Flota povijesnih jedrenjaka u Tuhovcu

Objavljeno: 22.09.2013. 09:19

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 08:30

Foto: Andrej Švoger / VT

Kada bi vam netko rekao da u Tuhovcu kraj Varaždinskih Toplica možete vidjeti pravu povijesnu flotu slavnih jedrenjaka, vjerojatno mu ne biste povjerovali. U tom slu?aju, prevarili biste se, jer na broju 116 obiteljske ku?e gospodina Ive Hajduka doista možete vidjeti kako je izgledao jedrenjak „Santa Marija“ kojim je Kolumbo davne 1492. godine zaplovio prema Americi.

Prava remek djela, u potpunosti ru?no izra?ena, za svog su autora „hobi za dušu“.

– U jedrenjake sam se zaljubio još u vojsci, u Mornarici. Imali smo program izrade maketa pa smo se nekolicina prijatelja i ja uklju?ili u grupu i to je bio po?etak mog hobija – rekao je Ivo Hajduk.

U posljednje dvije i pol godine, otkad je u mirovini, izradio je desetak novih modela. Tako se u ku?nim vitrinama, uz ve? spomenutu „Santa Mariju“, mogu vidjeti replike dubrova?kog trgova?ko-ratnog broda „Nava“ iz 16. stolje?a, francuskog ratnog broda „La Couronne“ iz 1636. godine, i britanskog „Cutty Sark“ iz 1869. koji je prvenstveno služio za prijevoz ?aja iz Indije u Englesku jer je bio izrazito brz za tadašnje jedrenjake.

– Najteže mi je zapravo nabaviti nacrte za jedrenjake. Postoji svega nekoliko prodavaonica u našoj regiji koje prodaju samo nacrte, a u posljednje vrijeme ih kupujem preko interneta. Naime, cijeli jedrenjak izra?ujem od drva koje sam obra?ujem. Svaki i najsitniji detalj djelo je mojih ruku. U tome je i ?ar izrade takvih maketa – objašnjava gospodin Ivo. Za izradu jednog jedrenjaka potrebno mu je 200 do 500 sati rada. Najvažnije u cijeloj izradi su strpljenje i volja. – Duljina rada ovisi o modelu, njegovoj veli?ini i detaljima. Vrlo je važno znati dobro ?itati nacrte i ne preskakati redoslijed izrade pojedinih dijelova, a najvažniji su zapravo dobri živci, smirenost i strpljivost – govori Ivo Hajduk.

Jedini alat kojim se ovaj zaljubljenik u povijesne brodove služi su bušilica i ru?ni cirkular. U izradi naj?eš?e koristi lipovo drvo, šper plo?u i furnir, a sve se lijepi drvofixom. Kupaca za ove vjerne replike ima, a gospodinu Hajduku ne nedostaje novih izazova. – Poseban izazov mi je izrada engleskog broda „Bounty“. To je brod koji ima vrlo zanimljivu povijesnu pri?u i vrlo je zahtjevan za izradu. Nacrte sam ve? nabavio, a uskoro kre?em i u njegovu izradu – rekao je zadovoljno.

 

Komentari