Različitost može biti nešto dobro - uvodne su to riječi gospodina Marka Fereka koji je održao zanimljivo predavanje o djeci s ADHD-om u Osnovnoj školi Ivana Rangera u Kamenici. Govoreći iz vlastitog iskustva, predočio je učiteljima probleme s kojima se susretao tijekom svog školovanja te kako unaprijediti nastavu i pomoći učenicima s ADHD-om, piše lepoglava.net
Takvoj djeci potrebno je razumijevanje i pomoć jer se vrlo često iza površine impulzivnih i hiperaktivnih učenika kriju vrlo daroviti i kreativni pojedinci. Ferek ističe kako današnji sustav ne ptiče različitost, a školski uspjeh vrlo često postaje jedna i jedina procjena sposobnosti i uspješnosti pojedinca. Zbog svega toga, gospodin Ferek je, govoreći o svome školovanju, odnosu s učiteljima, djecom, o pristupačnim metodama učenja i rada, sadržajima koje je volio, uspjesima koje je postigao ukazao na najčešće nedostatke u radu s takvom djecom.
Zanimljivo je njegovo osobno iskustvo odrastanja kao djeteta čiji unutarnji ritam i misli nisu išli smjerom kojim je išao školski ritam. Od djeteta koje je skrivalo svoju osobnost i htjelo postati kao i drugi do osobe koja je spoznala svoj potencijal i oslobodila se očekivanja okoline, prihvatila svoju različitost i u tome pronašla neiscrpan dar.
Marko Ferek autor je i knjige Hiperaktivni sanjari koja, osim što pomaže pri razumijevanju - i nadahnjuje. Znanstvenici ne mogu znati kako se ljudi za koje smatramo da imaju ADHD osjećaju, kako doživljavaju svijet oko sebe, kako osjećaju....a ponajviše kakva je patnja kad si ptica, a nitko ne vidi tvoja krila.
Komentari