Projekt „Treneri velikog srca“

U Varaždinu treću godinu zaredom Škola plivanja za djecu s teškoćama u razvoju - i vi možete pomoći!

Objavljeno: 22.08.2016. 14:09

Foto: PK „Vidra“

Hrvatski plivački savez osoba s invaliditetom u suradnji s Gradom Varaždinom već treću godinu zaredom provodi Školu plivanja za djecu s teškoćama u razvoju. Voditeljica škole plivanja je Višnja Bunić, profesorica kineziologije i Halliwick instruktorica, a školu vodi u suradnji s Halliwick asistenticom Melitom Pavković. Škola plivanja održava se svake srijede od 18 do 19 sati na Gradskim bazenima u Varaždinu. Višnja Bunić ujedno je predsjednica i trenerica u Plivačkom klubu za osobe s invaliditetom „Vidra“ Varaždin.

Škola plivanja za djecu s teškoćama u razvoju provodi se u sklopu projekta „Treneri velikog srca“, koji provodi Hrvatski plivački savez, čija je predsjednica ugledna i nagrađivana paraolimpijka Ana Sršen, ujedno i voditeljica projekta na državnoj razini.

U tri godine djelovanja Školu plivanja za djecu s teškoćama u razvoju pohađalo je 20-ak djece s različitim zdravstvenim stanjima – od lakših do jako izraženih teškoća u razvoju, s formiranom dijagnozom do nepoznatih dijagnoza. Iz Kluba kažu kako su oočili kako unatoč uspješnom radu i rezultatima ne postoji dovoljna obaviještenost i svijest građana i institucija o aktivnostima Škole plivanja za djecu s teškoćama u razvoju.

Posebnost Škole plivanja za djecu s teškoćama u razvoju je glavna metoda rada – poučavanje djece plivanju po Halliwick konceptu, koji je razvijen 1949. godine u Londonu. Plivači podučavaju u omjeru jedan plivač – jedan asistent, i to do vremena kada se postigne potpuna neovisnost. Par plivač-asistent postaju jedinica unutar grupnih aktivnosti, tako da plivač dobiva prednost socijalne interakcije sa svojim kolegama, dok u isto vrijeme uživa nenametljivu, ali stalnu pažnju individalnog asistenta. Kroz medij igara prilagođenih dobi i sposobnostima grupe se upoznaju sa svojstvima i ponašanjem vode te nauče kako kontrolirati vlastite probleme ravnoteže.

Nakon što se postigne početna mentalna prilagodba u vodi i nauče principi kontrole ravnoteže plivači dosežu nivo gdje su se spremni odvojiti od kontakta s asistentom i tada, možda prvi put u životu, mogu osjetiti potpunu samostalnost u izvođenju pokreta. Rezultat Halliwick koncepta siguran je plivač. Poseban doprinos Škole plivanja za djecu s teškoćama u razvoju jest napredak plivača kroz psihičku prilagodbu i poticanje razvoja motoričkih sposobnosti, koje su djeci, mladima i odraslima s invaliditetom potrebne u svakodnevnom životu.

Polaznici Škole plivanja imaju mogućnost nastavka treniranja u PK-u „Vidra“ Varaždin, koji je specijaliziran za rad s djecom s teškoćama u razvoju. Sa željom da se krug zdravijih, uspješnih i zadovoljnih plivača i roditelja proširi te da se o radu i rezultatima Škole plivanja upozna što veći broj djece i roditelja, poručuju iz Škole, vjerujući da se najveće stvari događaju kad smo spremni pomoći drugima onako kako bismo voljeli da se pomogne nama, pokažite dobru volju i pomognite u radu Škole plivanja za djecu s teškoćama u razvoju, kao i PK-u „Vidra“.

Komentari