Kako posluju trgovine u Varaždinskoj županiji - rezultati istraživanja

Objavljeno: 29.10.2015. 10:33

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:09

Prema najnovijem priopćenju Financijske agencije, poduzetnici u djelatnosti trgovine ostvaruju više od trećine svih prihoda u Republici Hrvatskoj, 208,6 milijardi kuna. Od 2008. do 2011. njihov broj stagnira, a od 2012. počinje značajan pad broja poduzetnika. Istražili smo rezultate sektora u Varaždinskoj županiji te izdvojili četiri poduzeća i njihove financijske rezultate.

Naime, Hrvatska se još nije oporavila od posljedica globalne gospodarske krize, koja je nastupila 2008. godine, a kod nas se zadržala šest godina. Kriza je uvelike utjecala na mala i srednja poduzeća, kojih je najviše upravo u ovom sektoru. No, zbog konsolidacije i pojave velikih poduzeća, manjim je trgovinama sve teže opstati na tržištu. U posljednjih desetak godina, vidljivo je da je mnogo malih trgovina prestalo poslovati zbog jake konkurencije, tj. velikih trgovačkih lanaca, no, potrošači i dalje prepoznaju regionalne lance.

1. TP Varaždin, Varaždin

Unatoč krizi, neke tvrtke bilježe solidne rezultate. TP Varaždin posluje u Varaždinskoj, Međimurskoj i Koprivničko – križevačkoj županiji, a ima 81 prodajno mjesto od čega je 7 velikih centara. Zapošljava 408 ljudi, a dobit je u navedenim godinama krize kontinuirano rasla. Tako je 2010. ostvareno 1.551.000 kuna, u 2011. 1.276.500 kuna, a u 2012., godini s negativnim stopama rasta u trgovini, dobit se indikativno povećala za više od 4,7 milijuna kuna, tj. 6.054.100. U 2013. godini dobit je 8.749.200 kuna, a posljednja “zarada” bila je 9.705.700 kuna. U njihovoj misiji stoji da im je cilj ostvaranje novih objekata, razvoj ljudskih potencijala i modernizacija prodajne mreže u skladu sa željama i potrebama kupaca.

2. Branka, Varaždin
Branka je sinonim za “kvartovski dućan” te odabir mnogih Varaždinaca. Još uvijek posluje u plusu (965.000 kuna), premda treba spomenuti da je dobit značajno pala, tako je 2010. bila mnogo veća, 4.459.000 kuna. Posljedica je to krize, ali i jačanja shopping centara u Varaždinu i okolici. 

3. Trgonom, Novi Marof
Situacija je suprotna u Trgonomu iz Novog Marofa. Premda su godine krize bile donekle uspješne za ovu trgovinu, gubitak je trenutno 20.018.400, a još je veći bio u prethodnoj godini. Od 2010. do 2012. rezultati su bili solidni, ali za gubitak je, osim zasigurno krize, kriva i odluka o akvziciji Lipe i Bora, dvije drvne industrije iz Novog Marofa.

4. Chibo, Ivanec

S zaradom na kraju godine posluje i lanac “Chibo” iz Ivanca čija je glavna djelatnost trgovina na malo. Njihova je trenutna dobit 92.700 kuna, a najveći gubitak uočen je 2010. godine, od 237.900 kuna. Ovi rezultati ukazuju na prilagodbu tržišnom okruženju i uvjetima krize.

Komentari