Zeleni telefon

Varaždinci lani 225 puta prijavili probleme s otpadom i okolišem

Objavljeno: 25.01.2016. 21:11

Zadnja izmjena: 16.02.2016. 11:18

Na Zelene telefone Hrvatske zaprimljene su 2.707 prijave građana u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2015. godine. Analizu poziva pripremile su članice Mreže Zelenih telefona u sklopu projekta “Partnerstva za okoliš” financiranog od strane Europske unije i sufinanciranog od Ureda za udruge Vlade RH...

Zeleni telefoni zaprimaju prijave građana o problemima okoliša iz cijele Hrvatske na jedinstveni 072/123-456 broj za Hrvatsku. Onaj udruge Franjo Koščec – Varaždin lani je zvonio 225 puta.

I dalje se najveći broj poziva od ukupnog broja odnosi na kategoriju otpad, čak 37 posto (996) prijava, čime se nastavlja trend prijašnjih godina.

No za razliku od prijašnjih godina kada se najveći dio prijava unutar ove kategorije odnosio na neprimjereno odlaganje i zbrinjavanje otpada odnosno ilegalna odlagališta otpada u ovom razdoblju povećan je broj upita o mogućnostima odvojenog odlaganja pojedinih vrsta otpada kao i upita o mogućnostima povećanja broja kontejnera i kanti za prikupljanje i u konačnici građane zanima gdje završava odvojeno prikupljeni otpad.

Pretpostavlja se da je razlog tome trendu povećanje razine svijesti građana o potrebi primjerenog zbrinjavanja otpada i njegovog odvajanja prema različitim vrstama.

Od ostalih kategorija ističu se prijave unutar kategorija zelenilo (293 prijave) i voda (270 prijava).

Unutar kategorije zelenilo najčešće su prijave građana iz urbanih sredina, a odnose se na održavanje javnih zelenih površina konkretno sječu stabala u gradskim parkovima, alejama i sl. 

Vrlo često riječ je o redovnim održavanjima, no kako građani nisu upoznati s planovima redovnog održavanja gradskih poduzeća koja skrbe o javnim zelenim površinama, njihova zabrinutost je po našem sudu opravdana, ističu u udruzi Franjo Koščec. 

Također, smatraju da je osnovni propust poduzeća koja skrbe o javnim zelenim površinama njihova netransparentnost u radu odnosno pružanje informacija građanima o planovima održavanja javnih zelenih površina. U većini županija unutar ove kategorije pristiže i veliki broj prijava parcela na kojima raste ambrozija.

Iako Mrežu čine "morske" i "kopnene" udruge zajednički problem koji unutar kategorije vode prijavljuju stanovnici svih županija je nezakonito pražnjenje septičkih jama i ispuštanje fekalnih voda.  Također, građani reagiraju i na neuobičajene mrlje koje primijete u rijekama, morima i jezerima.

Najveći dio prijava aktivisti Zelenih telefona rješavali su samostalno, bez direktne suradnje s pozivateljima što ukazuje na dva moguća problema: manjak znanja i informacija kod građana te njihov "strah" od posljedica prijave.

Ovom potonjem ide u prilog i činjenica da je još uvijek više od 50% prijava na Zeleni telefon anonimno.

Komentari