Prema novom istraživanju 3D računalne igre mogu biti jednako učinkovite u liječenju depresije, anksioznosti i pesimizma u adolescentnoj dobi kao i tradicionalni način razgovora s terapeutom, piše Znanost.hr.
U časopisu British Medical Journal, objavljena je studija, koja predlaže nov način za prevladavanje ili ublažavanje mentalnih poteškoćama u mladih. Radi se o danas proširenoj pojavi za koju mladi ne žele zatražiti stručnu pomoć.
Za potrebe ispitivanja razvijena je interaktivna računalna igra nazvana “fantasy Sparx”. Svaki igrač odabire avatar, a zatim se suočava s izazovima povrata duhovne ravnoteže u virtualnom svijetu u kojem vladaju Gnatsi (Gloomy automatic negative thought iliti automatkse negativne misli).
Istraživanja je otkrilo da igranje računalne igre može u adolescenata dati jednako dobre rezultate u borbi protiv depresije kao i razgovor s terapeutom.
Pokazali su da igrice koje koriste tehnike kognitivno-bihevioralne terapije djeluju povoljnije nego tradicionalni tretmani, smanjujući simptome depresije i anksioznosti za gotovo jednu trećinu.
Ispitivanje je provedeno na Novom Zelandu, a u njemu je sudjelovalo 187 mladih s poteškoćama. Ispitanici su podijeljeni u dvije skupine, od kojih je prva igrala ponuđenu računalnu igru “fantasy Sparx”, a druga razgovarala s psihoterapeutima.
Potpuni oporavak je ostvarilo znatno više mladih u grupi koja je igrala računalne igre u usporedbi s onom koja je prošla tradicionalno liječenje.
Više pročitajte OVDJE
Komentari