Intervju sa Sandrom Herman

TURIZAM NA SJEVERU Međimurci raspolažu podatkom da se razvijaju čak 10 puta brže od svih

Objavljeno: 25.09.2016. 08:25

Zadnja izmjena: 25.09.2016. 10:29

Rezultati hrvatskog turizma u 2015. godini proglašeni su rekordnima s obzirom na ostvarene ekonomske učinke, kao i na povećanje broja noćenja za 7,7% i povećanje broja dolazaka za 9,3% u odnosu na 2014.godinu. Na tu temu, razgovarali smo sa zamjenicom župana Međimurske županije, Sandrom Herman, koja djeluje u sektorima turizma, obrazovanja, socijalne politike, zdravstva i nacionalnih manjina.  

Sandra Herman, analizirajući brojke, zaključila je da se glavnina noćenja i dolazaka, od kojih većinu čine strani turisti (92% noćenja, 88,4% dolazaka), i dalje ostvaruje na području Jadranske Hrvatske dok kontinentalna Hrvatska u ukupnoj strukturi dolazaka ostvaruje 12,79% te svega 4,62% u ukupnoj strukturi noćenja.

Kako izgleda turistička ponuda sjeverne Hrvatske? Do kojih zaključaka dolazite ako usporedite županije sjeverne Hrvatske?

Posljednjih desetak godina sve se više razvija turistička ponuda kontinentalnog dijela Hrvatske, pri čemu prednjače najsjevernije hrvatske županije; Međimurska, Varaždinska i Krapinsko-zagorska, koje ostvaruju najveći tržišni udio noćenja u Sjevernoj Hrvatskoj. Međimurska županija ostvaruje u razdoblju 2001.-2013. daleko najviši rast turističke potražnje među svim izravnim konkurentima s područja Sjeverne Hrvatske rastući u posljednjih desetak godina po stopi od 19,9%, dok su ostale županije zabilježile prosječan godišnji rast noćenja od 2,1%.

Kada se taj rast u broju noćenja počeo očitovati?

Ubrzani i kontinuirani porast broja noćenja na području Međimurske županije započinje 2006. godine otvorenjem Toplica Sveti Martin, koje postaju glavni generator razvoja međimurskog turizma, ostvaruju oko 70% ukupnog broja noćenja te u velikoj mjeri utječu na razvoj ostalih turističkih proizvoda na području destinacije. Osim wellnessa, sporta i rekreacije te kongresnog turizma, čiju okosnicu predstavljaju upravo Toplice Sveti Martin, u Međimurju je osobito razvijen cikloturizam, a poseban naglasak stavlja se na lokalnu enogastronomiju te razvoj kulturnog i turizma baštine. 

Što Sjeverna Hrvatska može ponuditi kao turistički proizvod?

Uz „sunce i more“ kao globalno dominantan turistički proizvod sve je veća potražnja i za
proizvodima iz domene zdravstvenog, cikloturizma, sportsko-rekreacijskog, kulturnog i poslovnog turizma. Upravo su to turistički proizvodi na kojima se temelji turistička ponuda sjevera Hrvatske, koja se posljednjih godina sve više razvija te spomenute županije pretvara u sve poželjnije i atraktivnije turističke destinacije kontinentalnog dijela Hrvatske. Uz zdravstveni, vjerski i kulturni turizam, što predstavlja osnovu turističke ponude i u čijem se sastavu nalazi glavnina smještajnih kapaciteta te postiže najveći broj noćenja, medicinsko-lječilišni kompleksi na području Krapinsko-zagorske i Varaždinske županije te Golf & Spa Resort Sveti Martin u Međimurju u velikoj mjeri doprinose razvoju ostalih turističkih proizvoda destinacije.

Zadržimo se na zdravstvenom turizmu. Što njegovi proizvodi pružaju za razvoj turizma i ekonomije?

Činjenica da proizvodi zdravstvenog turizma u svim komponentama, wellness, lječilišni ili medicinski turizam, generiraju visoke ekonomske učinke te rast od 15% do 20% godišnje ukazuje na velike mogućnosti razvoja turizma na sjeveru Hrvatske. S obzirom na trend starenja populacije, ali i sve veću orijentaciju prema zdravom načinu života i zdravstvenoj revenciji, očekuje se da će zdravstveni turizam u skoroj budućnosti biti jedan od glavnih motiva putovanja. Specifični faktori uspjeha proizvoda zdravstvenog turizma odnose se, prije svega, na kvalitetu specijaliziranih zdravstvenih centara, kvalitetu prateće turističke ponude te kompatibilan razvoj destinacije. S obzirom na ulaganja u podizanje kvalitete proizvoda zdravstvenog turizma na području Krapinsko-zagorske županije te Strategije razvoja turizma na području Varaždinske i Međimurske županije, koje predviđaju nova velika ulaganja u postojeću ponudu (Varaždinske Toplice) te ulaganja u novu ponudu zdravstvenog turizma (Terme Draškovec u Međimurju), ove će destinacije u velikoj mjeri doprinjeti povećanju turističke ponude te produljenju sezone kroz razvoj cjelogodišnjih turističkih proizvoda. 

Što je potrebno za daljnji razvoj turističke ponude Sjevera?

Za daljnji razvoj turističke ponude te podizanje kvalitete proizvoda i usluga, u svrhu povećanja konkurentnosti na turističkom tržištu, destinacijama na sjeveru Hrvatske neophodni su novi kvalitetni projekti za koje se otvaraju mogućnosti privlačenja financijskih sredstava iz fondova EU. Za realizaciju projekata vezanih uz unapređenje postojeće turističke ponude i razvoj novih turističkih proizvoda država mora i javnom i privatnom sektoru omogućitifinancijsku potporu kroz jamstveni fond namijenjen sufinanciranju projekata odobrenih od strane EU fondova. Od ogromnog je značaja i što hitnija izmjena Operativnog programa donesenog u vrijeme Milanovićeve vlade, vezanog uz privlačenje sredstava iz EU fondova, koji ne omogućava privlačenje sredstava za ulaganja u razvoj zdravstvenog turizma na objektima u vlasništvu jedinica regionalne i lokalne samouprave a što je od osobitog značaja za daljnji razvoj zdravstvenog turizma u Varaždinskim Toplicama.

Komentari