osvrt

Lupino ima sve samo ne uobičajen odgovor na pitanje po čemu će pamtiti 2021.

Objavljeno: 31.12.2021. 17:15

Zadnja izmjena: 31.12.2021. 17:15

Varaždinac svjetskog glasa, Stephan Lupino, ponovno je bio vrlo aktivan, te će godinu na zalasku pamtiti po jednoj od najvećih izložbi koja se ove godine održala u Hrvatskoj – onoj svojoj koja se u ljeto 2021. održala u zagrebačkoj HAZU Gliptoteci, te privukla veliku pažnju javnosti i medija.

Izlagao je i u Sloveniji, Sisku, Vukovaru, a ponovno nije zaobišao ni rodni kraj, te je nedavno otvorio humanitranu izložbu u Novom Marofu posvećenu štićenicima Udruge Sunce. Nakon Majke hraniteljice, njegove četiri metara visoke brončane skulpure koja je u lipnju 2020. postavljena ispred Sveučilišta Sjever u Varaždinu – Lupino i gradonačelnik Novog Marofa najavili su skulpturu koja će biti postavljena na jednome od rotora u Novom Marofu. Prvu takvu u Hrvatskoj.

Umjetnik je nedavno otvorio humanitarnu izložbu za Udrugu Sunce u Novom Marofu

- Po čemu ću pamtiti 2021.? Ne znam, uopće ne razmišljam o tome na taj način. Živim u nekom bezvremenu. Stvaranju. Neprestanom stvaram. Ako moram odgovoriti, onda ću ju pamtiti po tome što sam nažalost izgubio mamu. I što sam završio u bolnici na kisiku. Inače me okupira isključivo ono što radim. Lupinizam - kaže umjetnik.

Dvije slike, ujedno i posljednje

Motiv koronavirusa ove godine nastavio je biti prisutan u Lupinovu radu, no upravo ovih dana, kako nam otkriva – završio je vsoje posljednje dvije slike na tu temu. Naziv im je „Lady Corona“ i „Kineski rulet“.

"Lady Corona"

"Nakon što je u svojim apokaliptičnim vizijama Lupino ostvario niz skulptura, a ubrzo i slika plitkog reljefa, poput Kineskog ruleta, sada je u ovo nemilo doba, kada je, doista, čitav svijet doživio svoj restart na političko-gospodarsko-društvenoj razini pod okriljem pandemije i sve se podredilo upotrebi nove tehnologije i internacionalnim korporacijama koje organiziraju svojim vjernim potrošačima društveni život, i kada je Lupino, taj senzibilni 'urban cowboy' prošao osobne drame, i preživio covid-19, naslikao je ili bolje izrezbario je i izmodelirao na svoj originalan način tu opaku Lady Coronu, koja iz otvorene utrobe sije posvudašnju smrt". Branka Hlevnjak, likovna kritičarka i povjesničarka umjetnosti

"Kineski rulet"

Radovi Kineski rulet i Lady Korona, ponovno otvaraju Lupinovu umjetničku viziju posthumane i transhumane suvremenosti u kojoj prebivamo i koja, barem neke od nas, ostavlja u nijemom čuđenju. Čini se naime kako je upravo ne-ljudska i anti-ljudska moć virusa koji hara planetom potaknula umjetnikovu najdublju potrebu za umjetničkim izrazom kako trenutne svjetske situacije tako i konstitucije svijeta uopće", Tomislav Škrbić, Matica hrvatska

Komentari