vrijedi za sve članice eu

Pročitajte koje promjene nas očekuju po pitanju roaminga od 15.lipnja

Objavljeno: 03.06.2017. 15:43

Zadnja izmjena: 03.06.2017. 15:43

Foto: ilustracija

Kako doznajemo, od 15. lipnja očekuju nas promjene vezane za roaming, a tiče se svih zemalja Europske unije. Cijena poziva, SMS-ova, i ostalih podataka naplaćivati će se kao da sve to radite od kuće ovisno o paketu kojeg imate kod svog operatera.

Donosimo vam neke odgovore na pitanja i novitete koji će se početi primjenjivati od 15.lipnja. Dakle, nećete plaćati nikakve dodatne troškove kada putujete i koristite svoj pametan telefon unutar zemalja EU jer će sva vaša komunikacija biti pokrivena paketom kojeg imate kod svojeg operatera. Ako vas zanima koliko dugo možete koristiti te usluge u inozemstvu, odgovor je taj da ukoliko vanjski roaming koristite dulje od 4 mjeseca, u tom slučaju operater može posumnjati u moguću zlouporabu i tražiti od vas objašnjenje u roku od 14 dana. Slijedeća novina je ta da ukoliko se trajno preselite u drugu zemlju EU, više nećete imati pravo koristiti roaming usluge kao u svojoj zemlji i preporuka je da koristite usluge tamošnjeg operatera, odnosno gdje već planirate trajno boraviti. Znači, ovisno o paketu kojeg imate kod svog operatera, točno ćete isto tako moći koristiti i u drugim zemljama EU. Npr. ako imate neograničene pozive i SMS-ove, imati ćete ih i u roamingu zemlje EU. O bilo kojem daljnjem trošku koji vas može zadeseti u drugoj zemlji članici, operater će vas biti dužan obavijestiti i upozoriti o tome unaprijed.

Da li ja moram aktivirati ovu opciju?

Ne trebate ništa poduzimati kako bi ovu opciju aktivirali jer će vaš operater automatski prestati naplaćivati tu uslugu nakon 15. lipnja. Nakon 15. lipnja vaš operater trebao bih vas obavijestiti i informirati o prestanku naplate dodatne roaming naknade kao i o ostalim informacijama vezanih za nova pravila. Trebate znati kako ćete i dalje prelaskom granice primati SMS poruku koja će vas obaviještavati o roamingu. U slučaju da vam se ipak dogodi da u inozemstvu niste u mogućnosti koristiti roaming, a naplati vam se dodatna naknada potrebno se žaliti svom operateru kojem imate pravo uložiti žalbu. Ukoliko vaš operater ne uvaži vaš žalbeni postupak, obratite se HAKOM-u koji je nadležno tijelo.

Ovo su samo odgovori na neka pitanja, a što se tiče drugih detalja vezanih za roaming, najbolje je da se raspitate kod svog operatera kako bi bili sigurni i upućeni u svaku moguću situaciju. Također, nakon 1. siječnja 2019. godine nastavit će se smanjivanje cijena za prijenos podataka.

Komentari