Ogorčeni varaždinski biciklisti krenuli u borbu za "Grad bicikala"

Objavljeno: 06.06.2014. 20:12

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 08:27

Foto: ilustracija - Andrej Švoger

"Grad bicikala" dugo je vremena (bio) sinonim za Varaždin, budući da je mnogobrojnim Varaždincima svakodnevica nezamisliva bez ovog prijevoznog sredstva.

No odluka sa sjednice varaždinskog Gradskog vijeća, održane krajem svibnja, izazvala je ogorčenje svih onih koji bicikl koriste za odlazak na posao, u školu, na plac ili kavu. Naime, nakon što je već neko vrijeme u užem centru Varaždina zabranjena vožnja biciklima, od početka lipnja pješačka je zona dodatno proširena, a time i područje zabrane za bicikliste.

>> Od početka lipnja nove granice pješačke zone u središtu Varaždina

Podsjetimo, pješačka zona sada se proteže Trgom kralja Tomislava, Franjevačkim trgom, Trgom slobode od crkve Sv. Nikole, Gundulićevom, Kukuljevićevom od Trga kralja Tomislava do Šenoine ulice, Pavlinskom od Trga kralja Tomislava do Šenoine ulice, Draškovićevom, Školskom, Kačićevom od raskrižja s Cankarevom do Franjevačkog trga, Cankarevom, Ulicom Ankice Opolski, Kapucinskim trgom, Uršulinskom, Padovčevom, Trgom Miljenka Stančića, Bakačevom, Kranjčevićevom, Gajevom, Šetalištem Josipa Juraja Strossmayera, Kazališnim trgom, Šetalištem Jurice Muraja, Šetalištem Vatroslava Jagića, Blažekovom i Mali placom.

"Rat" biciklista i pješaka oko "prava" na korištenje ulica i trgova u središtu Varaždina traje već neko vrijeme, a izazvan je uglavnom prometnom nekulturom pojedinaca, no ovog su se puta varaždinski biciklisti odlučili organizirati. Nedugo nakon što je objavljena ova odluka Gradskog vijeća, osnovana je grupa na Facebooku pod nazivom "Varaždinski biciklisti".

- S najnovijim udarom na slobodu kretanja biciklista u centru grada Varaždina, pojavila se potreba za organiziranjem varaždinskih biciklista. Grupa je tu da okupi sve bicikliste koji svakodnevno se kreću gradom, a sloboda kretanja im je narušena najnovijim odlukama Grada Varaždina. Ujedno, grupa je tu za podizanje prometne kulture, ne samo biciklista, već i svih sudionika u prometu - napisao je pokretač grupe, koja je kroz kratko vrijeme sakupila više od 3.000 članova, a taj se broj iz sata u sat povećava.

Pojavila se ideja o organiziranju prosvjeda biciklista, kako bi gradskoj vlasti pokazali svoje neslaganje s odlukama Gradskog vijeća. Također, biciklisti iznose najčešće probleme s kojima se susreću u prometu kroz središte grada, a najčešće se spominje nepostojanje biciklističkih staza.

- Biciklističke staze bi trebale biti učinkovit način korištenja prostora u urbanim sredinama. Nažalost, u Varaždinu infrastruktura visoke sigurnosti za bicikliste ne postoji pa naravno da je time ugrožena i sigurnost pješaka - jedan je od komentara članova grupe.

Ujedno se ukazuje na potrebu poštivanja prometnih propisa i višu razinu prometne kulture kod svih sudionika u prometu. Ostaje pitanje što će Varaždinci poduzeti i hoće li ova inicijativa ostvariti željene razultate.

Komentari