Učenici Druge gimnazije sudjelovali na Erasmus+ projektu u Rumunjskoj

Objavljeno: 29.10.2015. 09:05

Zadnja izmjena: 24.02.2016. 08:55

U školi Liceul Teoretic „Petre Pandrea“ u gradiću Balsu na jugozapadu Rumunjske od 5. do 9. listopada održan je treći projektni sastanak dvogodišnjeg Erasmus+ projekta e(maths+science) koji financira Europska komisija. Na sastanku su sudjelovali učenici drugih i trećih razreda Druge gimnazije Varaždin Anja Topolovec, Josip Radošić, Alan Boršćak, Marko Banek, Lukrecija Prnjić, Karolina Janžek i Emina Plantak, nastavnica matematike Vlatka Drvarić koja je ujedno i koordinatorica projekta te nastavnici Mario Slatki i Marijana Horvat.

Uz učenike i nastavnike naše škole i škole domaćina iz Rumunjske u projektu sudjeluju još i učenici i nastavnici iz Turske, Latvije i Italije. Cilj projekta razvoj je empirijskih sposobnosti razmišljanja učenika, posebno jačanjem matematičkih i znanstvenih spoznaja kao poticaj za stjecanje novih metoda s naglaskom na korištenje ICT alata, a radni jezik projekta je engleski.

Učenici i nastavnici su vrijeme u Rumunjskoj proveli u radnoj atmosferi. Nastavnici su radili na izradi e-knjige i kataloga ICT alata, a učenici su prezentirali načine učenja matematike i prirodnih predmeta korištenjem različitih ICT alata, sudjelovali u radionicama, rješavali zadatke te posjetili nastavu biologije i fizike, ali i ostalih predmeta.

Time su stekli vrijedan uvid u sličnosti i različitosti hrvatskog i rumunjskog obrazovnog sustava, baš kao i u sličnosti i različiti života u Rumunjskoj jer su bili smješteni u obiteljima. U sklopu projektnog sastanka posjetili su Institut za atomsku fiziku u blizini Bukurešta te prirodoslovni muzej „Grigore Antipa“ osnovan davne 1834. godine u kojem su zahvaljujući detaljnom stručnom vođenju otkrili niz zanimljivosti o životinjama Rumunjske, ali i cijelog svijeta.

I dok učenici marljivo ispunjavaju zadatke tijekom cijele školske godine, projekt e(maths+science) će se nastaviti četvrtim studijskim posjetom gradiću Alzano Lombardo na sjeveru Italije u ožujku 2016. godine te završnim transnacionalnim sastankom u svibnju u turskoj Ankari.

Dojmovi učenika:

Emina Plantak: Putovanje u Rumunjsku uvelike je promijenilo moj pogled na svijet. Život tamo razlikuje se od naše svakodnevice. Upoznali smo novu kulturu, običaje, navike. Stekli nove prijatelje te proširivali znanje engleskog jezika. Radeći prezentacije, animacije i rješavajući svakojake zadatke upoznajemo razne ICT programe koji omogućuju poboljšanje nastave.

Marko Banek: Putovanje u Rumunjsku bilo je divno iskustvo upoznavanja nove kulture, novih prijatelja i vježbe engleskog jezika koji do sada nismo imali prilike koristiti u stvarnim situacijama. Zahvaljujući zadacima iz prirodnih znanosti naučili smo koristiti nove i besplatne računalne alate, od kojih ću neke zasigurno koristiti i dalje.

Alan Boršćak: Boravak u Rumunjskoj pružio nam je veliko iskustvo koje će nam koristiti u sljedećim projektnim putovanjima. Naučili smo mnogo o kulturi i interesima naših prijatelja u Rumunjskoj. Projekt je poučan i zanimljiv, budući da je primarna tema korištenje ICT programa u nastavi. Naučili smo koristiti neke nove programe koji nam koriste u nastavi, a do sad ih nismo koristili niti znali za njih.

Anja Topolovec: Projektno putovanje u Rumunjsku bilo je veliko i korisno iskustvo koje ćemo zauvijek pamtiti. Ljudi su pravi domaćini, a komunikacijom na engleskom jeziku razvili smo i savladali nove jezične vještine. Projekt nas je naučio koristiti mnoge ICT alate koji nam pomažu u svakodnevnim školskim zadacima.

Komentari