Kako je prošla prva polovica filmskog festivala u Veneciji

Objavljeno: 07.09.2011. 17:02

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:10

Foto: soundonsight.org

Na polovici venecijanskog festivala filmski podvlači crtu pod najkomentiranije filmove, a pita se i jesu li već sada poznati favoriti.

Velika festivalska palača još nije izgrađena, no 68. filmski festival u Veneciji se svejedno održava jer Mostra ima ono najbitnije - velike filmove. Ove godine ima dosta 'teatarskih filmova' koji pokušavaju kazališne hitove prebaciti na veliko platno, a zahvaljujući velikim redateljskim imenima rezultat su više nego solidni radovi. Donosimo neka mišljenja kritičara o najzapaženijim filmovima Festivala, a krajem tjedna znat će se i mišljenje žirija.

The Ides of March, r: George Clooney
Film otvaranja obično nije neki veliki film, no ova angažirana drama dobila je solidne kritike, a neki kritičari već predviđaju da je George Clooney na putu da postane veliki glumac-redatelj u stilu Clinta Eastwooda.

W.E., r: Madonna
Madonna je u svom filmu pokušala rehabilitirati nesuđeni kraljevski par (Edward VIII. i Wallis Simpson) , ali je njezin rad jednoglasno proglašen 'kraljevskom katastrofom', a filmu nisu pomogle ni bizarne scene u stilu 'Marie Antoinette' u kojoj Wallis pleše na Sex Pistolse.

A Dangerous Method, r: David Cronenberg
Jurica Pavičić (Jutarnji list) Cronenbergu zamjera da je napravio 'akademski i autorski bezličan film', a većina kritičara se slaže da filmu najviše smeta glumatanje Keire Knightley. Ipak, hvale se stimulativni dijalog, efektna montaža i subverzivna tema seksualne represije.

Carnage, r: Roman Polanski
Kritičar Novog lista Dragan Rubeša opisao je film kao 'brutalni komad salonskog filma sočnih dijaloga, rađen po mjeri glumaca', a jedan od stranih recenzenata se tako uživio u ovaj dinamični film (samo 78 minuta!) da je 'ostao bez daha'. U filmu s tako zvjezdanom postavom teško je izdvojiti najbolje glumce, no čini se da je par koji glumi negativce (Kate WinsletChristoph Waltz) ostavio najbolji dojam na kritičare.




Wilde Salome, r: Al Pacino
Baš kao i u svom dokumentarcu Looking For Richard, Al Pacino je pokušao u jednom filmu analizirati klasično djelo i prikazati svoju teatarsku adaptaciju, a kritičari zaključuju da je trud rezultirao 'zbrkom' u kojoj se 'može uživati'. Sve pohvale idu na račun Jessice Chastain za koju je sigurno da postaje velika glumica.

Zaraza, r: Steven Soderbergh
Ultrarealistični film o pandemiji smrtonosne gripe, pametni film katastrofe koji pokazuje da panika (i senzacionalistički blogeri!) mogu biti opasniji od bolesti. I ovaj film je pun glumačkih zvijezda, ali najveća zvijezda je redatelj Soderbergh koji je u ovom filmu preuzeo i snimateljsku ulogu i napravio vizualno efektan film s više perspektiva u stilu Traffica.

Shame, r: Steve McQueen
Nakon Gladi, redatelj Steve McQueen i glumac Michael Fassbender opet su napravili beskompromisnu dramu za odrasle. Riječ je o priči o seksualnom ovisniku kojeg iznenada posjećuje sestra (Carey Mulligan), a iako film sadrži dosta golotinje, nije riječ o erotičnom filmu nego o dojmljivoj psihološkoj drami koja dopire do kostiju, a i za glumce i za redatelja kritičari imaju samo pohvale.




Alps, r: Giorgos Lanthimos
Nakon Očnjaka, grčki redatelj Lanthimos snimio je još jedan provokativan i neobičan film pun bizarnih situacija i crnog humora za kojeg kažu da je precrn i preoriginalan da bi dobio Oscara, ali možda bi mogao dobiti nagradu u Veneciji.

izvor: filmski.net

Komentari