Suzuki S-Cross: Autsajder pobjednik

Objavljeno: 22.12.2015. 13:36

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:08

Foto: globalsuzuki.com

Izračun kaže da je prosječan kompaktni auto dug 4,32 metara, prtljažnik mu je obujma 388 litara, a težak je oko 1,2 tone. Po svemu sudeći, jedan autsajder nadmašuje sve te prosječne vrijednosti...

Najbolje rješenje ponekad stoji pred nosom, ali ga je zbog gomile opcija teško prepoznati. Možda čak i najbolji primjer tomu daje nam Suzuki S-Cross koji je došao u prvi plan kad smo poželjeli otkriti najbolje kompaktno benzinsko rješenje za obitelj.

Dakle, koji to najjeftiniji kompakt daje najviše? Dominiraju moderni mali turbobenzinci, čak i trocilindraši. Iz tehničke perspektive i potrošnje, u uvjetima optimalnog korištenja, riječ je o izvrsnim motorima. Tad troše od četiri od šest l/100 km. No, opteretite li ih, pokazat će i drugu rastrošnu stranu, ništa skromniju od one u starih motora. Imaju poprilično okretnog momenta, što im je najjači adut.

Još nekoliko modela u ponudi nudi klasične atmosferske benzince snage oko 100 KS. Tu je Kia Ceed koja s početnim motorom otkriva svoju previsoku masu, potom Toyota Auris svojim 1,33-benzincem s varjabilnim upravljanje usisnih i ispušnih ventila. I Focus u ponudi ima jedan takav motor, ali samo sa 85 KS i takav nije ništa jeftiniji od 1,0 turba sa 100 KS.

Možemo zaključiti, budući da je riječ o najslabijoj klasi motora, kako ovdje performanse nisu toliko važne već trošak održavanja i potrošnja. Realnost je takva da svi troše između pet i sedam litara te da na potrošnju snažno utječe stil vožnje. Iznenađenje nam je priuštio Suzuki S-Cross koji, unatoč klasičnoj koncepciji 1,6 litrenog motora sa svojih 120 KS može trošiti svega četiri do pet litara, pa i manje ako se potrudite. I upravo je tu pao fokus na taj neobični model.

A tek onda, ako dizajn maknemo iz prvog plana, Suzuki S-Cross započinje s paradom. Povišena vozačka pozicija, mjesta za glave kao u monovolumena, podvozje od tla udaljeno 17 centimetara... Sve su to detalji koji svakodnevnicu čine lakšom. Na koncu, tu je i prtljažnik obujma 430 litara koji je najveći u klasi, a potom i stražnja klupa koja je osjetno prostranija od bilo koje u automobilima dužine 4,3 metara.

Na našem natjecanju čitatelji su dokazali da im motor može trošiti i svega 3,44 litre, a i jeftin je za održavanje jer je pogonjen lancem, pa mu se cijena servisa kreće od 1000 do 1600 kuna.

Komentari