pitanja i odgovori

Hoće li Nepalci moći ručno utovarivati varaždinski otpad? Kako je do toga došlo?

Još uvijek je upitno hoće li strani radnici uspjeti odrađivati tako težak posao s obzirom da ne radi hidraulika, a oni su konstitucijom mnogo slabiji od domaćih radnika. Dnevno svaki radnik ručno ubaci oko 6,5 tona otpada...
Objavljeno: 19.11.2022. 08:57

Zadnja izmjena: 19.11.2022. 20:36

Prosječna starost voznog parka u Čistoći je od 10 do 15 godina, hidraulika na kamionima ne radi zbog čega radnici dnevno podižu tone otpada, a tvrtka je nedavno uslijed nedostatka radne snage počela uvoditi i strane radnike iz Nepala.

Također, još uvijek je upitno hoće li i strani radnici uspjeti odrađivati tako težak posao s obzirom da ne radi hidraulika, a oni su konstitucijom mnogo slabiji od domaćih radnika. Umjesto da se vozni park postupno obnavljao, prema riječima direktora Čistoće Zorana Sveteca, od strane bivše vlasti potrošen je sav iznos depozita koji je Čistoća imala, pa će sada obnova voznog parka trajati godinama.

- Nama je došao jedan radnik i otišao za pola sata, kad je vidio na koji način se to radi. Imamo konstantno otvorene natječaje, ali jednostavno ne možemo dobiti dovoljan broj ljudi. Da obnovimo vozni park, trebat ćemo četiri godine. Jedan kamion smećar košta milijun i pol kuna, da ih promjenimo deset, to je 15 milijuna kuna, a uredno je potrošeno svih 19 milijuna kuna depozita - kaže Svetec.

Dnevno svaki radnik ručno ubaci oko 6,5 tona otpada.

Što kaže Čehok?

O tome što je rekao Svetec pitali smo bivšeg gradonačelnika Ivana Čehoka, no on se ograđuje riječima da to nije krivnja bivše vlasti te kaže sljedeće:

- Bosiljeva vlast se pita zašto smo potrošili deponiran novac, a s druge strane se pita zašto nemamo novac za novija vozila. I ova vozila koja smo nabavili 2014. imaju svoj vijek trajanja, prošlo je deset godina, normalno da više nisu primjerena za ovaj tip djelatnosti. Umjesto da akumulira nova sredstva, Čistoća danas plaća staru plastiku koju su gomilali na Šintariji i nema novaca za veću kapitalnu obnovu. Mi smo izgubili izbore jer su Bosilj, Ister i ekipa Budimo grad obećavali da će smanjiti cijene, dati nove usluge, no usluga je sve manja i lošija.