HŽ demantira našeg čitatelja: Karta koju je imao bila je nevažeća

Objavljeno: 27.02.2012. 14:29

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 10:29

Iz Hrvatskih željeznica reagirali su na članak koji smo objavili u petak, 24. veljače pod naslovom "Ogorčeni čitatelj: Kondukter HŽ-a naplatio mi je kaznu za važeću kartu!".

Podsjetimo, u spomenutom članku objavili smo reagiranje jednog našeg čitatelja koji je ustvrdio da mu je kondukter u petak ujutro, unatoč činjenici da je imao važeću putnu kartu, ipak naplatio kaznu u iznosu od 300 kuna.

Objavili smo u tom članku i skeniranu kartu koju je čitatelj navodno kupio u Ludbregu, a iz koje se vidi da je vozna karta kupljena u petak ujutro na željezničkom kolodvoru, te kaznu koju je čitatelju ispisao kondukter u vlaku.

Poslali smo upit i Hrvatskim željeznicama iz kojih smo danas dobili odgovor da je do neugodnosti došlo zbog toga jer putnik, odnosno naš čitatelj, ne poznaje propise željezničke prijevozne usluge.

Ured za komunikacije HŽ-a tvrdi da im je kondukter dostavio voznu kartu koju je oduzeo spomenutom putniku, odnosno našem čitatelju, u vlaku, a iz koje je vidljivo i kako je došlo do incidenta.

Naime, tvrde u HŽ-u, spomenuti putnik je kupio povratnu voznu kartu za relaciju Varaždin-Ludbreg u četvrtak 23. veljače, a iako povrat isti dan nije iskoristio, vozna karta je temeljem propisa HŽ-a idući dan kad se vraćao iz Ludbrega prestala vrijediti.

S obzirom da putnik nije želio prihvatiti takvo objašnjenje konduktera te je odbijao kupiti novu kartu, kondukter je bio prisiljen pozvati zaštitara, od putnika uzeti podatke i naplatiti mu i iznos vozne karte te dodatak od 300 kuna zbog toga jer je ometao konduktera u radu, tvrde u HŽ-u.

Odgovor Hrvatskih željeznica prenosimo u cijelosti:

Vezano za žalbu Vašeg čitatelja za neugodnost koja mu se dogodila u vlaku na relaciji Ludbreg-Varaždin dana 24. 02. 2012., te naplatu dodatka u iznosu od 300 kuna, odgovaramo sljedeće:

Tarifa za prijevoz putnika u domaćem prometu je javni dokument, a propisi koje ona sadrži mogu se zahtijevati na uvid  u svakoj putničkoj blagajni bilo kojeg željezničkog kolodvora.

Među ostalim propisima u njoj su sadržani i propisi o rokovima valjanosti prijevoznih karata i to kod dvosmjernih putovanja za udaljenosti do 50 kilometara jedan dan, od 51 do 100 kilometara dva dana itd.

Svaka karta na sebi ima osim ostalih potrebitih podataka i datum ispostavljanja kao i rok valjanosti. Od naše Regionalne jedinice HŽ Putničkog prijevoza u Varaždinu dobili smo skeniranu originalnu prijevoznu kartu koju je kondukter oduzeo od putnika, na kojoj se vidi da je ista ispostavljena kao povratna za relaciju Varaždin – Ludbreg i da vrijedi za dan 23. veljače 2012., te da je poništena kondukterskim kliještima i u lijevom i u desnom donjem kutu, što znači da je dana 23. veljače 2012. bila iskorištena i pregledana od strane vlakopratitelja.

Iz žalbe putnika i izvješća konduktera vidljivo je da prilikom pregleda karata dana 24. veljače 2012. u vlaku br. 6800 karta više nije bila valjana.

Kako je kondukter od putnika zahtijevao naplatu nove karte s dodatkom, a isti je to odbio, kondukter je pozvao u pomoć zaštitare koji su također sastavili svoje izvješće o nepravilnosti, iz kojeg se vidi da su legitimirali putnika.

Iz dostavljenih nam dokumenata zaključujemo kako putnik, budući da ne poznaje željezničke propise, pokušava za spor okriviti konduktera, a zapravo je pokazao kartu koja više nije vrijedila za dan 24. veljače 2012. i koja je već bila iskorištena dana 23. veljače 2012.

Stoga je kondukter pokušao naplatiti novu kartu, te je legitimirao učenika s namjerom da ispostavi zapisnik za neobavljenu doplatu u vlaku K-92, s kojim se karta s dodatkom može platiti u roku od 15 dana.

Dodatak od 300 kuna potrebno je naplatiti radi ometanja konduktera pri radu i opiranju pri naplati karte.

Stoga koristimo priliku da zamolimo sve naše putnike da se pridržavaju propisa pri korištenju željezničke prijevozne usluge, kao ne bi dolazilo do ovakvih neugodnih situacija.

Komentari