nebeski spektakl

Varaždinski astronomi otkrili kada će se najbolje vidjeti suze svetog Lovre

Objavljeno: 11.08.2023. 11:11

Zadnja izmjena: 11.08.2023. 11:14

Foto: Arhiva

Vrhunac aktivnosti meteorskog roja Perzeida, poznatog kao "suze svetog Lovre", prema najavama astronoma, očekuje se ovog vikenda, odnosno tijekom noći s 12. na 13. kolovoza.

Kako su naveli iz Astronomskog društva Varaždin, prilike za promatranje ove godine, dodaju, bit će iznimno povoljne jer će Mjesec gotovo potpuno izostati s neba, ne narušavajući vizualno uživanje u ovom nebeskom spektaklu. Također, vremenska prognoza obećava povoljne uvjete za promatranje.

- Ove godine Perzeidi će se najbolje vidjeti u noći s 12. na 13. kolovoza, a najviše ih se očekuje u drugom dijelu noći (pred jutro). Predlažemo čitateljima da ih počnu gledati kasnije, primjerice od 22 sata nadalje, pa koliko mogu ostati budni. Iako meteori mogu uletjeti bilo gdje na nebeskom svodu, najviše ih se očekuje iz smjera sazviježđa Perzeja. Dakle, u 22 sata treba se okrenuti prema sjeveroistoku i na nebeskom svodu potražiti sazviježđe Kasiopeje (u obliku slova W) i očekivati najviše njih ispod tog slova, ali i po cijelom svodu - navode iz Astronomskog društva Varaždin.

Inače, kada Zemlja na svojoj godišnjoj putanji oko Sunca, između otprilike 17. srpnja i 24. kolovoza, prolazi kroz oblak krhotina i zrnaca prašine, koje je za sobom ostavio komet Swift-Tuttle kad je bio u blizini Sunca, te krhotine i prašina ulaze u Zemljinu atmosferu i u njoj sagorijevaju zbog trenja koje tada nastaje. Kako sagorijevaju u atmosferi, tako se na nebu, gledajući sa Zemlje, vidi pravi "pljusak" meteora. U narodu se ta pojava naziva zvijezdama padalicama ili nebeskim krijesnicama.

Komentari