Radionica "Međunarodno humanitarno pravo" GDCK-a Novi Marof

Piše: eVaraždin.hr

Objavljeno: 24.01.2014. 07:31

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 08:27

Foto: GDCK Novi Marof

Ve? na samom po?etku drugog polugodišta, po?evši od 13. sije?nja, Gradsko društvo Crvenog križa Novi Marof zapo?elo je provedbu 4. radionice u sklopu programa "ABC - Crveni križ, ideja humanosti" pod nazivom "Me?unarodno humanitarno pravo".

Kako isti?u iz GDCK Novi Marof, cilj radionice je upoznati u?enike s me?unarodnim humanitarnim pravom (Ženevske konvencije i Haško pravo), njegovim temeljnim na?elima, primjenom i odgovornoš?u za povrede istog, ali i suodnosom ljudskih prava i humanitarnog prava te važnoš?u obi?nih ljudi koji svojim humanitarnim ?inom u vrijeme nasilja štite život i ljudsko dostojanstvo unato? postojanju osobnog rizika ili gubitka.

Složenost i opseg sadržaja navedene teme utjecali su na izbor metode rada i na?in obrade teme sukladno razvojnim mogu?nostima uzrasta u?enika od 5. do 8. razreda, stoga se u petim i šestim razredima obra?uju  samo Ženevske konvencije s naglaskom na ulogu obi?nog ?ovjeka kao slu?ajnog svjedoka u zaštiti ranjivih osoba u vrijeme nasilja, a u sedmim i osmim razredima Me?unarodno humanitarno pravo obra?uje se kao cjelina, pa tako u?enici istovremeno upoznaju i Ženevske konvencije i Haško pravo.

Osnovna metoda rada je interaktivna metoda rada u kojoj u?enici radom u grupi usvajaju zadane sadržaje kroz vo?enu prezentaciju, demonstraciju, razgovor, raspravu, analizu, izlaganje i sli?no.

U petim i šestim razredima u?enici su obradu teme Ženevske konvencije zapo?eli ?itanjem stripa "Ženevske konvencije" i tako se na njima zabavan i opušten na?in upoznali s ovom za njih ozbiljnom temom. U nastavku su kroz vo?enu prezentaciju dodatno utvrdili dobivene informacije, a potom su samostalnim radom u grupi, od kojih je svaka dobila jednu pri?u iz stvarnog života (npr. "Sabirni logor Auschwitz"), u kojoj se opisuje nešto drugo, drugo povijesno vrijeme, prostor, doga?aji ili ljudi, ?itanjem, raspravom i izlaganjem   upoznali na?ine kršenja me?unarodnog humanitarnog prava, važnost njegova poštivanja, spoznali su važnost humanitarnog ?ina obi?nih ljudi, njihovu hrabrost, prepreke koje su morali prevladati, opasnosti kojima su se izložili, dvojbe da u vrijeme nasilja svojim djelovanjem zaštite život i ljudsko dostojanstvo, ljudi koje možda i ne poznaju, a ujedno ih se potaknulo da i sami razmisle o sli?nim primjerima iz svog života, vremena u kojem žive (vijesti na televiziji, internetu) i na?inu na koji su djelovali ili bi u sli?nim situacijama trebali djelovati.

U sedmim i osmim razredima tema je obra?ena na sli?an na?in, ali kao cjelina, s mnogo više sadržaja i materijala za samostalni rad u?enika. U prva dva tjedna provedbe radionice obuhva?eno je 18 razrednih odjela (Osnovne škole Novi Marof, Remetinec, Ljubeš?ica, Visoko) i 348 u?enika. Evaluacija koja se provodi na kraju svake radionice (smješko) pokazala je zainteresiranost u?enika za temu i zadovoljstvo na?inom provedbe.

Komentari