Francusku SUV

Peugeot 2008 idealan za gradsku gužvu

Autoklub

Objavljeno: 21.01.2016. 20:11

Zadnja izmjena: 17.02.2016. 08:29

Na valu popularnosti gradskih terenaca uspješno jaši i Peugeot 2008. A kako i ne bi... Francuski SUV rastegnut na 416 centimetara nudi najbolje od klase, pa i više od toga. Uz visoku poziciju za upravljačem, koja nudi dobar pogled na cestu te jednostavan smještaj za vozača i putnike, pruža i solidnu, čvrstu izradu, časti i bogatom opremom, a sve skupa je zaokruženo uzoritom motorizacijom, piše Autoklub.

Poseban adut mu je provjereni dizelaš razvijen u suradnji Forda i PSA koji se koristi više od 15 godina, no uz tehnološko dotjerivanje (posljednje mu je donijelo naziv BlueHDi) i danas spada u svjetski vrh. Izdržljiv, s plućima maratonca, kad dođe na radnu temperaturu radi iznimno uglađeno. Osim toga, sa 100 KS dovoljno je živahan kad treba pojuriti, a potrošnja mu baš nikad ne zadaje glavobolju. U prosjeku smo trošili svega 5,1 litru, za što zasluga ima i perolaka karoserija, koja broji manje od 1,2 tone.

Naviknuti se tek treba na 5-stupanjski ručni mjenjač nešto dužih hodova, nesklon žestokom rukovanju. Šesti stupanj, međutim, uopće ne nedostaje, pa nema potrebe ulagati dodatnih 7000 kuna u snažniju izvedbu sa 120 KS i 6-stupanjskim mjenjačem. Uz dobro profilirana sjedala, spremna čvrsto i udobno držati tijelo u zavojima, nije nikakav napor potegnuti i na duži put. Isprva tek malo čudi pogled na instrumente preko minijaturnog, kao iz kartinga posuđenog upravljača. No, nakon nekoliko kilometra sve sjeda na svoje, koliko god upravljač uvijek bio u krilu.

Uz brojne ukrase od aluminija i kroma, automatsku klimu, sjedala od kombinacije kože i tkanine, ali i poneki dizajnerski dodatak poput "avionske" ručne kočnice, u unutrašnjosti se ugodno boravi. Najskuplja oprema Allure serijski donosi i stražnje parking senzore, koji dobro dođu pri manevriranju na gradskim parkiralištima, a visoku ocjenu zaslužuje i prtljažnik. S obujmom od 360 litara spada u vrh klase, ulazni prag obložen mu je nehrđajućim čelikom, a podnica opremljena tračnicama za lakši utovar.

Ipak, od 2008 ne treba očekivati posebne terenske akrobacije. Povišen za 5 cm u odnosu na 208 (na 16,5) spreman je za borbu s visokim ležećim policajcima i rubnjacima, ali ne i za ozbiljniju terensku vožnju. Iz tog razloga 4x4 nije ni predviđen, nego se uz doplatu od 2750 kn nudi elektronski uređaj Grip Control. No, programi Snijeg, Blato i Pijesak, te mogućnost potpunog isključenja ESP sustava slaba su zamjena za pogon na sve kotače...

Cijena? Ušminkani 2008 u izvedbi Allure stoji priličnih 147.577 kuna, pa je dobro znati da se trocilindarski 1.2 sa 82 KS i opremom Access nudi za džepu dražih 113.772.

Izvor: Autoklub

Komentari