Hrvatski prijevoznici: I dalje ostajemo skupi i manje konkurentni u odnosu na zemlje okruženja

Objavljeno: 29.07.2015. 13:59

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 11:25

Foto: Ilustracija

Na najavljene izmjene Pravilnika o visini naknade za za uporabu javnih cesta što se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila pripćenjem je reagirala Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika.

Iz Udruge smatraju da je činjenica da će se najavljenom izmjenom Pravilnika o visini naknade za uporabu javnih cesta, što se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila, smanjiti troškovi prilikom registracije i tehničkog pregleda vozila, obzirom da trošak naknade za uporabu javnih cesta čini osjetan dio ukupnog troška.  

- Pozdravljamo tu namjeru, no međutim komparirajući ostale troškove registracije i tehničkog pregleda u Hrvatskoj i Sloveniji vidljivo je da su hrvatski troškovi i dalje veći. Konkretno, ukupni trošak registracije i tehničkog pregleda za tegljač i poluprikolicu, bez naknade za uporabu javnih cesta, u Hrvatskoj iznosi 3 720 kuna, dok je u Sloveniji trošak za iste usluge 770 kuna. Osim toga sama procedura obavljanja tehničkog pregleda je kompliciranija u Hrvatskoj - kažu prijevoznici.

Obveza obavljanja preventivnog tehničkog pregleda u Hrvatskoj, a što je u većini zemalja EU nezamisliva stavka, također smanjuje prijevozni učinak te povećava troškove poslovanja, smatraju u Udruzi.  

- Osim toga, smatramo da novo vozilo nebi trebalo biti fizički prisutno kod homologacije i prvog tehničkog pregleda, što je i uobičajeno u zemljama EU. Dakle, činjenica je da i dalje ostajemo skupi i manje konkurentni u odnosu na zemlje okruženja te je potrebno uložiti daljnje napore za korekciju troškova poslovanja, kao  i približavanje istih na razinu sličnu zemljama u okruženju - smatraju iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika

Komentari