Ovih je dana pokrenuta je zanimljiva Facebook inicijativa kojom se poziva sve hrvatske učitelje da isprobaju meditaciju u svojim razredima jer su istraživanja pokazala da meditacija ima pozitivne učinke na učenike. Oni su mirniji, opušteniji, manje agresivniji, više koncentrirani i više empatični.
Cijelu je priču pokrenuo Marko Ferek iz udruge ''Buđenje ''te navodi kako su iskustva vrlo pozitivna i da se sve više učitelja javlja s izvrsnim povratnim informacijama.
- Prošle godine je bila inicijativa ''30 dana bez domaće zadaće'' i cilj je bio malo rasteretiti učenike i dati im malo više slobode. Odaziv je bio velik i odlučili smo krenuti dalje i sada je ideja uvesti moderne, nove i inovativne načine u obrazovanje.- govori nam Ferek
Ipak, na moje pitanje smije li se udruga miješati u program Minstarstva obrazovanja i u njihove metode Ferek odgovara :
- Ja ne bih rekao da se mi miješamo nego odrađujemo ono što bi Ministarstvo trebalo odrađivati. Njihov rad je jako pasivan i ništa se ne događa po pitanju reforme obrazovanja i upravo je zato došla ta naša inicijativa- govori Ferek i dodaje kako bi učitelji sami morali uvesti neke metode rada.
- Ministarstvo do sada nije reagiralo na to što mi pokušavamo napraviti. Dok nam oni to ne zabrane, mi ćemo i dalje nastaviti s radom.- govori Ferek
Na facebook grupi ' Izazov učiteljima - 30 dana meditacije'' već su se javili učitelji koji su počeli prakticirati vježbe disanja, odnosno meditaciju s učenicima pa smo provjerili jesu li u varaždinskim školama čuli za ovu metodu. Kontaktirali smo 3 škole : III., V., I VI. Osnovnu školu i saznali od ravnatelja da nisu nikad čuli za ovu inicijativu i da nitko od njihovih učitelja ovo ne prakticira. Iz škola poručuju kako ne znaju što se time želi postići i da ne znaju je li to u skladu sa ciljevima odgoja i obrazovanja koje je odredilo Ministarstvo. Oni kažu kako imaju druge načine da se učenike oslobodi od stresa.
- Mi zagovaramo metode restitucije, a to počiva na tome da npr. povežemo učenika koji je oštećen i onoga tko ga je oštetio i da učenik koji je prouzročio ''štetu'' pokuša nadoknaditi to i shvatiti o čemu se to zapravo radi- govori nam ravnatelj VI. osnovne škole Marijo Stančić i dodaje kako je u rješavanju problema i stresa vrlo bitan razgovor.
Je li udruga u pravu i jesu li metode Ministarstva zaostale, procijenite sami..
Komentari