Nakon više od 15 godina: Varaždinci će na poligonu učiti kako pravilno voziti bicikl

Objavljeno: 02.05.2015. 16:40

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:18

Foto: Arhiva eVarazdin.hr

Dolaskom ljepšeg, toplijeg i sunčanijeg vremena, mnogi su naši sugrađani iz podruma izvadili bicikle koji su im preko proljeća i ljeta, glavno prijevozno sredstvo.

Vjerojatno ne postoji Varaždinka ili Varaždinac koji nema barem jedan bicikli, ili ga je barem imao u jednom periodu svog života.

Stoga nije ni čudno što se grad Varaždin često voli nazivati gradom bicikala. Međutim, da pitate bicikliste slažu li se sa sintagmom „grad bicikala“ vjerojatno bi odmahnuli rukom i rekli da pričate gluposti.

Nedostatak biciklističkih staza, uopće nedovoljno razvijena biciklistička infrastruktura samo su neki od problema s kojima se biciklisti svakodnevno susreću. Svoje nezadovoljstvo jasno su istaknuli i na prošlogodišnjem prosvjedu na varaždinskom Korzu kada se proširila pješačka zona i potpuno zabranila vožnja biciklima u široj gradskoj jezgri.

Tada su biciklisti na neki način „izvojevali“ svoju pobjedu i pješačka zona je vraćena na prijašnje stanje. Međutim, povećale su se policijske kontrole i vozače bicikala počelo se novčano kažnjavati, što je opet izazvalo nezadovoljstvo među varaždinskim biciklistima.

Otkad smo počeli više kažnjavati bicikliste koji se voze po pješačkoj zoni, manje je nesreća i biciklisti više paze. Ipak, čim se policija udalji, oni nastavljaju s vožnjom po isključivo pješačkoj zoni. Da ne govorimo kako se voze po prometnicama. Nama nije u interesu njih novčano kažnjavati, no problem je taj što se biciklisti ne pridržavaju prometnih propisa u vožnji. Neki dan smo imali slučaj da je biciklistica udarila 77-godišnju staricu koja je završila s teškim ozljedama glave. Biciklistica je samo pobjegla. Takve nesreće želimo izbjeći, ali tu je potrebna i velika suradnja biciklista – istaknuo je Danijel Posavec iz varaždinske policije na sjednici Vijeća za prevenciju kriminaliteta Grada Varaždina na kojoj se raspravljalo upravo o problemima biciklističke vožnje u našem gradu.

Kraj nezdovoljstva biciklista zbog širenja pješačke zone i neadekvatne biciklističke infrastrukture, s druge strane nezadovoljni su pješaci i vozači automobila.

Biciklisti se na cesti ponašaju kao da su sami i kao da su uvijek u prednosti. Ne drže se nikakvih prometnih propisa, voze se kako kome odgovara, u suprotnom smjeru, po nogostupu za pješake, skreću bez ikakve signalizacije pred automobile, voze se preko pješačkog prijelaza gdje im je to zabranjeno, uopće ne poštuju prometne znakove i onda ako se nešto i dogodi, dobro vas izvrijeđaju i vi ste uvijek krivi – reklo nam je više vozača automobila.

Je li u pitanju neznanje ili žurba ili nešto treće, jedno je jasno. Biciklisti često ne shvaćaju da su ravnopravni sudionici u prometu. Da mogu stradati ili oni sami, ili ugroziti nekog drugom svojim nepridržavanjem prometnih propisa i ponašanjem kao da su sami na cesti.

Uz pješake, biciklisti su najranjivija skupina sudionika u prometu i tako bi se trebali i ponašati. Prošle godine u prometu su stradala 53 pješaka, dok je broj stradalih biciklista nešto veći, odnosno stradala su 63 biciklista. Zakon je vrlo jasan što se tiče vožnje bicikla.

Cijeli članak pročitajte u novom broju mjesečnika 30 dana.

 

Komentari