Telefonski vas gnjave prodajom sveg i svačeg? Moguće kazne do 100 tisuća kuna

Objavljeno: 15.06.2015. 14:49

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:18

Foto: Ilustracija

Smetaju li vas telefonski pozivi preko kojih vam žele nešto prodati? Taman ste došli s posla i sjeli ručati, kad vam zazvoni telefon, a s druge strane slušalice žele vam prodati magnetske narukvice koje liječe sve bolesti.

Izmjenama Zakona o zaštiti potrošača, ovakve bi situacije trebale biti sve rijeđe. Nakon nepunih pola godine, mijenja se Zakon o zaštiti potrošača, a najvažnija odredba je da potrošači napokon dobivaju alat da se zaštite od lavine telefonskih poziva raznih trgovaca koji im, u sve moguće sate, radnim danima i vikendom, opsjedaju telefone nudeći im agresivno svoje proizvode i usluge.

Došlo je i do promjene termina sezonskih sniženja, koja će se sada određivati pravilnicima koje će donositi ministar gospodarstva, a novosti koje nas čekaju jesu i to da će nam ubuduće trgovci smjeti naplaćivati vrećice sa svojim logom pa ćemo plaćati njihove reklame.

Ministarstvo gospodarstva je u nacrt zakona ugradilo ustrojavanje registra koji će voditi Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, a potrošač koji ne želi primati nikakve telefonske ponude ili poruke prijavit će se u taj Hakomov registar.

Ne provjeri li trgovac registar i nazove nekog tko se prijavio u registar, mogao bi platiti taj poziv kaznom od 10 tisuća do 100 tisuća kuna. Slične registre imaju Njemačka, Grčka, Italija, Velika Britanija i Belgija.

Predsjednik Društva “Potrošač” Igor Vujović pozdravlja takav pokušaj zaštite potrošača jer, veli, naše podatke nema tko nema, trgovci samo sjednu i listaju telefonske imenike i nazivaju ljude u svako doba, subotom, nedjeljom, nudeći im sve i svašta, piše Dubrovački.net.

- Taj registar nije glupost, mislim da je riječ o super ideji kojom se barem pokušava spriječiti uznemiravanje potrošača. Jer, razmislite, kako uopće možete nekom zabraniti da vas naziva, ako vam je broj u telefonskom imeniku? Ne vidim razloga zbog čega bi nekom smetalo da svoje podatke ostavi Hakomu, ne znam zbog čega se ljudi boje za svoje osobne podatke u ovom slučaju jer je država jedina mjerodavna imati te podatke i imati uvid u njih, a ne razne Elektre, plinare i tko sve ne još. Ne znam kako će se tehnički provesti stvar, nakon što zakon stupi na snagu, Hakom bi taj registar trebao napraviti unutar 90 dana, prepustimo to stručnjacima. Potrošač koji se bude prijavio u registar, a ipak od nekog trgovca dobije poziv, onda će ga prijaviti Hakomu koji će provjeriti ispis poziva i taj će trgovac platiti kaznu - rekao je predsjednik Društva “Potrošač”.

Komentari