U IV. OŠ Varaždin roditelji volonteri i učenici družili se na interaktivnim radionicama

galerija-images/interaktivna radionica

Objavljeno: 17.12.2014. 18:16

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:19

Foto: IV. OŠ Varaždin

U?enici 4. razreda varaždinske IV. Osnovne škole ?iji su roditelji ovih dana bili voditelji prve interaktivne radionice, zadovoljni su i ponosni što su njihove mame i tate s njima, te njihovim prijateljima bili zajedno u razredu, pomagali im i družili se...

Nakon što je Gordana Foder, u?iteljica razredne nastave i mentorica u sklopu Erasmus+, KA1 projekta IV. osnovne škole Varaždin, boravila 14 dana u Španjolskoj te tamo pratila rad kolega u C. P. Mosaico, u mjestu Santiponce nedaleko Seville, po povratku u svoju školu odlu?ila je i sama napraviti jednu Interaktivnu radionicu sa svojim razredom.

- Posebnost rada u spomenutoj školi je izme?u ostaloga i odli?na suradnja škole i lokalne zajednice, odnosno komunikacija i kooperacija s roditeljima u?enika. Jednom tjedno svaki razredni odjel organizira Interaktivnu radionicu u kojoj kao voditelji grupa sudjeluju roditelji volonteri. Ukoliko roditelji nisu u mogu?nosti nazo?iti, dobrodošli su i bake i djedovi, starija bra?a, zapravo bilo tko vezan uz u?enika – naglasila je Gordana Foder.


Njezini u?enici su polaznici 4. razreda i ima ih 16 u razrednom odjelu.

- Trebala sam ?etiri roditelja „pomaga?a“ kako bih mogla oformiti ?etiri grupe za rad. Poslala sam svim roditeljima dopis u kojem je pisalo što, zašto i kako želim raditi s njima, koji su mi ciljevi i zašto bih željela da se oni uklju?e u rad te ih zamolila da se jave oni koji su u vrijeme predvi?eno za radionicu slobodni i voljni do?i. Kad sam dobila potvrdu ?etiri potrebna roditelja, pristupila sam samoj razradi radionice, pripremi potrebnih materijala, zadataka i pisanju same priprave – pojasnila je Foder.

Radionica je trebala trajati dva školska sata, zato što je predvi?eno vrijeme za rad u jednoj skupini bilo 15 minuta, a svi u?enici trebali su pro?i sve skupine. Uz to, trebalo je ura?unati i vrijeme pripreme i vrijeme evaluacije na kraju, te vrijeme potrebno da se grupe zamijene.

- Zadatak u prvoj grupi bio je iz sadržaja obra?enog gradiva iz Prirode i društva – dobili su zadatke da ucrtavaju i ozna?avaju na slijepom zemljovidu, a uz pomo? zemljovida RH, nau?eno o nizinskom i gorskom kraju RH. Zadatak u drugoj grupi bio je iz Hrvatskog jezika, svrstati zadane glagole u razli?itim glagolskim vremenima u za to predvi?enu tablicu – lijepljenjem.Tre?a grupa rješavala je problemske zadatke iz matematike, a ?etvrta grupa radila je sadržaje Gra?anskog odgoja putem introspekcijskog listi?a naziva Tko sam ja, a zatim je trebalo razgovorom i preslagavanjem zadanih rije?i složiti rije? „tolerancija“ te objasniti samo zna?enje te rije?i kao i samu važnost tolerancije. Cilj rada u grupama nije bio završiti sve zadane zadatke, ve? me?usobno komunicirati i zajedni?ki pronalaziti rješenja zadanih zadataka – doznajemo od u?iteljice koja je svakih 15 minuta , nakon proteka vremena predvi?enog za rad svake grupe, puštala pjesmu.



Za vrijeme trajanja pjesme u?enici su mijenjali grupu i slušali od roditelja – voditelja upute za rad u grupi u kojoj su. Uloga roditelja bila je da vode u?enike, da s njima razgovaraju i navode ih na me?usobno pomaganje i rješavanje zadataka.

- Nakon što su svi u?enici prošli sve radionice, odnosno nakon ?etiri ciklusa zamjena mjesta, pristupili smo evaluaciji. Prvo su roditelji iznijeli svoja vi?enja rada u radionicama, svoja zapažanja o tome što je u?enicima bilo lako za rješavati, što teško, kako su me?usobno sura?ivali i komunicirati te što oni sami misle o ovakvom na?inu rada i svojoj uklju?enosti u odgojno – obrazovni proces. Roditelji su se redom izjasnili da im je bilo zanimljivo i da su zadovoljni što im se omogu?ilo da pobliže vide na?ine i metode rada u našem razredu. Zatim su u?enici davali svoje vi?enje radionica. Skoro jednoglasno su se složili da im je najjzanimljiviji dio bio u grupi koja je imala zadatke iz Gra?anskog odgoja, da su im matemati?ki zadatci bili teški, a da su zadatci iz jezika i Prirode i društva bili lagani. U?enici ?iji roditelji su bili voditelji radionica izrazili su zadovoljstvo i ponos što su njihove mame / tate s njima i njihovim prijateljima u razredu i što svima pomažu i druže se – zaklju?ila je Foder.

Ovoj prvoj Interaktivnoj radionici nazo?ila je i stru?na služba škole: psihologinja, pedagoginja i ravnateljica, koje su s osobitim zanimanjem pratile završni, evaluacijski dio rada.


Cilj cjelokupne zamisli radionice bio je uklju?ivanje roditelja u odgojno – obrazovni proces, aktivno sudjelovanje roditelja u vo?enju grupa u Interaktivnoj radionici, poboljšanje suradnje izme?u roditelja i odgojno – obrazovne ustanove te poboljšanje komunikacije i bolje razumijevanje sredine u kojoj njihovo dijete boravi pola dana.

Zaklju?ak i roditelja i u?enika na kraju prve Interaktivne radionice bio je da ?e se takav na?in rada ponoviti i nastojati ?eš?e provoditi kako bi se poboljšala komunikacija izme?u roditelja i škole.
{gallery}interaktivna radionica{/gallery}

Komentari