Učenici OŠ Veliki Bukovec aktivno obilježili Dan sigurnijeg interneta

Objavljeno: 13.02.2014. 10:39

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 08:27

Foto: OŠ Veliki Bukovec

Obilježavanje ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta, 11. velja?e, u Osnovnoj školi Veliki Bukovec proteklo je vrlo dinami?no, s puno razli?itih aktivnosti i u svim razrednim odjelima.

Za u?enike prvih razreda pripremljena je nastavna jedinica "Moraju li svi znati tko sam?". U?itelj informatike Petar Žugec održao je sat na kojem je u?enicima objasnio zašto i kako moraju ?uvati svoje osobne podatke, ali i osobne podate prijatelja, bra?e i uku?ana. Kako bi najmla?i u?enici zaista postali svjesni o ?emu se radi, odigrali su primjerene igre na internetu za koje je bilo potrebno unijeti korisni?ko ime. Umjesto vlastitog imena unosili su šaljive nazive i tako nau?ili da je to jedan od na?ina da zaštite svoju privatnost. Tako su na zabavan i jednostavan na?in postali svjesni ?injenice da se i u svijetu interneta potrebno zaštititi od nepoželjnih "gostiju", baš kao i u stvarnom životu.

Kako "Od lopte do interneta", saznali su u?enici drugih razreda. U?itelj informatike Petar Žugec pripremio im je strip koji se sastojao samo od sli?ica, a oni su morali dopisati vlastiti tekst prate?i razvoj doga?aja. Iako su tekstovi i pri?e bili razli?iti, svi su se složili da je ugodnije vrijeme provoditi s prijateljima u igri s loptom, nego ispred zaslona ra?unala u ku?i. U?enici su komentirali i plakate o internetskoj sigurnosti koji su izloženi po školskim hodnicima, a kao najve?e prijetnje sigurnosti naveli su kra?u identiteta, lažno predstavljanje, vrije?anje i iznu?ivanje novaca.

Kroz aktivnost "I internet ima pravila" u?enici tre?ih razreda raspravljali su s u?iteljicom Teom Toplak o tome koja su to pravila i pridržavaju li ih se. Nakon igre asocijacija o bontonu, u?enicima su prezentirane razli?ite situacijske pri?e iz internetske svakodnevice koje su obra?ivale na?ine ponašanja na internetu (predstavljanje tu?im imenom, vrije?anje). Kao rezultat, nastao je plakat s 10 internetskih zapovijedi.

Za u?enike ?etvrtih, petih i šestih razreda pripremljena je dramska igra "Kad si upleten u mrežu" koju je osmislila u?iteljica Brankica Kova?ek, a izveli u?enici 4. b razreda: An?ela, Elena, Viktor i Florijan, koji su ujedno imali i ulogu digitalnih savjetnika. U?enici su odglumili tipi?nu situaciju vrije?anja kojih su društvene mreže prepune, a ?etvrtaši, petaši i šestaši su trebali osmisliti kraj koji je ujedno bio i savjet što u?initi kad te netko vrije?a online.

Ova je aktivnost osmišljena kako bi u?enici promišljali o svojem ponašanju, komunikaciji, dijeljenju sadržaja i zaštiti vlastite privatnosti. Rasprave po razredima pokazale su da su premladi za neke sadržaje i da ?esto ne razumiju gdje su pogriješili i zašto bi nešto trebali u?initi druga?ije. Prijedlozi za rješenje odglumljenog problema bili su primjereni, a za rješenje problema koji sami ne znaju riješiti, u?enici se naj?eš?e obra?aju svojim roditeljima ?ija je uloga u odgoju odgovornog korisnika interneta u ovoj dobi presudna.

Radionicom "I ti si nasilnik" u?enici 7. i 8. razreda nau?ili su kako prepoznati elektroni?ko nasilje, što napraviti ako se na?u u položaju žrtve takvog nasilja te kako pomo?i nekome tko je izložen nasilju. Uz konkretne primjere, anketu o virtualnom nasilju te savjete u?enika - digitalnih savjetnika, zaklju?ili su da postoji niz na?ina na koji svatko od može sprije?iti elektroni?ko nasilje. Radionicu su osmislile i provele u?iteljice Gordana Lohajner i Stela Paveti?.

Interaktivni okrugli stol na kojem su gosti bili Ivan Vidakovi?, direktor Microsofta Hrvatska, Ivan Ante Nikoli?, direktor Blinka, Zvonko Hlebar, na?elnik op?ine Veliki Bukovec i Darko Markovi?, na?elnik op?ine Mali Bukovec, održan je nave?er za roditelje, ?lanove lokalne zajednice te starije u?enike. Tijekom okruglog stola raspravljalo se o pitanjima mobilnih aplikacija, dijeljenju slika, elektroni?kom nasilju i sprje?avanju govora mržnje, a odraslima su pri donošenju zaklju?aka pomagale digitalne savjetnice Maja, Petra, Marta, Elena i Josipa. Dolazak gostiju u školu bio je i prilika da isprobaju mogu?nosti novog školskog mobilnog okruženja za u?enje, opremljenog tabletima i interaktivnom plo?om.

Komentari