WOMEN IN BUSINESS

Kreativne industrije najčešći izbor žena poduzetnica

Objavljeno: 28.04.2021. 09:19

Zadnja izmjena: 28.05.2021. 09:35

WOMEN IN BUSINESS opsežan je projekt koji Tehnološki park Varaždin u suradnji sa svojim partnerima provodi od lipnja 2018. godine. U okviru aktivnosti koje su se provodile na projektu napravljeno je snimanje stanja ženskog poduzetništva u 9 zemalja dunavske regije.

Ono što se pokazalo zanimljivim je da se žene često odlučuju za poduzetništvo koje spada u sektor kreativnih industrija. Sličnu situaciju primjećujemo i u Tehnološkom parku Varaždin gdje je za sada aktivno 10 žena poduzetnica od kojih 80% spada u sektor kreativnih industrija. Kreativne industrije, digitalizacija i IT u fokusu su djelovanja Tehnološkog parka Varaždin. S tim je ciljem opremljen novi prostor u prostorijama tehnoparka – Makerspace – mjesto namijenjeno kreativcima. Orijentacija na sektor kreativnih industrija dugo je u fokusu djelovanja Tehnološkog parka Varaždin, koji je i jedan od osnivača Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija. Stoga ne čudi da je nakon višegodišnjeg sudjelovanja u Upravnom odboru za predsjednicu Hrvatskog klastera konkurentnost kreativnih i kulturnih industrija izabrana Emilija Stručić, konzultantica za EU fondove i financije u Tehnološkom parku Varaždin.

Kreativna industrija je svugdje u svijetu jedna od najbrže rastućih industrija i najotpornija na krize dok su kultura i umjetnost vrijednosti same po sebi, ali u širem kontekstu kreativnih i kulturnih industrija znatno doprinose razvoju suvremenih gospodarstava.

Treba svakako naglasiti kako Hrvatska ima izniman potencijal u ovom sektoru te osim što je to drugi sektor po udjelu u BDP-u s 2.4 % i zapošljava posredno i neposredno oko 124.000 ljudi. Osim što je to važan sektor sam za sebe, kroz svoje djelovanje je od strateške važnosti za razvoj visoke dodane vrijednosti ostalih gospodarskih sektora i poljoprivrede, a pogotovo kulturnog turizma koji je naša važna gospodarska grana uz koju bi posebno istaknuli segmente kulturnih industrija i to audio-vizualni sektor (film), izvedbene umjetnosti (kazalište, ples, balet), vizualne umjetnosti (slikarstvo, kiparstvo, grafika, fotografija), baština/muzeji/galerije, glazba (i rastući festivalski turizam), primijenjene umjetnosti i novi mediji.

Grad Varaždin prepoznao je važnost ovog sektora ekonomije te je bio prvi grad u ovom dijelu EU koji je pokrenuo Centar kreativnih industrija, kojim je upravljao Tehnološki park Varaždin.

Transnacionalna studija koja je provedena tijekom projekta istraživala je i poduzetnički potencijal Podunavlja, u kojem jedan od pokazatelja i percepcija vlastite kreativnosti i inovativnosti. Rezultati pokazuju da oko 80% žena u Podunavlju ima pozitivan stav kada je riječ o percepciji vlastite kreativnosti inovativnosti. Najpozitivnija dimenzija je samoefikasnost s 87% pozitivnih odgovora; kreativnost je na drugom mjestu sa 78% pozitivnih odgovora; dok je inovativnost posljednja sa 71% pozitivnih odgovora. Najviše negativnih odgovora bilježi se i za dimenziju inovativnosti. Uzimajući u obzir da bi ove tri osobne osobine trebale imati pozitivan utjecaj na poduzetničke namjere, na temelju tih rezultata može se zaključiti da između 70% i 80% žena Podunavlja ima pozitivan stav o svojim mogućnostima kada je riječ o poduzetništvo, što je ujedno i poduzetnički potencijal Regije.

Budući da je situacija s globalnom pandemijom značajno utjecala na provođenje projekta WOMEN IN BUSINESS, partneri su odlučili produžiti provođenje projekta za daljnjih 6 mjeseci, kako bismo utvrdili koliko je i kako globalna pandemija utjecala na razvoj poduzetništva, posebno ženskog poduzetništva, te će tako provođenje projekta trajati do 30.11.2021. godine. U tom period provesti će se dodatna istraživanja i pripremiti dodatne preporuke regionalnim politikama.

Stoga pozivamo poduzetnice na se i dalje uključe u sva događanja, a o kojima ćemo informirati javnost u narednom razdoblju.

Komentari