EU PROJEKT

Grad Ludbreg dobiva tri strategije

Objavljeno: 06.12.2018. 09:33

Zadnja izmjena: 06.12.2018. 09:38

Grad Ludbreg posljednjih je godina zauzeo poziciju lidera kad je u pitanju korištenje EU fondova. U pet godina povukli su 108 milijuna kuna. Prolaznost projekata je preko 80 posto, a vjeruju kako će upravo zahvaljujući projektu kojeg trenutno provode ona biti još i veća.

Naime, u sklopu projekta "Development of strategic cross-border cooperation between Letenye, Ludbreg and Prelog” (DESCO), sufinanciranog iz programa Europske teritorijalne suradnje Interreg V-A Mađarska-Hrvatska 2014-2020 Grad Ludbreg pristupio je izradi čak tri strategije. Primarna namjera projekta DESCO je da se oforme alati koji će svim zainteresiranim u realnom vremenu omogućiti pronalaženje partnera ili suradnika na jednom mjestu, što će u konačnici rezultirati novim poslovnim suradnjama, projektima i programima u prekograničnom području.

Alati koji će omogućiti stvaranje strateških partnerstva uključuju razvoj e-platforme na kojoj će se nalaziti baza različitih dionika, a kroz projekt će biti razrađene različite metodologije za razvoj poduzetništva, pametnih gradova, informacijsko-komunikacijskih tehnologija, održivi razvoj te kako razviti projektne ideje, izraditi prijavne obrasce i implementirati zajednički projekt. Kako bi se to sve uspješno ostvarilo potrebno je imati strategije.

-Osnovni cilj projekta DESCO je razviti zajedničku platformu za stratešku suradnju između različitih dionika u cijelom prekograničnom području. Kroz cijeli proces omogućit će se povezivanje velikog broja različitih organizacija, razrada i rješavanje razvojnih pitanja na obje strane granice te izrada strateške podloge za rješavanje zajedničkih problema. - objašnjava ludbreški gradonačelnik Dubravko Bilić.

Kroz projekt DESCO nastat će tri strategije – krajobrazna, poduzetnička i strategija razvoja pametnog grada.

- Proveli smo postupak javne rasprave za dvije strategije u sklopu projekta DESCO, onu krajobraznog uređenja grada te strategiju razvoja pametnog grada. Kao jedinica lokalne samouprave prvi u Hrvatskoj imat ćemo krajobraznu strategiju, a još uz to ona je "proizvod" europskog projekta što nas posebno veseli. Osim što joj je cilj poboljšanje kvalitete života samih građana, po meni ona ima i turistički aspekt jer ćemo kroz nju podići razinu privlačnosti za posjetitelje – kaže Dubravko

Bilić te dodaje kako se kroz ovu strategiju nastoji potaknuti, između ostaloga, korištenje prirodnih i kulturnih bogatstava Grada u svrhu uređenja javnih otvorenih površina koje će postati sastavni dio prepoznatljivog identiteta Grada.

- Grad Ludbreg je bogat kulturnom baštinom, turističkim atrakcijama i poznat je na nacionalnoj razini po vjerskom turizmu. Otvorene javne površine važan su dio slike grada, posebice turističkog, a sadašnje stanje uvijek je moguće dotjerati. Strategija zaključuje neke stvari kojih smo i sami svjesni, da nam nedostaje parkova i pojedinih urbanih elemenata poput klupa, koševa za otpad, ali istovremeno i potencira zeleni dio kao element buduće turističke ponude – rekao je D. Bilić.

I dok krajobrazna strategija donosi brojne vizualne promjene, strategija pametnog grada najšire gledano donosi pojednostavljenje svakodnevnog života. -  Danas sve više raste potreba za efikasnim i efektivnim korištenjem resursa. Time između ostaloga čuvamo okoliš, prelazimo na cirkularnu ekonomiju, pronalazimo održiva i pametna rješenja za brojne segmente, od prometnog sektora, gospodarenja otpadom, javne rasvjete, obrazovanja i drugih. Ovom strategijom želimo utvrditi koja su rješenja i gdje ima prostora za njih jer vjerujemo da upravo gradovi mogu biti predvodnici u cijelom segmentu. Ova strategija pametnog grada nama je izuzetno bitna jer nam omogućuje uvid u to koje alate implementirati, kako poboljšati rad javne uprave te kako efikasnije reagirati na svakodnevne potrebe građana, poduzetnika, mladih, školaraca te svih ostalih. Neka od rješenja koje će Grad u naredno vrijeme implementirati odnose se upravo na poboljšanje efikasnosti Grada kao javnog servisa, na uključivanje građana u procese odlučivanja, definiranja razvojnih potreba i novih projekata, na poboljšanje dostupnosti informacija i usluga koje Grad pruža i drago nam je što nam DESCO projekt otvara mogućnost da krenemo u realizaciju svega toga – objašnjava gradonačelnik Bilić.

Ovom strategijom obuhvaćena su različita područja javnog djelovanja, od gradske uprave, javnih ustanova, javnih poduzeća, vrtića, škola do turističke zajednice. Neka od rješenja koja su navedena su digitalna e-platforma za građane, digitalni sustavi upravljanja dokumentima, registar gradskih projekata, digitalizacija poslovanja za različite poslovne subjekte, promet, željeznički promet, rad s djecom, edukativne procese, turizam te ostale stavke s kojima se mi kao Grad i građani susrećemo u svojem svakodnevnom djelovanju.

Treća strategija pred kojom je tek javna rasprava je Strategija razvoja poduzetništva. Njezin cilj bit će jačanje poduzetničkog potencijala koji se temelji na inovativnom proizvodnom procesu,povoljnom poslovnom okruženju, a sve s ciljem dostizanja najviših EU standarda. - U odnosu na siječanj 2016. godine trenutno bilježimo 400 zaposlenih više. Vjerujem da su gospodarstvenici osjetili pozitivnu klimu koju smo ovdje stvorili i da će se takav trend nastaviti i dalje. Dobre poduzetničke klime ne bi bilo bez stvaranja ostalih preduvjeta tako da vjerujem da su sve ove strategije koje nam donosi DESCO projekt samo sinergija da i dalje budemo ono što već godina dokazujemo – najbolji mali grad. Prepoznatljivi smo po mnogočemu, ali znamo da je gospodarstvo pokretač svega. Stoga je naša vizija da budemo i Grad poduzetništva, grad  koji je sinonim za pozitivnu poduzetničku klimu, rast i razvoj poduzetništva te potaknuto time, rast otvaranja novih radnih mjesta i gospodarstva Grada Ludbrega u cjelini – kaže gradonačelnik Bilić.

To uključuje kreiranje i provedbu mjera za razvoj poduzetništva s ciljem podizanja konkurentnosti poduzeća s područja Grada Ludbrega. Uključuje davanje poticaja u financijskom, savjetodavnom i informativno-edukativnom obliku. Poticanjem inovacija, razvoja, novih ideja i poduzetničkih pothvata postići će se ciljevi koji vode k dugoročnom razvoju i održivosti poduzeća s područja Grada Ludbrega. 

-Ono što me posebno veseli kad je u pitanju DESCO projekt je to da su prva i osnovna ciljana skupina građani gradova koji zajedno djeluju na projektu, građani Ludbrega, Preloga i Letenya. Projekt DESCO upravo njima daje priliku da kroz javne rasprave izraze svoja mišljenja i sudjeluju u kreiranju budućnosti. U konačnici ne stvaramo za sebe, već i za one koji dolaze – zaključuje D. Bilić.

Komentari