Grad Varaždin očitovao se o koncesiji za javni prijevoz i podzemnom kolodvoru

Objavljeno: 16.09.2015. 18:22

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 11:26

Foto: ilustracija

Nakon objave informacije da je u trgovačkom društvu (Autobusni prijevoz d.o.o.) koje ima interes poslovati s Gradom Varaždinom zaposlena supruga varaždinskog gradonačelnika Gorana Habuša, Ksenija Habuš, te drugih informacija do kojih smo došli, kao i postavljanja određenih pitanja od javnog interesa s obzirom na najavu izgradnje novog (podzemnog) autobusnog kolodvora, svojim opširnim očitovanjem oglasio se i Grad Varaždin.

>>Zašto je supruga gradonačelnika Habuša dobila posao tajnice direktora kod Antuna Presečkog?

- Netočna je informacija da varaždinski gradonačelnik užurbano traži pravni model prema kojemu bi Presečki grupa mogla preuzeti koncesiju za javni gradski prijevoz. Točna je i potpuna informacija da se Trgovačko društvo autobusni prijevoz d.o.o. obratilo Gradu Varaždinu radi prijenosa dosadašnje koncesije – kažu u Gradu Varaždinu, napominjući da „dosadašnjim ugovorom nije bila regulirana mogućnost prijenosa koncesije te da je u međuvremenu donijet novi Zakon, zatražena su mišljenja ministarstava“.

- Grad je zauzeo stav da je prestala koncesija za javni gradski prijevoz koju je Grad dodijelio TD Autobusni promet d.d. Varaždin „u stečaju“ – ističu, a vezano uz izgradnju podzemnog kolodvora tvrde da je „investitor Antun Presečki bio upoznat s mogućnostima izgradnje na navedenoj lokaciji s obzirom na važeću prostorno-plansku dokumentaciju i mišljenje konzervatorskog odjela koje“, kako nadalje napominju, „daje jasne preporuke u vezi veličine i smještaja novog kolodvora“.

>>Habuš: Poslovni odnosi Grada i AP-a nisu ugroženi time što je moja supruga njihova zaposlenica

Nadalje iz Grada Varaždina navode da su tijekom ljeta održani sastanci s „ciljem definiranja načina i uvjeta planiranog novog autobusnog kolodvora na postojećoj lokaciji, utvrđivanja smjera razvoja tog prostora kao gospodarski samoodrživog sukladno potrebama investitora i šire zajednice, te konzervatorskim uvjetima i odredbama iz prostorno-planske dokumentacije“. Prezentirano je, kažu u Gradu Varaždinu, „moguće prometno rješenje upuštanja autobusnog kolodvora u podzemnu etažu s dolaznom i odlaznom rampom unutar koridora ulice Zrinskih i Frankopana izrađeno od stručnog tima“.

- Također je utvrđeno da će se najbolje idejno rješenje autobusnog kolodvora pribaviti putem arhitektonsko-urbanističkog natječaja, koji će obuhvatiti perone i parkirališta u podzemnoj etaži te prateće sadržaje autobusnog kolodvora, kao i druge sadržaje sukladne prostornom planu u nadzemnim etažama, te parkovno uređenje zelenih površina sa pješačkim koridorima.

>>Očitovanje Autobusnog prijevoza: Ksenija Habuš je zaposlena kao i 18 drugih radnika

I za spomenuto, kako ističu u Gradu, provesti će se natječaj „sukladno važećim propisima, prostorno-planskoj dokumentaciji te uvjetima Ministarstva kulture, Uprave za zaštitu kulturne baštine, Konzervatorskog odjela u Varaždinu koje će biti sastavni dio podloga za arhitektonsko urbanistički natječaj“.

Pitanja o tehničkim nemogućnostima izgradnje kolodvora zbog podzemnih voda, kao i ono o financiranju projekta iz EU fondova, u Gradu Varaždinu smatraju „neopravdano preuranjenima“.

- O tome će se argumentirano raspravljati tek po prvovedenom arhitektonsko-urbanističkom natječaju. Upravo Grad Varaždin inzistira na tome da se time moraju baviti stručne i ovlaštene osobe (arhitekti, inženjeri građevine, elektrotehnike, strojarstva) koje će izraditi projekte autobusnog kolodvora sukladno pravilima struke, poštujući zakone, prostorno-planske dokumente i mišljenja konzervatora.

Bez obzira što je riječ o privatnom investitoru u Gradu Varaždinu se pritom nadaju da će kvaliteta ponuđenih rješenja biti dobra podloga za otvaranje mogućnosti financiranja iz fondova Europske unije, zbog čega smatraju da „takve mogućnosti nije potrebno unaprijed odbacivati, već je potrebno prilagoditi se specifičnim uvjetima pojedinih otvorenih fondova“.

Zbog svega toga, kako ističu, pitanje koje smo postavili na portalu eVaraždin – hoće li Presečki ukoliko se projekt podzemnog kolodvora pokaže neizvedivim ili neisplativim tražiti novu lokaciju – smatraju „neumjesnim“ iz razloga što se „Grad ne može baviti spekulacijama o tome što će poduzimati privatni investitori ukoliko se odustane od najavljenih ideja“.

- Činjenica je da se izgradnja autobusnog kolodvora predviđa na dosadašnjoj lokaciji, što je potvrđeno donošenjem strateškog dokumenta prostornog uređenja Grada Varaždina koji je stupio na snagu početkom ove godine – zaključuje u svom očitovanju Grad Varaždin.

Komentari