Čak 73 posto Hrvata spremno platiti više za dobar domaći proizvod

Objavljeno: 21.12.2010. 01:22

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:07

Foto: Ranko Suvar / CROPIX

Bez kvalitetnog hrvatskog proizvoda ne možemo na inozemna tržišta, a tu je akcija Hrvatske gospodarske komore ''Kupujmo Hrvatsko'' od presudne važnosti. Ovo je trinaesta godina ove akcije koja ima za cilj afirmirati kvalitetni hrvatski proizvod - ustvrdio je čelni čovjek HGK Nadan Vidošević na konferenciji za medije održanoj 20. prosinca u HGK povodom predstavljanja najnovijeg istraživanja o akciji ''Kupujmo hrvatsko''.

- Postignuti su rezultate koje u Hrvatskoj nije postigla niti jedna marketinška agencija o čemu svjedoči podatak da čak 95% Hrvata zna za ''Kupujmo hrvatsko''. Važno je istaknuti da je uočen veliki interes kako proizvođača tako i trgovaca. Kriza nas je potaknula da dodatno očvrsnemo akciju i budemo još veća potpora proizvođačima hrvatskih proizvoda . smatra Vidošević.

Upravo zato pokrenut je i projekt ''Vrijedne ruke'' s namjerom da se iz anonimnosti izvuku i malim proizvođači i obrtnicimam kako bi bili kompetentni unutar i van granica Lijepe naše.

Vidošević smatra kako je jedini put za hrvatsko gospodarstvo okrenuti se kvalitetnim hrvatskim proizvodima. Dokaz su zemlje poput Njemačke, Italije i Austrije koje su uspješno brendirale svoje proizvode. Za 26 godina i Hrvatska bi mogla biti bogata i uspješna zemlja, poručio je Vidošević.

Za kraj je naglasio kako HGK u svojoj promociji nije zanemarila ni popularne socijalne mreže facebook i twitter, stoga već dva mjeseca putem tih mreža informira sve zainteresirane, kreira platformu na kojoj je moguće raspravljati o svemu vezano uz hrvatske proizvode te promovira sve hrvatske proizvode, posebice one sa znakovima kvalitete. Facebook stranica KH broji 3622 člana, dok twitter račun ima 164 pratitelja.

Jednostavnom i prijateljskom komunikacijom cilj nam je proširiti svijest kod što većeg broja ljudi o važnosti kupovanja hrvatskih proizvoda, zaključio je Vidošević.

Koordinatorica akcije i direktorica Sektora za Trgovinu HGK Milica Rakuša Martulaš istaknula je kako je od 1997. do danas akcija provedena u 133 hrvatska grada, a u njoj je sudjelovalo više od 3000 tvrtki koje su izjavile da im je akcija pomogla u plasmanu njihovih proizvoda. Dodala je kako je ove godine akcija posjetila 23 grada, te kako su pripreme za sljedeću godinu već u tijeku.

Rezultate istraživanja koje je provedeno na uzorku od 1000 građana u zadnjem tjednu studenoga 2010. godine predstavio je Trpimir Župić direktor Centra za kvalitetu HGK. Istraživanje je potvrdilo da akcija ima snažnu potporu građana od kojih se gotovo 92 posto slaže da je potrebno kupovati hrvatske proizvode kako bi se pomoglo hrvatskom gospodarstvu. Za akciju su čuli gotovo svi ispitani građani (95 posto), a njih gotovo 73 posto spremni su izdvojiti nešto više novca za kvalitetan hrvatski proizvod jednake kvalitete kao inozemni.

Projektom vizualnog označavanja hrvatskih proizvoda znakovima „Izvorno hrvatsko“ i „Hrvatska kvaliteta“ promiču se kvalitetni domaći proizvodi. Znakovi kvalitete proizvodima jamče njihovu kvalitetu, osiguravaju lakši proboj na svjetska tržišta te ulijevaju povjerenje potrošačima. Znak „Hrvatska kvaliteta“ do sada je dobilo 228 proizvoda, a znak „Izvorno hrvatsko“ 112 proizvoda.

Na akcijama „Kupujmo hrvatsko“ ove je godine sudjelovalo 676 gospodarskih subjekata, dok je po pojedinačnim akcijama sudjelovalo od 66 do 400 tvrtki.

Akcija „Kupujmo hrvatsko“ samo je jedna u nizu aktivnosti koje Hrvatska gospodarska komora provodi kako bi promicala interese hrvatskoga gospodarstva.

Komentari