Volim Varaždin: Početak dogradnje kirurgije?!

Objavljeno: 05.06.2014. 16:13

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 08:27

Foto: ilustracija - Andrej Švoger

Varaždinci s dužim pamćenjem nedavno su s podsmijehom dočekali novi uspjeh županije – potpisivanje ugovora s ministarstvom zdravlja o dogradnji zgrade kirurgije u Varaždinu.

Iz medija se saznalo da su ugovor o gradnji 19. svibnja 2014. godine vlastoručno potpisali hrvatski ministar zdravlja Rajko Ostojić (SDP) i varaždinski župan Predrag Štromar (HNS). Dogradnjom je predviđeno proširenje kirurgije za 8300 četvornih metara, a gradnja bi trebala početi najkasnije u svibnju 2015. godine i koštat će 240 milijuna kuna bez PDV-a. Bila je to lijepa vijest uoči izbora za europski parlament.

Vratimo se u nedaleku prošlost: natječaj za dogradnju kirurškog odjela Opće bolnice Varaždin raspisan je 2002. godine i okončan 2005., a u travnju 2009. godine sporazum da će radovi započeti ujesen iste godine potpisali su varaždinski župan Zvonimir Sabati (HSS) i državni tajnik u Ministarstvu zdravstva Ante Zvonimir Golem (HDZ).

Kao što znamo nije položen ni kamen temeljac pa su 31. listopada 2011. godine župan Predrag Štromar i ministar zdravstva Darko Milinović (HDZ) stavili potpis na aneks sporazuma o financiranju dogradnje kirurgije i radovi su trebali krenuti u ljeto 2012. i biti dovršeni najkasnije do 2014.godine.

Iz najava, potpisa ugovora, velikih obećanja tijekom proteklih 12 godina ništa se nije ostvarilo, pomaklo, sagradilo. Stoga i najnovije potpisivanje ugovora, lijepe riječi poput onih da je dogradnja važna za cijelu Hrvatsku i da će projekat kroz javno privatno partnerstvo upotpunosti financirati Ministarstvo zdravlja, a da će radovi početi u proljeće sljedeće godine (Daj Bože!) treba prihvatiti - prvotravanjski.

Uspavana rampa kod Turčina

Prijatelj iz Brezja svakodnevno se vozi autom u Kneginec i redovno nailazi na spuštenu rampu kod prijelaza željezničke pruge Varaždin - Zagreb u Turčinu. Ljuti ga što se rampa spušta još dok je vlak na varaždinskom kolodvoru pa treba čekati deset minuta, a ako poslije toga dolazi kompozicija iz drugog smjera, "uspavana" rampa ne diže se po petnaestak minuta. Kaže: "U vrijeme kompjuterizacije, to je zaista nevjerojatno da je rampa tako dugo spuštena!"

Željeznička pruga od Varaždina prema Zagreba u dužini od 106 kilometara sagrađena je 1886. godine. Putovanje je trajalo šest i pol sati, prosječnom brzinom od 16 km na sat, dnevno je iz Zagreba za Varaždin vlak polazio u 7:02 sata, a iz Varaždina u Zagreb u 11:44 sata. U ono doba ni rampa niti automobila nije bilo. Ni čekanja. Lijepa vremena.

Komentari