FOTO: I na prijelazu u Jalkovcu vlak je uvijek brži

Objavljeno: 08.12.2011. 15:20

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:11

Foto: Željko Hajdinjak / CROPIX

Hrvatske željeznice i PU varaždinska provele su danas preventivno-edukativnu akciju „Vlak je uvijek brži“ na pružnom prijelazu u Jalkovcu. Cilj akcije je bio upozoriti sudionike u prometu na opasnosti neopreznog prelaska pružnog prijelaza.

Akciju „Vlak je uvijek brži“ HŽ provodi od 2000. godine s ciljem preventivnog djelovanja i upozoravanja sudionika u prometu na opasnosti pri neopreznome prelaženju željezni?ko-cestovnih prijelaza.

Pokrovitelji akcije su Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te Ministarstvo unutarnjih poslova.

Svrha kampanje jest promijeniti pogrešnu percepciju da su nesre?e na cestovno-željezni?kim prijelazima samo problem željeznica, dok podatci pokazuju da je u ve?ini slu?ajeva uzrok nesre?e nesmotrenost voza?a cestovnih vozila, motociklista ili pješaka koji neoprezno prelaze prugu i ne poštuju signalizaciju.

Dosadašnja me?unarodna praksa pokazala je da je naju?inkovitiji na?in promjene ponašanja i smanjivanja broja nesre?a i nezgoda edukacija sudionika u prometu, naglašavanje rizika i upozoravanje na potencijalne posljedice nepoštivanja osnovnih prometnih pravila.

Sudionici u prometu koji zanemaruju prometna pravila na željezni?kim prijelazima ugrožavaju ne samo sebe i svoje suputnike, ve? i ljude koji putuju vlakom ili rade u vlaku.

U 2010. na željezni?ko-cestovnim prijelazima dogodilo se ukupno 40 nesre?a, u kojima je poginulo sedam osoba, a devet ih je bilo teže ozlije?eno.

U prvih deset mjeseci 2011. na željezni?ko-cestovnim prijelazima dogodilo se 36 nesre?a, u kojima je 13 osoba stradalo smrtno, a osam ih je bilo teže ozlije?eno.

Devet smrtno stradalih osoba izgubilo je pritom život na prijelazima osiguranim svjetlosno- zvu?nim signalima i polubarnikom, a ?etiri osobe smrtno su stradale na prijelazima obilježenim znakovima cestovnog prometa.

U istom razdoblju slomljeno je preko 400 polubranika i branika pri naletu cestovnog vozila na spuštene polubranike pri ?emu je po?injena velika materijalna šteta i dodatno ugrožena sigurnost prometa.

Na pružnoj mreži Hrvatskih željeznica ukupno dugoj 2 976 kilometara postoji 1 514 željezni?ko-cestovnih prijelaza od ?eka je 68 pješa?kih prijelaza. Svi su osigurani na jedan od zakonom propisanih na?ina: cestovnim prometnim znakovima (Andrijin križ i znak »Stop«), svjetlosno-zvu?nom signalizacijom ili polubranicima. Sigurnosna razina na pojedinome željezni?ko-cestovnom prijelazu ovisi o kategoriji pruge i kategoriji ceste koja prelazi preko pruge te o frekventnosti.

Prema postoje?oj signalizaciji, vlak uvijek ima prednost prolaska. Zato je mogu?e govoriti samo o tome da je cestovno vozilo podletjelo pod vlak ili ?ak naletjelo na nj, a ne obrnuto, odnosno da je vlak naletio na motorno vozilo.

Isto tako sudionici u prometu ?esto zaboravljaju to da se vlak zbog svoje velike mase i brzine ne može zaustaviti odmah jer ima duga?ak zaustavni put, od 500 do 1500 metara.

Stoga je prigodom prelaska preko pruge nužan pove?an oprez te treba poštivati prometnu signalizaciju: zaustaviti se pred željezni?ko-cestovnim prijelazom, poštivati crveno treptavo svjetlo i prodorni zvu?ni signal, poštivati spuštene polubranike, a na prijelazima bez ure?aja poštivati Andrijin križ i znak »Stop«.

Osobito se to odnosi na voza?e cestovnih vozila koji ?esto pogrešno procjenjuju brzinu i udaljenost vlaka od prijelaza, pritom zanemaruju?i prometne propise i znakove, te svojom nesmotrenoš?u uzrokuju nesre?e.

Komentari