smo savjetovali), postavite maksimalnu temperaturu motora, ventilator uključite na maksimum, a puhanje usmjerite na vjetrobran. Bez obzira što je motor hladan, temperatura zraka brzo raste i počinje pomagati odleđivanju. Dok ostružete led, motor će se malo ugrijati, dovoljno da možete krenuti umjerenim ritmom.

Led stružite pažljivo i uvijek od ruba prema središnjem dijelu stakla (u protivnom mogu nastati ožiljci na okviru). Ni u kojem slučaju ne koristite toplu ili vruću vodu. Dovoljno je politi decilitar tople vode po zaleđenom staklu, da nastanu pukotine. Naime, dio poliven toplom vodom počne se naglo širiti, hladan okolni dio stakla mu to ne dozvoljava, i nastaju pukotine.

Mnogi štede na tekućini za stakla, a ona je vrlo važna i djelotvorna za čišćenje stakla od leda. Koristite kvalitetne proizvode, jer često mala razlika u cijeni donosi veliku razliku u kvaliteti. Potrebno je odmah temperaturu podesiti na najviši stupanj, uključiti ventilator u najvišu brzinu i zrak usmjeriti na vjetrobransko staklo.

Treba uključiti i grijanje stražnjeg stakla, a vrlo je korisno ako je ugrađeno i grijanje prednjeg stakla.

Ne polazite dok stakla nisu dovoljno očišćena, jer loša vidljivost lako može izazvati nesreću. Dobro je imati i čistu suhu krpu za brisanje kondenzirane vlage sa stakla.

Na kraju savjet: ako ujutro očekujete led na staklu, preporučljivo je navečer staviti novinski papir na vjetrobran (učvršćuje se brisačima). Tako se učinkovito sprječava stvaranje zaleđenog sloja na vjetrobranskom staklu i olakšava jutarnja vožnja.

Komentari

31.12.2014. 17:48h Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:19

Foto: Ilustracija