Off-road na varaždinski način: 40 km vozi se 10 sati!

Objavljeno: 04.03.2011. 08:57

Zadnja izmjena: 08.12.2015. 08:08

Vedran Grah i Ivor Fischer dvojica su mladih Varaždinaca koje je spojio zanimljiv hobi. Naime, oni su se prije desetak godina počeli baviti off-roadom i pokrenuli avanturu zvanu  "off-road na varaždinski način".

Dvojica entuzijasta, s kojima smo popričali u Macubi, objašnjavaju kako su se u potragu za blatnim putevima i zahtjevnim preprekama upustili kako bi na najbolji mogući način spojili ono što vole – prirodu, automobile i adrenalin, a ubrzo im se priključilo i dosta istomišljenika.

- Od kad smo prije desetak godina krenuli s off-roadom, na vožnje  idemo u prosjeku svakih šest mjeseci, a već nas se zna skupiti i po desetak vozila. Sve što je potrebno za off road zapravo su terenac, ljubav prema prirodi i dobra volja - objašnjava Grah.

Fischer se nadovezao kako je osim adrenalina i borbe s neprohodnim terenom najvažnije od svega da se svi dobro zabave.

- Skupi nas se uvijek poprilično velik broj i svaka vožnja prvenstveno je druženje i zabava na najboljem mogućem mjestu - u prirodi - kaže Fischer.

Put od 40 kilometara voze čak 10 sati!

Svojim terencima prošli su gotovo sve najblatnije puteve diljem Varaždinske županije, no najdraža vožnja im je kažu, do Kalnika i natrag. Iako do Kalnika od Varaždina ima oko 40 kilometara, doći do tamo divljim šumskim putevima potrebno je i do deset sati vožnje!

- Kad idete kroz planinu nikad ne znate što vas čeka i to je velik izazov. Iako koristimo šumske puteve, često se ispostavi da su to slijepe ulice. Ako naiđemo na neku veliku "grabu", dizalicama moramo auto po auto prevaljivati preko "grabe" i to traje. Često se dogodi i da netko zapne u blatu, pa ga se mora izvlačiti. Ako nekome otkaže motor ostatak puta taj auto šlepamo – prisjeća se Grah svih prepreka koje dolaze s blatnim terenom šumskih putova.

A kako bi zaista bili spremni na sve, osim posebne dizalice kao osnovne opreme, dečki za svaku off road vožnju moraju pripremiti motorne pile, lopate, užad za vuču i dodatne spremnike benzina.

Jer kako kažu, "kad ideš u šumu nikad ne znaš što te čeka i upravo u prevladavanju tog izazova najveći je "gušt" off-roada".

Osim tehničkih pomagala na put se ne kreće bez dovoljnih količina hrane, pića, rezervne tople odjeće i pouzdanog suvozača.

Off-road je "skup sport"

No iako oduševljen idejom off-roada Fischer kaže kako će uskoro prestati odlaziti na vožnje, jer je to ipak "preskup sport".

- Solidan terenac poput Lade može se nabaviti već za 300 eura, no problem je u održavanju automobila, obzirom da nakon skoro svake vožnje bude poprilično oštećen. Najčešće odlaze pogonski dijelovi i limarija što znači skupe popravke, koje si trenutno ne mogu priuštiti – objašnjava Fischer.

Osim toga za jednu vožnju do Kalnika i natrag potreban je gotovo čitav spremnik benzina, a možda i više. Znači da vas gorivo za put od 80-ak kilometara stoji minimalno 300 kuna. Ako se tome dodaju troškovi hrane, pića i ostalih potrepština za taj dvodnevni izlet potrebno je izdvojiti minimalno 500 kuna i nadati se da vas nakon toga ne čekaju skupi popravci na autu.

U sljedeću avanturu na Kalnik, dečki kreću 16. travnja, a rukavica u lice bačena je i ekipi evaraždina. Naime dečki su nas pozvali na vožnju kako bi iz prve ruke doživjeli off-road avanturu.

Nismo sigurni hoćemo li prihvatiti ovaj izazov te napraviti "off-road inside info" ali za potpuni doživljaj pogledajte video i fotografije koje su dečki snimili na jednoj od svojih brojnih vožnji.

Komentari