F1 testiranja: Lotus i Toro Rosso ugodno iznenadili

Objavljeno: 14.02.2012. 18:02

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 10:29

Momčadi Formule 1 vratile su se u svoje baze nakon prvih testiranja uoči nove sezone. Idući izlazak na stazu bit će u Barceloni 21. veljače, a do tada ih čekaju analize učinjenog i naporan rad u tvornicama kako bi se na bolidima ispravili uočeni nedostaci, piše Igor Šestak za Sportnet

Španjolski Jerez momčadi su napustile u različitim raspoloženjima. Neki su zadovoljni, neki zabrinuti, a neki još uvijek nisu sigurni koliko su dobri. Iako je na temelju rezultata prvih testiranja teško donositi konkretne zaključke, moguće je analizirati učinjeno u četiri dana provedena na stazi.

Postignuta vremena za sada nisu najvažniji pokazatelj jer je upitno koliko su vozači "hvatali" brze krugove, budući da su prvi put vozili nove bolide. Primjetne su i velike oscilacije u brzini pojedinih vozača i momčadi pa bi bilo pogrešno suditi samo po vremenima. Sve momčadi su kao glavni cilj istaknule testiranje pouzdanosti bolida, provjeru njihovog ponašanja na stazi i eksperimentiranje s postavkama.

Red Bull

Nakon dvogodišnje dominacije, Red Bull bi ove sezone mogao imati nešto teži posao. Promjene pravila koje su zadesile F1, a tiču se pozicije ispušnih cijevi, najviše pogađaju upravo austrijsku momčad. Bernie Ecclestone je izjavio da priželjkuje kraj dominacije Sebastiana Vettela i svima je jasno kako FIA čini sve što može kako bi smanjila Red Bullovu prednost pred ostalim momčadima.

Po rezultatima testiranja Red Bull se nije značajnije isticao. Najbrži krug za momčad je odvezao Mark Webber svog drugog dana testiranja. Webber i Vettel svakog su dana bili među četiri najbrža bolida, ali nijednom najbrži. Jedini kvar na bolidu dogodio se posljednjeg dana kada je Vettelu promijenjen motor zbog problema s elektronikom.

McLaren

Momčad iz Wokinga jedina je konstruirala bolid bez "stepenastog nosa". Dok sve ostale bolide nazivaju "čudnovatim kljunašima", McLarenov MP4-27 prima samo pohvale zbog svog izgleda. Ipak, važnija od izgleda bit će brzina bolida, a zanimljivo će biti pratiti razliku između McLarena i ostalih momčadi.

Većih kvarova na McLarenovom bolidu nije bilo, ali vozači se nisu našli u vrhu poretka. Button je u svoja dva dana testiranja zauzimao tek osma mjesta, dok je Lewis Hamilton vozio nešto brže od momčadskog kolege te zauzeo četvrta mjesta trećeg i četvrtog dana testiranja.

Ferrari

Talijanska momčad najavljivala je novi bolid s puno optimizma, ali testiranja su pokazala da su još uvijek prilično daleko od pozicije na kojoj bi željeli biti, što je potvrdio i tehnički direktor momčadi Pat Fry. Zbog raznih problema bolid Ferrarija odvozio je samo 270 krugova što je najmanje od svih momčadi osim HRT-a. U momčadi iz Maranella nadaju se da je do početka sezone ostalo dovoljno vremena da isprave nedostatke na bolidu te da će na testovima u Barceloni biti puno bolji.

Svi su se složili da ih čeka još mnogo posla, a barem nakratko, veselje je donio Fernando Alonso najbržim krugom posljednjeg dana u Jerezu. Massa je ponovo bio znatno sporiji od Alonsa, ali u njegovu obranu ide činjenica da je prvi testirao i da je Španjolac imao na raspolaganju više informacija kada je sjeo u bolid.

Mercedes

Srebrne strijele stigle su na testiranje sa starim bolidom. U njemačkoj momčadi odlučili su se za drukčiju strategiju od ostalih. Nisu žurili s novim bolidom, već su prva testiranja iskoristili kako bi isprobali nove Pirellijeve gume. Predstavljanje novog bolida bit će 21. veljače uoči testiranja u Barceloni. Očekivano, stari bolid se pokazao dosta bržim od novih te su Rosberg i Schumacher drugog i trećeg dana postavili uvjerljivo najbrža vremena.

Lotus

Najugodnijim iznenađenjem pokazao se Lotus. Kimi Räikkönen i Romain Grosjean konstantno su bili među najbržima, a s bolidom nije bilo većih problema. Lotus je odvozio najviše krugova od svih momčadi, čak 404, a Grosjean je postavio najbrže vrijeme testiranja u konkurenciji novih bolida. Oba vozača su pohvalila novi bolid i čini se da Lotus kreće prema vrhu.

Force India

Ekipa Force Indije imala je i uspona i padova u četiri dana na stazi Jerez. Prvi dan je bio odličan za Paula di Restu koji je postavio drugo najbolje vrijeme, a najgori trenutak im se dogodio trećeg dana kada se treći vozač Jules Bianchi nakon samo dva kruga zabio u ogradu i oštetio bolid zbog čega su izgubili čitav dan testiranja.

Sauber

Vozači Saubera svakog su se dana susreli s određenim problemima na novom bolidu, ali to ih nije spriječilo da sva četiri dana budu u sredini poretka. Unatoč problemima, oba vozača su izrazila optimizam i zadovoljstvo ponašanjem bolida na stazi. Najbrži krug za momčad Petera Saubera odvozio je Sergio Perez trećeg dana testiranja.

Toro Rosso

Uz Lotus, ugodno iznenađenje na stazi Jerez bila je momčad Toro Rossa. Najmlađa vozačka postava koju čine Daniel Ricciardo i Jean-Eric Vergne svakog je dana svrstala svoj bolid među pet najbržih. Najbrži krugovi dvojice vozača razlikuju se za samo jednu stotinku. Nastavi li ovako, talijanska momčad bi mogla igrati nešto važniju ulogu u borbi za bodove nego što je to bio slučaj prošle sezone.

Williams

Čini se da unatoč restrukturiranju čitave momčadi Williams nije uspio učiniti ozbiljniji pomak. Konstantno su bili među najsporijima, a jedino po čemu su se pozitivno istaknuli je najveći broj odvoženih krugova jednog vozača. Bruno Senna odvozio je čak 250 krugova u svoja dva dana na stazi.

Caterham

Na predstavljanju bolida, šef momčadi Tony Fernandes, najavio je za ovu sezonu osvajanje prvog boda u Formuli 1. Sudeći po prvim testovima, Caterham bi na bodove mogao pričekati još neko vrijeme. Za sada se jedino uspijevaju nositi s vremenima Williamsa, dok su ostali još uvijek prebrzi za njih. Heikki Kovalainen odvozio je najveći broj krugova u jednom danu, čak 139.

HRT

Hispania Racing Team stigao je u Jerez sa starim bolidom i uglavnom postavljao najsporija vremena. Novi bolid je prije nekoliko dana pao na crash testu pa ga HRT neće moći testirati ni u Barceloni 21. veljače.

Marussia

Momčad Marussije nije sudjelovala na testiranjima i za sada su najveća nepoznanica u Formuli 1.

U iščekivanju Australije

Jerez je dao prve odgovore o učinjenom u tvornicama ove zime. Čini se kako bi Lotus i Toro Rosso mogli biti ugodna iznenađenja, a najviše upitnika stoji iznad Ferrarija i McLarena, momčadi koje očekuju borbu za naslov prvaka, ali još nisu pokazale da su spremne za pravi napad na Red Bull. Ipak, pravi odnos snaga pokazat će tek Velika nagrada Australije 18. ožujka. U momčadima su postavljeni vrlo visoki ciljevi jer se očekuje napredak u odnosu na prošlu sezonu, a do odlaska Down Under preostalo je još 30 dana. Do tada će svi naporno raditi i otklanjati nedostatke na novim bolidima kako bi se u Melbourneu pojavili što spremniji.

 

Izvor: hrsport.net

Komentari