Kokošja jaja s hrvatskih farmi prepoznata na tržištu

Objavljeno: 23.05.2015. 18:29

Zadnja izmjena: 13.01.2016. 07:18

Foto: Arhiva eVž

Jaja s hrvatskih farmi marketinški je projekt Hrvatske poljoprivredne agencije u koji se od njegovog početka u drugoj polovini 2014. godine uključilo 11 hrvatskih proizvođača jaja koji čine 80 posto hrvatske proizvodnje...

Peradarska industrija posljednjih godina bilježi negativan trend te se ovim projektom želi potaknuti svijest potrošača o postojanju domaćih proizvoda, a sve u cilju njihove pojačane potrošnje te zaštite i jačanja domaće poljoprivredne proizvodnje, piše Agroklub.

Istraživanja pokazuju kako je domaći potrošač spreman radije kupiti domaći proizvod, samo ga treba uputiti na njega na policama dućana.

Posljednjih godina, uvoz konzumnih jaja u Hrvatsku je s 846 tona u 2012. godini porastao na 2.830 tona u 2014. godini. S druge strane, izvoz je pao sa 649 tona u 2012. godinu na 510 tona. U istom razdoblju je kapacitet nesilica pao s 2,566 milijuna u 2012. na 1.698 milijuna u 2014. Sve su to podaci koji alarmiraju kako domaći proizvod treba dodatnu marketinšku injekciju u borbi s konkurencijom koja napada domaće tržište i to čak s dampinškim cijenama.

O takvoj praksi nelojalne konkurencije bilo je riječi na nedavno održanim Danima peradarstva u Šibeniku. To je i jedan od razloga zbog kojih su proizvođači jaja krenuli u ovaj projekt s HPA-om. Iskustva Agencije sa sličnim marketinškim projektima su pozitivna.

Proizvodi hrvatskih farmi

Cilj označavanja svježih konzumnih jaja znakom je promotivnom kampanjom domaće proizvodnje svježih konzumnih jaja na hrvatskim farmama osigurati povećanje potrošnje istih uz istovremeno povećanje proizvodnje konzumnih jaja na hrvatskim farmama - kao i informiranje potrošača o podrijetlu svježih jaja koja se sustavno kontroliraju.

Jaja koja se stavljaju na tržište moraju se proizvoditi, pakirati, čuvati i transportirati na način kojim se osigurava očuvanje njihove kakvoće - proizvodnja jaja u Republici Hrvatskoj propisana je Pravilnikom o kakvoći jaja.

U budućnosti će potrošači uz pomoć internetske aplikacije moći provjeriti podriejtlo jaja kojeg konzumiraju za obiteljskim stolom.

Na sličan način vjetar u leđa domaćoj peradarskoj industriji daje i znak meso hrvatskih farmi.

Komentari