Rad od kuće među vodećim trendovima u samozapošljavanju

Objavljeno: 06.06.2014. 08:55

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 08:27

Foto: WiA

Konferencija pod nazivom "Kako pokrenuti i voditi biznis od kuće?" u Varaždinu je u četvrtak okupila male poduzetnike koji već rade od kuće te Varaždince koji tek žele započeti s tim načinom rada.

Naime, upravo je rad od kuće jedan od vodećih trendova u samozapošljavanju. U Europskoj uniji čak 92,5 posto ljudi radi u mikrotvrtkama, tj. tvrtkama s manje od deset radnika, a najveći dio tih tvrtaka sjedište ima u domovima vlasnika, istaknuto je na konferenciji.

- Rad od kuće donosi vam veću fleksibilnost, bolju ravnotežu između privatnog i poslovnog vremena te uštedu na troškovima najma ureda i režija. S druge pak strane pokretanje biznisa od kuće pred male poduzetnike postavlja dva izazova – izgradnju profitabilnog biznisa i organizaciju uspješnih poslovnih procesa. Mnogi u tome ne uspiju. Čak 57 % tvrtki u srednjoj Europi propadne u prve dvije godine poslovanja - istaknula je Ivana Matić, osnivačica portala Women in Adria koji je organizirao konferenciju.

Sudionici konferencije dobili su niz korisnih savjeta kako organizirati kućni ured, voditi financije te prodati svoje proizvode i usluge.

- Svaki događaj u poslovnom svijetu ima svoj pandan u knjigovodstvu. Zbog toga je neophodno znati što koji dokument treba sadržavati i koja je točno njegova svrha. To izravno utječe na obračun poreza, odnosno dobit poduzetnika. Iako će nakon pokretanja obrta ili tvrtke poduzetnik odabrati knjigovođu koji će ga savjetovati, dobro je da već pri prije toga dobije sliku o svemu što ga očekuje - kazala je Zorana Mavričić-Korošec, financijska stručnjakinja iz tvrtke Makora.

Profesionalna organizatorica dr. sc. Kristina Brkić (In & Out Organizing) objasnila je kako kod kuće stvoriti organizacijski sustav koji omogućuje najveću moguću efikasnost.

- Dvije su tajne dobre organizacije – stvaranje zona i pravilo "5 O". Stvaranje zona u kućnom uredu slično je zonama u dječjem vrtiću. U vrtiću se zna gdje su prostori za jelo, igru i odmor, a u uredu se treba znati koji je prostor glavna radna zona, a gdje su prostori za računalo, arhivu i promidžbeni materijal. Pravilo "5 O" znači da stvari trebamo odvajati po vrstama, odbacivati višak, odrediti mjesto za svaku stvar, odrediti u čemu će se što čuvati i kako održavati postignuti red - napomenula je.

Goran Blagus, konzultant iz Business klinike, održao je predavanje "Prodaja iz kućnog ureda" kroz koje je sudionike konferencije naučio prepoznati poželjne klijente, kako se razlikovati od konkurencije te što komunicirati kao svoju najveću vrijednost.

Konferencija "Kako pokrenuti i voditi biznis od kuće?" za sve je sudionike bila besplatna, a veliki interes i zadovoljstvo polaznika potaknuli su organizatore da slične konferencije nastavi organizirati i u drugim hrvatskim gradovima. U ponedjeljak će se konferencija održati u Puli.

Komentari